Resesällskap Thailand, februari el. mars 2014.

Av Sara_91
14 dec. 2013 19:35
Visningar: 916
Hej

Tänkte unna mig en resa till Thailand i februari till mars. Vill besöka Bangkok och de thailändska öarna. Är ute efter att hänga vid stranden, njuta av maten och värmen, ta ett glas vid någon cool bar och bara träffa nya härliga människor.

Lite om mig:
Jag heter Sara och är 22 år gammal. Jag blir klar sjuksköterska i januari 2014 därför tänkte jag ju resa men det svåra är ju att hitta en kompis som inte jobbar eller studerar. Hoppas du hör av dig!
15 dec. 2013 01:07
Hej!

Jag var färdig sjuksköterska för ett år sedan och gjorde samma sak som du tänker dig, reste innan jobbet drog i gång. Det bästa jag gjort :) Hur länge har du tänkt dig resa? Är det just Thailand eller tänker du andra länder i krokarna? Jag tänkte ta mig en semester till Bali i februari nämligen och letar sällskap :)

Skriv ett meddelande här eller mail (Logga in för att se e-postadress) om det skulle vara intressant :)
Av Sara_91
15 dec. 2013 15:16
hej:) Har inte tänkt tanken på Bali faktiskt utan mer riktat in mig på Indien, thailand och/eller australien. Men ska tänka på det. Vad för sorts semester hade du tänkt göra på Bali? Hälsningar Sara
15 dec. 2013 23:48
Jag ska berätta... :) Jag har varit i både Thailand och Australien. Australien blev jag kär i och kommer definitivt att resa tillbaka dit men det kräver en längre resa än två tre veckor, vilket är tiden jag har nu. Jag är sugen på något annat än Thailand och har då riktat in mig på Bali! Det som Bali lockar med är en otrolig grönska. Det är lätt att resa runt då det är en relativt liten ö, och det är billigt! Jag tänker mig mycket sol och bad. En tripp till Nusa Lembongan, snorkling på Gili öarna, prova på surfning, besöka staden Ubud där det ska finnas någon marknad. Ta det lugnt och träffa härligt folk :)
Felicia
Av Eino
18 dec. 2013 07:56
Hej. Jag ska dra till Asien i början av februari. Kommer vara borta minst 2 månader :) Kanske möter upp en kompis där nere innan jag drar vidare själv någonstans :) Vill åka runt lite i Thailand, Kambodja, Indonesien, Filippinerna. Är ute efter samma sak som dig.

Hör av dig om det låter intressant :)
24 dec. 2013 01:43
Hej Sara! Jag heter Kajsa och ska till Malaysia (reser ifrån Cairns där jag är nu) för att sedan kring den 25e januari åka till Thailand när min pojkvän reser hem, och jag skulle tycka det var roligt med en resekompis. Jag har inte planerat något alls just nu mer än hemresedatumet 3e mars ifrån Bangkok för Thailand iom att jag har fokuserat all planering på Malaysia so far. Dock är min lösa plan att resa söderifrån och uppåt i Thailand, se både öarna och fastlandet (och kanske spara Bangkok dock tills upproren har lugnat ner sig). Jag tycker om äventyr som dykning, bungy, vandringar och naturupplevelser, och att strosa på marknader och testa mat och se kulturen. Jag är också nyfiken på att kanske jobba en vecka på en ekologisk farm, och full moon party!

Jag tycker det är jättekul att träffa nya människor på vägen och att göra saker spontant, men samtidigt skulle jag vilja ha någon att resa med i princip hela vägen så man är två. Väldigt öppen för reseförslag (inom Thailand) och overall en lätt person att resa med. Om du känner att du har liknande intressen, skicka ett pm :)

Kajsa
27 dec. 2013 15:57
Hej! Jag har också planer på att åka till thailand i vinter. Har börjat prata med en annan tjej om att åka, vi har inte hunnit planera så mycket än, skulle va kul att åka fler:) Vi har också pratat om att resa runt bland olika öar och njuta av sol och bad, träffa nya människor och bara njuta av thailand helt enkelt:)
31 dec. 2013 02:25
Hej Sara!

