Reskompis Australien höst / vinter

Av Ylinal
10 apr. 2014 13:51
Visningar: 267
Jag och min vän hade tänkt att åka till Australien i höst för några månader med jobb samt resande längs östkusten. Vi tänkte alltså ta ett working / holiday visum.

Min vän har förmodligen inte sparat ihop tillräckligt tills november, då jag gärna beger mig av. Mina planer skulle då vara att hitta dig/er som gärna åker med ner och jobbar i någon månad eller två sedan reser längs öst kusten då min vän kommer ner. Då har vi förmodligen lärt känna varann dessutom blir det bara roligare / bättre med fler reskamrater enligt mitt tycke! Är även sugen på att åka över till nya zeeland. Kanske hyra / köpa bil och bila lite? är öppen för alla förslag!!!!!
10 apr. 2014 15:11
Hej, låter som samma resa som jag vill göra, har planer på att åka i november men söker någon/några att resa med. Heter Rebecca Persson på Facebook om du vill prata vidare! :)
Av Ylinal
11 apr. 2014 07:46
Ja men absolut!! Hittar dig dock inte haha, prova lägg till mig, Lina Larsson. :)
15 apr. 2014 20:10
Låter som det jag har funderat på att göra! Vill också åka på work and holiday till Australien, men hade svårt att välja mellan det och Nya Zealand. Därför skulle det passa perfekt att åka över på semester. Om man skulle köpa bil i antingen AU eller NZ så är det ju bra att man är fler :)

Jag skulle vilja åka någon gång under hösten, har inte riktigt bestämt mig när. Men skulle vara kul om man kom iväg så fort som möjligt efter jag har slutat jobba den sista september.

Försökte leta upp dig på fb men hittade dig inte. Heter Erica Nordin där om du är intresserad av att prata vidare. Min mail är: (Logga in för att se e-postadress)
23 apr. 2014 00:45
Hej jag ör också intresserad av att åka i höst/vinter , när exakt vet jag inte. beror på hur fort det går att tjärna ihop pengar. ungefär hur mkt pengar behövs tror ni? adda mig på facebook om ni vill. heter rebecka berggren och har ljust hår och en jeansjacka på profilbilden (samma bild som här). det där med att bila låter kul :D
24 apr. 2014 12:56
Jag tänkte åka till Australilen i höst, tänker mig slutet av oktober eller i början av november. Har inte planerat så mycket än, har precis kommit hem från Afrika. Men lägg gärna till mig på fb. Felicia Larsdotter så kan vi spåna vidare där!
8 maj 2014 21:59
Hejsan!

Det låter som om vi vill samma sak! :) Är också sugen på att resa ut i världen runt november och upptäcka Australien. Lägg gärna till mig på Facebook om du vill så kan vi prata mer.

/ Jennifer Åhs