Resebolag till Maldiverna?

Av Myengla
25 juni 2007 15:53
Visningar: 3546
Vilka resebolag har resor till Maldiverna, förutom Ving? Är det något/några som ni kan rekommendera?
Av Memmie
26 juni 2007 16:52
Indcen anordnar resor dit. Har aldrig åkt med dem, men enligt ett repotage i Vagabond i vintras så var det en bra resa.
Av Marlene
26 juni 2007 22:34
Hej!

Kenzan Tours, Deluxe Vacations AB, Omni Travel, For Adventure Sport Tour och Jambo Tours anordnar också resor till Maldiverna. Har inte själv åkt med någon av dem så jag kan tyvärr inte rekommendera vare sig den ena eller den andra, där får experterna i forumet råda. Du hittar både paket samt separat flyg och boende i utbudet här på Reseguiden.se.

Lycka till med din resa!

//Marlene
Av Myengla
27 juni 2007 13:50
Tusen tack för era svar! Ska kolla runt på deras hemsidor.
Av Saral
20 aug. 2007 21:23
Vi åkte till Maldiverna med Indcen resor och de var kalasbra!!
14 juli 2009 12:29
Lånar den här tråden då jag har en fråga på ung samma tema.

Du som rest dit nyligen och rest reguljärt - vilket flygbolag?
Jag hittar på Staralliance egna sida att Austrian skall flyga dit, men Austrians sida finns inga flyg dit direkt. Då blir det Air lanka. och det innebär onödigt lång resa.

Jag vill flyga antingen med StarAlliance eller FlyingBlue (KLM/AirFrance partners).
14 juli 2009 13:44
Qatar Airways flyger från Stockholm till Maldiverna (med ett stopp halvvägs i Doha/Qatar).

Stockholm - Doha ca 6 timmar, sedan nån timmes uppehåll i taxfree paradiset på Dohas flygplats, och sedan Doha - Male ca 4 timmar. Mycket praktiskt, tycker jag! Dessutom är det bra benutrymme, man har egen teveskärm i economy class med ett stort utbud av filmer/serier/musik/spel att välja mellan och maten är rätt okej också! Vi flög med de både förra året och i år till Maldiverna och var mycket nöjd!
14 juli 2009 13:54
Tack! Det låter som ett bra alternativ!