Jag söker också efter någon som kan resa runt februari och upptäcka nya delar av dom thailändska öarna. Hänga vid stranden är en självklarhet :)

Jag är 27 år och jobbar 24/7 så jag behöver komma bort lite från maskinerna. Jag har exakt samma problem som dig att hitta någon som kan resa februari månad så därför vände jag mig hit för min vän tipsade om hemsidan.
2 jan. 2014 00:12
Hej Sara

Är en glad kille på 20 år som just nu bor i Kiruna och jobbar till och från i olika projekt i gruvan. Just nu är jag ledig ett halv år. Nu till våren är planen att ge mig ut i världen o försöka hinna med att se och göra så mycket som möjligt innan jag börjar plugga.

Låter grymt, jag vill också börja i Bangkok och därefter till öarna, försöka hinna med så mycket som möjligt och typ dykning och snorkling osv. Skicka meddelande om du är intresserad.
Av Sanity
2 jan. 2014 22:50
Hej. Semester mitten av februari till början av.mars då jag tänkte åka t Thailand. Tyvärr finns det.ingen.i min umgängeskrets som har.möjlighet att åka då.så.söker df en reskompis att åka med.
Av Jeppa
8 jan. 2014 14:43
Tjenare Jesper här. Jag är en kille på 25 år som är social, glad, sjuk humor och tycker om att resa.

Jag hade tänkt dra till Asien i slutet av Januari. Jag tänkte resa runt i Thailand, Vietnamn, Kambodja, Maylasia i 4 månaders tid :) Jag har inte bokat än för jag letar efter en resekompis, för vill inte åka iväg själv... Tyvärr börjar det bli lite bråttom

Mail: (Logga in för att se e-postadress)
Fb: Jesper Carlsson bosatt i tygelsjö så hittar ni nog mig
Kik: jesper_c

Hör av er :D
Av Natkarl
8 jan. 2014 15:43
Hej!

Jag letar med resesällskap till Thailand/Malaysia i början av feb och ca en månad framåt. Känner det bråttom att boka biljett. Tänker först till KL och sen resa runt lite men ingen planerad rutt. Någon som är intresserad?
Av Lagorb
12 jan. 2014 15:57
Någon glidare som ska neråt över mars/april? drar nog när sonkran är!
Av Santino
21 jan. 2014 05:38
Jag sitter just nu pa hotellet, drar mot bangkok om en timme, darefter laos kambodja vietnam, ar tillbaka i thailand runt mitten/slutet av februari, min tanke ar att spendera sista veckorna soderut av thailand, phi phi etc innan det ar dags och aka hem till stockholm igen. Av alla jag mott pa vagen sa sager de att phi phi ar otroligt, sa det ar ett stopp pa vagen som inte far missas!!

25, social, jordnara, gillar ol, inte petig med att bo lyxigt under resans gang, hor av er vid intresse
5 feb. 2014 00:05
Hejhej!
Jag är 19 årig tjej från Åland som funderar på att fara ensam till thailand (alla mina kompisar jobbar eller pluggar) i mars 2-3 veckor. Jag tänkte hålla mig på Koh Tao och Koh Phangan så om någon av er har planer på att besöka någon av dessa öar i mars så får ni gärna höra av er till mig :)

(Logga in för att se e-postadress)
Av Jribba
7 feb. 2014 04:38
Hej sara! Jag befinner mig i Thailand, krabi. Åker väl om några dagar visare, kanske ko samui? Min resekompis lämnar iaf mig på söndag så jag letar därför efter en annan att hänga med :) jag är 20 och föredrar att dricka cola än och hitta på coola saker framför party hela nätterna :) dra iväg ett meddelande på Facebook vettja! Så kan vi kanske prata mer där om de låter lite intressant ;) kram jennie ribba
16 feb. 2014 09:54
Tja jag bokade tur utan retur resa till Phuket. Helt ensam. Jag chillar här just nu så om du eller nån vill ses o hitta på nåt så maila gärna. (Logga in för att se e-postadress) hej hej
16 feb. 2014 20:38
Visst jag e i chalong just nu. Ligger typ 20 min ifrån patong. Jag va o patong häromdan. Men phi phi är ett måste. När hade ni tånkt dra dit ? O hur länge stannar ni där? Här e mitt thai nr om ni har thai kort så kan ni smsa 0876249336 annars pma ert svenska nr så kan vi höras på viber elle whatsapp