Resekompis/kompisar sökes till början av 2016

8 sep. 2015 13:26
Visningar: 30
Hejsan!
Jag är 20 år och heter Olivia, bor strax utanför Stockholm Sedan jag tog studenten för lite mer än ett år sedan har jag jobbat och just nu pluggar jag kurser samt extrajobbar. Men efter att ha rest en del under sommarn så har jag kommit på att jag vill sticka iväg på en längre resa i vår, typ januari/februari. Har inte riktigt tänk exakt vart men typ australien, asien eventuellt karibien, ni fattar.
Har som många andra inga vänner som vill samma sak och därför vänder jag mig hit! Jag vill resa med någon/några som är pigga och glada och äventyrslystna. Som vill göra saker på resan och inte bara ligga vid en pool (givetvis det också ibland haha). Jag själv vill uppleva mycket och göra saker, träffa nya människor och ta vara på dagarana och ha såååååååå himla roligt! Känner du dig träffad så hör av dig!!
8 sep. 2015 23:51
Hallå! Jag är också väldigt sugen på att åka iväg i vinter och bli borta ett par månader, men har samma problem som dig då vännerna inte verkar så tagande på att resa för tillfället! Är lite inne på att backpacka i Asien då jag har kompisar som säger att man bara inte får missa det. Jag är ute efter att äventyra, upptäcka, festa, sola och träffa nya härliga människor. Lite allt möjligt helt enkelt! Hör gärna av dig här eller på Facebook om det låter intressant!!
https://www.facebook.com/bella.schmidt.50
Av Lindath
9 sep. 2015 20:54
Hej! har exakt samma problem som ni tjejer, att ingen hemifrån är lika taggad som jag på att resa... Jag vill som du åka i januari/feb någon gång och funderar på asien samt australien en längre tid. Bor i Västerås och är 95 så har som du jobbat nu och sparat pengar. Skriv gärna på fb eller här. / Linda Högbacka
10 sep. 2015 17:38
Heej! Jag tänkte åka till Asien i början av Januari och förhoppningsvis resa i ca 3 månader! Jag har funderat på länder som Thailand, Indonesien (Bali framför allt), Filippinerna och kanske Malaysia och Vietnam, men är självklart öppen för förslag! Jag, precis som du, är sugen på att äventyra, uppleva och träffa nya härliga människor! Låter det intressant så är det bara att höra av dig, Liselott Nyman på facebook om det är lättare med kontakt där
Av Heedwig
11 sep. 2015 14:43
Jag går också i tankarna att dra iväg i början av 2016, så man hinner spara pengar och planera rutten bättre. Mina vänner går inte precis i samma tankar som mig, så vore roligt att ha någon att fara iväg med. Jag är mest sugen på Asien & australien, men kan även tänka mig annat..
16 okt. 2015 15:21
Hej! :)
Det låter lite likt det jag hade tänkt, vill också vara borta en längre period, vill till Australien och göra lite äventyr "life changing" feelingen. När och hur länge hade du tänkt vara borta? Kanske vi skulle kunna planera någonting? :) kram