Resa till Asien i Jan/Feb

21 nov. 2014 16:07
Visningar: 158
Hej!

Jonathan heter jag och är 24 år gammal från Stockholm!

I början på nästa år (Jan/Feb) så har jag tänkt att göra en lite längre resa ned till Asien. Planen är att resan ska vara i 2/3 månader eller så långt kassan räcker!

Eftersom jag har varit på semester och även arbetat i Thailand tidigare så har jag tänkt att det är en bra utgångspunkt för resans början, och sedan därifrån grena ut till andra länder. Jag vill inte planera allt i detalj då det är en del av äventyret att vara lite impulsiv i sitt resande (enligt mig). :)

Från början tänkte jag resa med en vän, men då andra planer har uppkommit för henne så bestämde jag mig för att resa själv. Efter mycket tjat från vänner och familj (mest av säkerhetsskäl haha!) så har jag nu istället öppnat upp för möjligheten att resa med en reskompis, och det är där du kommer in i bilden!

Om du, kille som tjej (ålder spelar ingen roll), har planerat/vill planera att åka till Asien under Jan/Feb och dessutom är lite äventyrslusten som person så skulle vi kunna genomföra vår resa tillsammans :) Jag kan förstå att 3 månader kanske är lång tid för vissa och att dem hellre föredrar en kortare resa, och det är förståeligt men då kan man i vart fall börja bådas resa tillsammans :) Jag är även flexibel, och skulle andra länder föredras så är jag självklart öppen för förslag!

Om det är så att du vill träffas innan (vilket kan vara förståeligt) så kan det självklart ordnas! :)

Jag ska inte sitta och skriva ut en hel bok här nu, men är ni intresserade eller vill veta mer så skriv här på forumet eller skicka gärna ett mail till (Logga in för att se e-postadress) Om jag är lite långsam med att svara här på forumet så var inte oroliga, jag kommer försöka vara aktiv!

Ledsen för det långa inlägget! :p

Ha en trevlig dag!
22 nov. 2014 14:03
Hej!
Låter ju exakt som min dröm! Vill komma iväg så fort julen är över och vara borta så länge jag känner för det ;) Lite tråkigare att åka själv dock :)
22 nov. 2014 17:18
Citerat från Jessicaviktoria:
Hej!
Låter ju exakt som min dröm! Vill komma iväg så fort julen är över och vara borta så länge jag känner för det ;) Lite tråkigare att åka själv dock :)
Vad kul :) Har du planerat något?
22 nov. 2014 18:33
Tjenare!

Flyger till Bangkok den 12/12 och ska resa i Burma och Thailand med en vän som åker hem den 6/1. Därefter ska jag till Vietnam i några veckor. (till den 21/1- 28/1 någon gång).

Därefter tänker jag bege mig till Malaysia. Är grymt sugen på at utforska Borneo!

Verkar som om din plan verkar vara hyfsat lik min. Vore kul att träffa en rolig likasinnand person som föredrar att resa på samma sätt som jag. Ta dagen lite som den kommer och vara öppen för alla möjlighet som uppenbarar sig längs resvägen.

Jag flyger hem den 20/2 och tänker åka tillbaka till Bangkok 1-2 dagar dessförinnan.
23 nov. 2014 13:18
Nej har inte planerar så mycket :) har aldrig varit i Asien förut (hör o häpna haha) så hänger på de mesta! Vill bara uppleva det, ha sjukt roligt och skapa minnen :)
Tänkte jobba så mycket som möjligt december ut sen tar anställningen slut och jag är beredd på att åka och vara borta så länge jag vill, inte så ofta man står helt utan obligationer så mååååste passa på nu!! :D
23 nov. 2014 16:55
@Andreaseriksson

Låter som en riktigt kul resa! Nu åker jag nog ned lite senare än dig (tyvärr), men det vore svinkul att ses när vi båda är nere i Asien samtidigt! Skicka gärna ett meddelande med din info så kan vi lösa det :D

@Jessicaviktoria

Desto mer anledning att åka dit! :D Nej om du någon gång ska åka iväg så är det ju nu! Du kan skicka ett meddelande till mig så kan vi prata och se om vi har gemensamma ambitioner :)
26 nov. 2014 14:44
Om någon mer är intresserad så skriv bara ett meddelande till mig här på Reseguiden eller skicka ett mail :)
27 nov. 2014 21:59
Absolut! Har några veckor kvar innan jag sticker. Skickar resplan strax innan springer är ristat i sten ännu.