Reseförsäkringen..

18 dec. 2012 11:04
Visningar: 837
Hej... Tänkte kolla om någon har en bra lösning eller några tips till mig...

Det är så att jag har 90 dagars reseförsäkring genom mitt jobb... Men kan tyvärr inte förlänga den... Hur kan man göra då? Måste man ta en annan försäkring från dag 1 eller kan jag försäkra mig genom annat bolag när mina 90 dagar är slut? Vilket bolag borde man ta?

Tacksam för hjälpen man kan få...

Med vänlig hälsning,
David
Av Sanook
18 dec. 2012 12:33
Med din hemförsäkring har du 45 dagar reseförsäkring - kolla upp vad de tar för att komplettera resterande tid.
Annars kan du ju komplettera/bygga på dina 90 dagar från jobbet med tex http://www.erv.se
Räkna på kostnaderna och jämför villkoren.
18 dec. 2012 12:47
Tack för svaret...
Deras försäkring kunde man ta efter mina 90 dagar... Så skulle det kosta ca 600 för basic försäkringen och 1900 för smart försäkringen utan självrisk... Annars skulle självrisken ligga på 1500... 1900 låter ju inte så farligt eller vad tycker du?
Av Hille2
18 dec. 2012 13:04
Kolla med Gouda också, ibland kan de vara billigare än hemförsäkringen.
Av Kentbra
21 dec. 2012 01:57
Vi har ERV, före detta Europeiska. Mycket nöjda med dem.
Vi förlänger vårat reseskydd ungefär varannan månad härifrån (är i Thailand nu) och det går bra.
Av Kentbra
22 dec. 2012 04:20
Priset beror mycket på åldern. Maila domså får du veta mer.
Men för oss, jag 56 och gumman 69 år var det klart det bästa alternativet.
Av Emk
6 jan. 2013 12:12
Citerat från kentbra:
Vi har ERV, före detta Europeiska. Mycket nöjda med dem.
Vi förlänger vårat reseskydd ungefär varannan månad härifrån (är i Thailand nu) och det går bra.
Är du ute och reser längre än ett år så kan du teckna en längre separat reseförsäkring eller ett komplement till hemförsäkringen för hela restiden, kanske blir billigare än att förlänga varannan månad?

http://väljaförsäkringar.se/personforsakring-jamforelse/valja-reseforsakring/

Man bör väl tänka på hur länge man ska vara borta och jämför kostnaderan för en seperat försäkring mot ett komplement till hemförsäkringen.