Resa runt i Italien sommaren 2015

15 feb. 2015 12:10
Visningar: 704
Hej, jag funderar på att åka ner till Rom och därifrån åka runt i Italien med tåg. Tänkte ta allt som det kommer men börja i Rom där jag är ifrån. Planerar Siena, Pisa, Florens, Venedig, Cinque Terre och kanske, men bara kanske ta en sväng till Nice. Jag talar Italienska och Rom är min andra hemstad så ni får gratis guide väl där.
Av Mlin_b
16 feb. 2015 18:27
Hej!
Jag och min kille ska åka till rom och sen åka ner till gaeta och kanske amalfi en sväng.
Har du nått tips om rom. Vi tänker oss ett ganska enkelt boende men ändå rent osv. Vilket områda är mysigast? Är det värt att åka till Amalfi? Eller ska man lägg mer tid i rom eller någon annan plats?
MVH
Malin
16 feb. 2015 19:46
Har aldrig varit i Amalfi, men skulle säga att allt är ju värt. Område att bo i beror på lite vad en söker om en vill bo mitt i smeten eller någon promenad bort. Jag bor i Trastevere och det är supermysigt tycker jag och nära till det mesta, går så bra att promenera överallt. Men istället för Amalfi skulle jag hellre åka till Sicilen. Sviker aldrig.
Hoppas ni lyckas klura ut vad som passar er!
Av Jaxon88
21 feb. 2015 13:12
Hejsan Micaelas. Mitt namn är Per och jag är en kille på 26 år som vill resa runt i Italien nu i sommar. De städer du vill se är de jag har tänkt mig att vilja se.
Av Juliea
1 mars 2015 18:28
Hej Micaela!
Jag är väldigt intresserad av att följa med! Hur länge planerar du att vara borta, på ett ungefär, och när planerar du att åka? Jag är en tjej på 19 år och bor utanför Stockholm.
2 mars 2015 23:25
Hej! Tänkte ta det lite som det kommer. Planerar att åka i Juni-Juli så inte italienarna hinner få semester.
7 mars 2015 10:36
Hej,
Jag besökte Amalfikusten sommaren 2013. Vi flög till Rom och sen tåg till Napoli. Därifrån tog vi båt till ön Ischia. Efter ett par dagar där åkte vi vidare med båt till Positano...mäktigt att se orten från vattnet med alla byggnader längs med bergväggarna. Vidare åkte vi sen med båt till Sorrento och till sist åter med tåg till Rom.
Resan var helt otrolig mysig och så vackert överallt. Napoli var en väldigt rörig och livlig stad. Fråga gärna om mer tips.
24 apr. 2015 14:19
Hej!
Såg precis ditt inlägg och kanske är en aning sen med att svara! Blir resan fortfarande av? I såfall är jag intresserad! :)
Av Ela_s
28 apr. 2015 10:20
Hej! Jag tänker också åka till Italien i sommar. Vill gärna resa runt lite, men har ingen som vill följa med.. Jag tänker också åka i juni-juli då jag har semester. Hur planerar du din resa?
Av Yanlun
5 maj 2015 11:01
Hej Micaelas! Jag och min man ska också resa runt lite i Italien den här sommaren. Vi tänker köra vår bil och vill gärna fler med och dela på kostnad göra sällskap. Såg att du talar Italienska och Rom är din andra hemstad. Det skulle perfekt om vi kan åka tillsammans. Du sade att du ska ta tåg. Vet inte om du intresse att åka med oss i bil. Jag kollade på kostnad och det är billigar än andra transportations sätt. Om du är med (eller fler) då är kostnad ännu mindre.
Av Tjoffe
29 maj 2015 22:15
Hej Ida, är du fortfarande intresserad av att åka till Italien? :)
Citerat från Jakobssonida:
Hej!
Såg precis ditt inlägg och kanske är en aning sen med att svara! Blir resan fortfarande av? I såfall är jag intresserad! :)
Av Tommy80
1 juni 2015 14:53
Jag kommer antagligen åka runt i Italien veckan efter midsommar. Tar nog båten från Split till Ancona och utgår därifrån. Vore kul att kunna möta upp lite skönt folk och ha trevligt.
6 juni 2015 10:40
Hej! Jag tänkte tågluffa i sommar och skulle älska att se mer av Italien! Jag är en 23årig tjej som pluggar ingenjör annars, har rest en hel del innan och det jag sett av Italien gillar jag verkligen, skulle kunna tänka mig spendera en del tid där:):)

Jag reser mest för upplevelsen, kulturen, människorna och känslan, så är inte inne på att supa ner mig varannan dag. En öl eller drink är bara mysfaktor:) jag är på allt från att bara mötas upp och ta en kopp kaffe i Venedig till att resa en bit ihop:) bara att höra av sig ifall någon skulle tycka det låter chill!:)