Resa till Australien/Nya Zeeland till hösten?

29 apr. 2012 13:59
Visningar: 875
Hej!
Jag är en resesugen och glad tjej som planerar att åka till Australien/Nya Zeeland till hösten! Planen är att resa i oktober/november och först besöka Australien ett par månader och senare om möjligt NZ.
Har tänkt söka ett arbetsvisum så att man kan varva jobb och resande när man är där. Dessutom för att kunna göra och uppleva massa saker, vilket jag vill. Jag har tänkt stanna 6-8 månader, men det är inte helt spikat ännu. Har funderat lite på W&T, ser det som ett alternativ om man nu ändå tänkt jobba.

Jag söker någon/några med liknande planer, som tycker om att prova på nya saker, är positiv, vill uppleva saker och framför allt - HA KUL!
Låter detta något som skulle passa dig? Hör av dig, skriv några rader om dig själv och dina planer! :)

Mvh
Rebecca
1 maj 2012 11:35
Det låter som jag :D
Planerar att åka dit, säsongen är under december månad och håller på att fundera om man ska ta och åka dit i slutet av november och hem i januari. Så jag planerar inte att stanna så länge eftersom jag puggar till lärare och det startar i januari igen...

men jag ska dit iaf :)
Av Lina88
13 maj 2012 21:33
Hej hej Rebecca! När har du tänkt åka? har du bokat biljett och fixat med allt ännu?
Jag funderar på att åka i november någon gång, då har jag lite tid att spara ihop lite pengar också.
Har inte planerat så mycket än exakt hur resan kommer bli. Men vill definitivt jobba och resa runt, och se så mycket som möjligt av Australien. Älskar att testa nya saker, och att träffa nytt folk. Har också funderat på ett W&T.
Tänkte resa själv som det ser ut nu, inga kompisar som kan eller vill resa iväg. Har inte bokat något ännu.

Jag är en glad och positiv 24-årig tjej. Gillar att träna och är sportintresserad.

Hör gärna av dig om hur dina planer ser ut, kanske kan man mötas upp en liten stund om inget annat kan planeras ihop.
14 maj 2012 14:33
Hallå hallå :)
Är inne som er andra på att dra till Australien i höst, har jobb fram till augusti här i sverige och sen planerar jag att kila dit. Vill söka jobb för lära känna lite folk som bor där först för sen resa runt sista tiden, vill och räknar med att stanna ett år. Även om ni inte tänkt stanna så länge kan det ju alltid va kul att börja tillsammans :)
finns på facebook (Logga in för att se e-postadress) Linn Andersson
3 juni 2012 23:57
Hallå där!
Är också väldigt sugen på att åka iväg i höst. Har främst funderat på Nya Zeeland, men vill gärna se Australien också. Har försökt få med mig någon men får nog ta tag i det själv om det ska bli av. Eftersom jag varken rest själv eller mkt tidigare så tänkte jag "mjukstarta" med att vara borta en månad, ev oktober/november, men inget är skrivet i sten eftersom jag inte bokat än. Skulle man få tag i något jobb så är det nog roligare att stanna lite längre!

Är sportintresserad, positiv och flexibel! Om nån/några synkar sin resa samtidigt så vore det jättekul att mötas upp och kanske hitta på något ihop! =)
Av Ebbar
12 juni 2012 13:07
Hejsan! är en tjej på 21 år.

Just nu befinner jag mig i norge på ett säsongsjobb, kommer vara här till september/oktober, efter det är jag sugen på en långresa! Har alltid velat åka till australien och NZ. Har läst på dåligt om det men tror jag vill starta i Sydney sen bara ta dagen som den kommer, åka vart man vill, dyker det upp jobb på vägen så visst kan man stanna till ett tag då =)
Någon som bokat något eller har en plan??

Mvh Ebba
14 juni 2012 18:55
Jag kommer åka till Australien den 17 september och sen vidare till NZ efter ett par månader för att jobba, kommer åka själv så det hade varit kanon att kunna åka tillsammans med någon :D
Har familj i Perth så om någon är sugen på att komma dit hade det varit sjukt kul! Älskar den staden..

