Reskompis sökes till Bondi, Australien (hösten 2014).

2 dec. 2013 17:17
Visningar: 815
Här är en 18-årig brud som tar studenten till sommaren och vill söka "working holiday"-visum för att jobba och upptäcka Australien. Planen är att åka runt Augusti-September och det enda som fattas är en trevlig kompis att resa med som söker en liknande resa! Personligen har jag blivit förälskad i området Bondi, som ligger i närheten av Sydney, där Bondi Beach ligger efter allt positivt man hört och läst varstans. Någon som är sugen?
Av Emeaa
5 dec. 2013 18:25
Hej har tänkt på exakt samma sak, är 19 tar också studenten nästa år :)
12 dec. 2013 21:37
Jag är i exakt samma banor. Tänkte åka i slutet av september och tänkte också bosätta mig i Bondi. Har varit där innan (febrari-mars detta året) och gillar det skarpt! Skulle vara soft med några svenskar som ska till samma ställe så man kan dela boende till exempel :)
Av Alba95
3 jan. 2014 17:13
Hej!, Jag kommer från Spanien, och är 18 år.
Jag ska ta studenten till sommar och jag tänker på att göra som "work and travel" i australien ca 8 månader, i början av typ oktuber ( jag skulle vilja jobba , juli - september för att spara mer pengar)
Jag är jätte sugen , kollar typ varje vecka på bloggar i goxplore om svenskar som är i australien.
3 jan. 2014 23:32
Jag ska åka till Australien någon gång där omkring juli-augusti är planerat, dock ska jag till Melbourne, där min syster bor, som utgångspunkt men jag vill resa och se saker och är väldigt intresserad av att hitta någon reskompis. Men som sagt, jag ska först till Melbourne och sen ut och resa där ifrån.
4 jan. 2014 02:00
Jätte sugen på att hänga med! Tar också studenten i sommar och har tänkt lika som dig och skulle vara jätte trevligt med ren rese kompis :D Hör gärna av dig!
8 jan. 2014 23:43
Jag är sugen på Australien! Vore roligt att dra ihop ett gäng med tjejer och åka dit. Har tyvärr inte tjejkompisar som kommer kunna åka nu i höst, sen är det alltid roligt att lära känna nya människor! Såg att du hade träning som intresse också, jätte kul, samma här serru! Jag skulle vilja åka vid september-oktober med tanke på att man ska kunna hinna tjäna ihop tillräckligt mycket med pengar så man har så att det räcker. Hör av dig :D!
Medlemmen har tagit bort svaret
11 jan. 2014 12:45
Fan vad roligt att se att så många andra tänker likadant! Hade varit soft om vi kunde snacka allihopa i en chatt på typ facebook eller ngt? Så hade vi kunnat utgå därifrån! Adda mig på facebook Hanna Karlsson Renevi heter jag där.

Jag tänkte åka i slutet av september och det skulle vara soft då att vara ett gäng och dela lägenhet väll på plats! :)
Av Annalin
13 jan. 2014 19:18
Jag är också sugen på Australien och framförallt bondi!

Tar också studenten i juni och vill åka efter sommarjobbet, så i sep/okt vill säga.
Har förhoppningsvis redan boende då två kompisar är där nere nu men mycket kan hända tills dess!

Hatar att flyga och har aldrig flugit själv så resesällskap vore sjukt uppskattat! :)
15 jan. 2014 14:19
Jag är också sugen på att jobba och uppleva Australien! :D
15 jan. 2014 22:54
Åh vad kul, jag är också sugen! Har bott i Brisbane ett år, kom hem i höstas, men nu är jag sugen på att fortsätta, helst i Bondi. Sen eventuellt jobba på farm för att kunna få ett andra års visum också. :)
16 jan. 2014 17:59
Så kuuuul!!! Vart i Sverige bor alla ? :D
18 jan. 2014 14:56
Åh, jag är också supersugen på att åka till Australien hösten 2014 och bara leva livet! Är gärna på att prata om att bo tillsammans eller så :) Är 20 år och kan nås på (Logga in för att se e-postadress) :) Eller facebook, om någon lyckas hitta mig hehe...
16 feb. 2014 22:25
Hej, vi är tre tjejer som pratat ihop oss om att åka till Norge för att jobba där i ungefär 4-5 månader för att sedan åka till Australien för kanske jobba, lära oss att surfa och helt enkelt leva livet där. Vi är 19, 20 och 22 år. Är det någon som har samma/liknande planer som oss så får ni höra av er då vi tror att desto fler vi blir desto roligare! Om ni vill hänga med på våra livsresa, adda mig då på fb. Heter Emma Lahti där vi också har en grupp så att man lättare kan snacka ihop sig.

Ha det bra! :D
5 mars 2014 15:26
Jag är också grymt sugen, vill åka efter sommaren och vill ha reskompis och nån man kan leta boende med där :) sugen på bondi! om det är nån som är sugen och vill kolla lite planer osv fb Elin forslund
6 mars 2014 11:49
Jag är också jätteintresserad men har ingen resekompis! :)
24 mars 2014 13:39
Är väldigt sugen jag med! Hittade eran grupp på Facebook också så kanske kan skriva där! :)
31 mars 2014 16:39
Haj!

Jag är också intresserad, men hur länge är det tänkt att stanna? Har varit sugen på både USA och Australien, helst skulle jag vilja vara på båda samtidigt haha! Men om det finns mer intresse för Australien i höst så hänger jag gärna på!! :)