Resa med Oska travel på lyxresa i Turkiet

Av Gudrun2
22 okt. 2011 16:43
Visningar: 2639
Har nu åkt med Oska travel på "lyxresa" i Turkiet
Helt okey,men du måste köpa tillägg för middagar,luncher.
De platser vi stannande på och åt lunch låg ensligt ute på landet ,finns inga alternativ.
Hotell okey men det är turkisk gradering. Löjligt att inte luncher och middagar ingick i prset.men det är det låga priset som lockar, drygt 2000 per person kostade tilläggen.Fabriksbesöken det mest obehagliga,det märks att guiderna får provision,fanatasipriser.Förlorade också en dag då hemresan gick klockan 06 och inte 16.00 som det lovades först
Av Brallan
25 okt. 2011 17:06
Hej Gudrun2

Fick ni chansen att åka till Alanya som det stod i reseupplägget ?
Hoppas att ni hade fint väder och en trevlig resa trots allt !
8 nov. 2011 17:54
Vårt plan gick kl 5, boarding 4,15. Bra avslutning på semestern, eller hur? Nej, det här är lågbudgetresa ingen lyxresa, flyga mitt i natten, bara få buffeer till hemska överpriser, fylla hotellen på lågsäsong när alla småshoppar stängt o smårestaurangerna på hotellen likaså...Det var billigt men också dåligt. Guiden talade svårbegriplig engelska och besöken hos smyckes o skinngrossisterna tog hur lång tid som helst och gav verkligen inte inblick i landets kultur. En och annan homo consumens var nog nöjd, men detta var utannonserat som kultur o sparesa! 3 timmars kultur fick vi men oändliga busstransporter och shopping"möjligheter" som man inte kunde avstå från eftersom de ingick i transporterna till nästa hotell. En gräslig resa som bara den som aldrig rest själv kan uppskatta.
8 nov. 2011 17:58
Måste påpeka att om man äter på en restaurang i Turkiet så kostar det sådär 40-60 kr (jättebra mat) inte 150-300 kr per person som resebyrån tar för buffeer med allt annat än turkisk mat (ofräscht). Nescafe och påste och s.k juicer från essenser i automater fanns vid alla frukostar. Sånt skit dricker jag aldrig hemma.
Av Ullaann
10 nov. 2011 08:15
Kom hem igår från en fantastiskt bra resa med oska travel till Turkiet. Jättefina fem stjärniga hotell toppenmat både frukost lunch och middagar.Alla extrautflykter med lunch och middagar står klart och tydligt i resebroschyren att det är extratillägg så det är inga överraskningar. Kultur det är väl ändå Kamapukkale Kleopatras bassäng ruinstaden Perge.Och sedan under bussresan njuta av Turkiets natur.
Rasterna var lagom långa för bensträckning. Vi hade tre fria dagar som vi njöt av med sol och bad i härliga medelhavet. Hotellen var rena och fina.
Mycket bra guider, Fatma tydlig och bra engelska samt dansken Ali.
Alla i vår buss var mycket nöjda, men tyvärr finns det dom som vill klaga på allt och sådana gnällspikar sprider missnöje.
Passa på att resa för detta fantastiska pris!!
10 nov. 2011 22:52
Vi kom hem i måndags från samma resa till Turkiet, med ETU-travel. Och jag var ju väldigt tveksam till denna bokning eftersom ingen visste något i detalj om resan. Det var ungefär som en sista minutenresa, man får vara beredd på allt. Vi tyckte att priset var lockande, det var därför som vi reste, med vetskapen att det kunde kosta ca 990:-/person till om man ville ha buffémiddag på kvällarna. Men jag tycker att det är lurendrejeri när det inte finns alternativ. Man var tvungen att boka tilläggen på 210 euro, annars hade ju resan inte fungerat. För som en annan nämnde transporten mellan de olika hotellen ingick ju i resplanen. För om vi inte bokat dessa tillägg, inte hade de först åkt med oss till hotellet i Belek(1 timmes resa ca i en riktning) och sen kört tillbaka in till stan för shopping. Då hade det inte fungerat. Platserna var fina och första och sista hotellet var helt ok, men det i Pamukkalle(eller hur det stavas)var inte ens medelklasshotell. Och som sagt, skitdyr mat och dricka. guiden var bra Ozan, men det blev väldigt mycket smolk i bägaren för min del när han näst sista dagen ställer sig med mikrofonen i hand och talar om att det är praxis att betala guiden och chauffören 5% i dricks av vad man har betalt för resan per person???!!!! Alltså vi(2st vuxna och 3st tonåringar) hade betalat 3984:-/person(inkl alla tillägg trodde vi) för att vi reste höstlovsveckan. Då skulle vi betala 199:-/person i dricks för att de gjorde sitt jobb i en vecka, vilken värld lever de i? Låt oss säga att alla gjorde som de sa, det blir 40x398=15 920:- delat på 2 personer 7960:-/person i dricks för att de bara gjort sitt jobb, hallå? Sån veckopeng skulle jag också vilja ha för att mina kunder är nöjda(skojar bara, skulle inte kunna sova om nätterna om jag