Reskompis Thailand, Kambodja, Kerala (Indien) start APRIL!

3 mars 2014 21:39
Visningar: 100
Hej!

Jag och min syster (21 och 25 år gamla) har planer på en backpackerresa till Asien i vår. Planen är att vara borta i 6-7 veckor med avresa så tidigt som möjligt, troligtvis första april till mitten av maj. Behöver lite tid för de förberedelser som behövs men vill åka så snart som möjligt för att få så bra väder vi bara kan :)

Rutten är planerad så att vi börjar med att resa till Bangkok. Planen är flexibel men det viktigaste vi vill hinna med är öarna och södra Thailand samt Angkor Wat. Skulle gärna åka upp till Chiang Mai också och andra avstickare kan det absolut bli om tiden räcker och ni har något förslag. De sista två veckorna på resan vill vi tillbringa i Kerala, Indien.

Jag har rest en hel del tidigare, dock inte i så mycket i Asien, och min syster är helt ny på det hela. Jag har rest både ensam och i grupp, och en gång med en tjej jag träffade på ett forum som detta som nu är en av mina bästa vänner! Skulle vara riktigt kul att lära känna någon på detta vis igen, så är det någon som vill följa med på allt eller delar av det och kan åka såpass snart, hör av er!

Vi är båda glada och spralliga och har en lagom dos resfeber ;)

Vi vill se och uppleva så mycket vi bara kan, jag älskar verkligen att testa nya saker och hänger gärna med på sånt ni vill göra. Ett perfekt sätt att göra saker utanför sin egen lilla box :)
Vill ha en lagom mix av allt, sol och snorkling, upplevelser, party.. resan är inte en festresa som sådan så ditt syfte bör inte vara att åka dit för att röja varje dag ;) Men jag räknar med att vi kommer hinna med en del festkvällar också, inte minst full moon party!

Vi har inte bokat något ännu, tänkte höra om det är någon som är sugen på att haka på först! Ska strax skicka in ansökningarna om visum till Indien och bokar väl resan om en vecka eller två.

Vore kul om vi hörs!
9 mars 2014 00:05
Hej tjejer!! Har precis samma planer som er, både resemål, längden på resan och tidpunkten att resa! Vore jättekul att haka på er hela vägen! Hör av er så fort ni kan! Min mail är (Logga in för att se e-postadress)

Puss och kram Mathilda!
10 mars 2014 09:08
Hej, vad kul med era svar!

Vi har fortfarande inte bestämt så jättemycket utan vi kommer vara väldigt flexibla och kommer nog ta det lite som det kommer.. det som känns så bra med att resa i Asien tycker jag är att det verkar så enkelt att ta sig runt mellan olika ställen och platser så man snabbt kan ändra sig om någon tipsar om något nytt häftigt ställe :)

Vi har tänkt oss att börja i Bangkok, vara där ett par dagar, åka upp till Chiang Mai, tillbaka neråt och över till Kambodja i ett par dagar.. och sen avsluta med öarna och sen flyga därifrån till Indien.
Men det är som sagt bara en plan och verkligen inget bestämt! Det enda vi verkligen kommer boka på förhand är flygen och det första boendet :)

Elleonore: är din plan också att resa runt eller är målet att stanna i Koh Chang? Hur länge ska du vara borta?

Mathilda: Har mailat dig!!!