Resekompis, down under 2014?

9 nov. 2013 16:05
Visningar: 139
Hej, mitt namn är Oskar och är 20 vårar. Som rubriken lyder är jag riktigt taggad på att dra över till Aussie. Problemet är dock att polarna bangar.

Hade tänk att resa runt lite i landet(inte omöjlig på att jobba heller) och gillar allt möjligt såsom dykning, ligga på stranden, festa mm. Vet dock inte riktigt när avfärden sker, mycket handlar om budgeten, jobbar just nu en hel del. Men så fort jag känner att jag är redo och förberedelserna känns bra skulle jag bara vilja åka iväg.

Känner ni nåt tagg, tveka inte att höra av er!
FB: Oskar Axlund.
Av Tarzan1
10 nov. 2013 20:29
Hej Oskar!
Är snart på väg söder ut, kommer börja med indonesien och landa i Melbourne 2 januari, jag har ett wh-visum, är du sugen på att mötas upp så no probs? Jag är 25år och säsongare, jobbar i krogbranschen, älskar utmaningar och se nya platser och träffa sköna lirare, har dykcert! :) har du någon resplan? östkusten?
11 nov. 2013 12:57
Hej Daniel!
Låter inte helt fel att du börjar röra dig söderut alltså, skulle vara fett att mötas upp! Kan bara hålla med dig om utmaningar och samt att upptäcka nya platser. Fan va nice att du har dykcert, jag skulle också vilja ta det i Aussie :) Hade tänkt mig att börja med Melbourne förmodligen och sedan röra mig norrut mot Sydney och förmodligen vidare.

Har du Facebook? Skulle i så fall kunna snacka vidare där.
Av Tarzan1
11 nov. 2013 14:46
Detta låter ju fantastiskt, drar ner till indonesien den 2:a dec, detta är ju perfa, känns som att det är mest värt att köra östkusten, finns säkert hur många sköna ställen som helst! ;) Annars kan man ju snorkla också, det finns ofta massor att se utan att man för den delen behöver gå ner 18m men visst det ger en annan dimension! Lägg till mig, Daniel Munther smögen på fejjan så kan vi kika om vi kan styra ihop nåt kul!

Cheers!