var så oärlig) Dessutom skulle vi skriva något i kuvertet till dom personligen. Håller med om att det sjukt höga priser på köpställena som de tog oss till, dessutom är det ju inga äkta märkesvaror i skjortor, pikéer och väskor, de är ju fejk, och de tar bra betalt för att vi ska tro att det är äkta som vi gör ett klipp på. Hoppas bara att vi inte blivit blåsta på silversmyckena som vi köpte där. Ska värdera dem här hemma så snart jag hinner så får vi se om man blev lurad där också. Summan av kardemunnan är att med facit i hand så hade vi nog sparat dessa pengar och lagt till lite för att åka till USA igen. Vi var i Los Angeles i fjol och Florida året innan, de två bästa resorna vi gjort på bra länge, vänliga människor, serviceminded, god mat, billigt att shoppa, mycket sevärdheter, OMNI-lyxhotell till reapris. Inga siamesiska tvillingar som man har i hasorna när man bara vill titta i affärerna. Jag tycker man blir lurad av ETU-travel med dessa lockpriser och sen tvingas till tillägg på 53% för att du ska få middagsbuffé samt inträde på 3st ställe, som du inte kan välja själv om du vill eller inte. En sista sak SPA-upplevelse i tre timmar utlovades, tre timmar tog det säkert. Men jag säger bara en sak, rena löpandebandsfabriken var det på den "SPA-upplevelsen" ingen avslappnande upplevelse precis. Om man gör en sån sak för första gången i sitt liv på detta sätt så blir man ju skrämd att aldrig vilja göra det igen. Jag har gått på SPA-behandling varje månad i 6år i sverige och det går inte att jämföra med denna skräckupplevelse. Och vilka priser, den så kallade massagen på ca 20 minuter man skulle få var inte värd namnet, det tog 3-5 minuter för honom att känna att jag har problem med min rygg(vilket är sant), han tillkallade en tolk som förklarade att jag kunde få extra massage för att fixa min rygg. Vilket jag tackade nej till eftersom min fru är diplomerad och certifierad Massageterapeut. Men min fru tog det för att kolla in deras kunskap samt att hon hade problem med sin egen rygg. Hon fick totalt 30 minuters massage för 95 euro(ca 900:-) extra, tänk då på att 20 av de minuterna ingick i paketet. I Sverige kostar massage ca 600:-/timme. Hon blev hjälpt lite med sin rygg, men som sagt vilka priser. Jag skulle kunna skriva mer, men man får försöka glömma det negativa och tänka på de fina stunderna man hade, för det fanns det också.
Av Gresk57
14 nov. 2011 13:19
Jeg er litt bekymret for min far og hans kamerat begge 83 år som har bestilt reise mars 2012. Vil dette være en ok reise for en diabetiker? Hvordan er tilgangen på mat? Og tillegget de må betale er ikke et valg? De må betale ca 2000 kroner? Er det mange tidlige reiser om morgenen?
Av Soch30
8 dec. 2011 14:36
Vår guide Gokan nämde endast en gång att om vi var nöjda med bussföraren så kunder vi ge lite dricks till föraren,inget annat
Jag betalade 100 kr extra och fick massage i 1,5 tim och tyckte att det var mycket bra massage.Övrigt var allt bra med fina hotell och mycket bra guidning,vi var där i förr veckan.
Av Daina
20 feb. 2012 10:28
VARNING!!
Vi har varit på resa med Oska som blev en besvikelse. Vi bodde på bra hotell oftast men långt ute på landet. Och allt som utlovades blev inte, bl a rundturer som utlovats och spa. Som krydda på moset alla besök på diverse fabriksförsäljningar.
Vi var på en "guldfabrik" och naturligtvis köpte vi en dyr ring! Det skulle vi inte ha gjort. (jag törs inte gå och värdera den, vill inte veta, men jag har säkert betalat ett högt överpris). De skulle leverera ringen här hos , vilket de också gjorde, MEN de lyckades ta betalt två gånger för ringen. Efter en massa mejlande, med dem och kopia från mitt konto, lyckades jag få dem att förstå misstaget. Det tog tre veckor innan jag fick tillbaka pengarna, men eftersom de har lägre valutakurs än vi har, så kostade det mej en hel del i alla fall. plus att det kostade en del att få ut pengarna. Deras bank, Western Union, har inte samarbete med alla banker. Tänk er för innan ni gör affär med dem. Är ni på en sån här resa, vad ni gör, ta aldrig på något, ex prova en ring, då sitter ni fast, de släpper inte taget...
Av Po098
11 apr. 2012 11:42
Vi är just hemkomna från en mycket trevlig resa i Turkiet. Bra guide, bra hotell bra program. De 990 kr extra som man får betala när man kommer dit står ju angivna i broschyren, men det kunde vara tydligare beskrivet, liksom övriga utflykter, eller ännu hellre ingått i priset från början. Det kunde också varit angivet att den enda valuta man behöver är euro, tom i bazaren tog de helst euro och inte den inhemska liran.