Jag är väldigt positiv människa, spontan och älskar att träffa nya människor och ta dagen som den kommer. Har ingen direkt plan för NZ utan vet bara att jag kommer behöva jobba för att få ihop pengar, annars vill jag upptäcka så mycket som möjligt av landet :)
Av Skier
23 juli 2012 22:42
Hej allihopa! Jag är väldigt sugen på att dra till australien i mitten av november, sen stanna i ca 3 månader, har nog inte tänkt att jobba så mycket (eller helst korta jobb där man råkar befinna sig) men lämnar det öppet. Jag är en väldigt nyfiken och glad 21 årig tjej, Har aldrig tidigare gjort en sån här stor resa ensam, har dock rest en hel del med familjen. Det jag främst vill göra är att lära mig surfa, ta dykcert, se någon nationalpark, segla, vara på stranden och bara ha det allmänt bra, se och uppleva så mycket som möjligt, äventyra, träffa nya människor och ha det fantastiskt roligt bara! Många av de klassiska resemålen står på listan. Självklart större städer med!
ha det så bra så kanske vi ses! :)
// Anna
9 aug. 2012 17:48
Tjena! =)

Jag reser ensam till Nya Zeeland i mitten av oktober, dock så har jag inte planerat ett smack utom att jag ska skaffa W&T-visum till NZ... Så skulle lika gärna kunna starta en stund i Australien :D

Men det vore guld värt att resa med någon! Känns som att den nästan 40h långa flygresan kan bli rätt seg annars. Och tryggt med någon att bolla ideér med när man väl kommer ner..

Mvh
Pontus
10 aug. 2012 13:36
Hej allihopa!
Jag flyger till Sydney 4 eller 5 September, tänkte försöka fixa jobb i Sydney eller Melbourne. När jag jobbat 2-3 månader tänkte jag resa längs östkusten och sen dra till Nya Zeeland.

Vore jättekul att få sällskap eller mötas upp någonstans då jag åker själv... :)

Mvh Amanda
Av El1n
23 aug. 2012 20:32
Hej! Jag har precis som er också planer på att ta mig till Australien i höst. Min preliminära plan är att åka till Cairns i November, ta mig ner östkusten på 1,5 månad, ner till Melbourne, sen över till Christchurch för att resa runt i Nya Zeeland, sen en månad senare åka från Auckland till Nadi i Fiji där jag tänkte volontärarbeta med sköldpaddor, valar och korallrev, sedan resa runt i två veckor, och sen ta mig hemmåt och stanna till i Hongkong på vägen.

Jag vill lära mig surfa,dyka, hoppa bungle jump och fallskärm, se naturen, festa, leva livet helt enkelt och försöka hinna med så mycket som möjligt. Inga av mina vänner har tid, råd eller lust att göra denna resa men det ska inte få stoppa mig. Skulle dock tycka de va skönt att ha någon att åka med, eller åtminstone starta resan med, så är det någon som har liknade planer eller som i alla fall tänkt att åka till Cairns i november någon gång så PMa mig gärna!
Av Erica92
24 aug. 2012 10:37
Hej!
Jag har också tänkt ta mig till Australien den närmsta tiden. Funderar på att åka i slutet på oktober och börja i Cairns för att sedan ta mig ner till Sydney för jul och nyår, och sedan får vi se. Någon som också har tänkt börja sin resa i Cairns? :)
24 aug. 2012 13:06
Kul med så mycket respons!
Jag och en kompis åker med W&T till Sydney den 6 november. VI kommer stanna i Australien till juni nästa år. Någon som också ska dit då och kanske till och med åker med W&T? Hör av er isåfall! (Logga in för att se e-postadress)

Hoppas vi ses!
Av Chris90
3 okt. 2012 01:30
Vi är tre killar som oxå flyger ner den 6e november :D
4 okt. 2012 18:26
Jag vill också till australien i november eller december. Jag är sportintresserad och har spelat basket i 10 år. Har tagit ett års uppehåll från universitetet och jobbar just nu. I australien hade jag velat backpacka längs med östkusten och dyka, snorkla m.m. Det hade även varit kul att jobba lite på någon farm. Är väldigt flexibel och tycker det mesta är roligt.

Mvh Tove