Resa i höst

Av Jeenny
25 maj 2015 19:36
Visningar: 153
Hej!

Jag och en kompis hade tänkt att åka till Phuket i höst efter studenten, men bara för någon dag sen backade hon. Jag vill verkligen åka till Thailand för att komma bort från Sverige, sola, skaffa härliga minnen och leva innan jag ska hem och plugga igen.

Jag vill börja i Thailand och sen får vi se vart man hamnar, dock tänkte jag vara borta 1-2 månader, så man kommer hem till jul! Utanför det har jag inga bestämda planer så är flexibel :)
Av Edest28
26 maj 2015 17:26
Hej!

Jag tar också studenten nu och har lust att åka till thailand och resa runt lite! Jag vet inte riktigt än vad jag vill se förutom några av öarna och så men tänkte mest bara åka dit och ta det som det kommer :D vill gärna hinna med allt mellan att bara ta det lugnt och sola till att äventyra och festa

hör gärna av dig eller skriv på Facebook :)

https://www.facebook.com/erik.de.stefanis1
29 maj 2015 09:36
Åker ni dit utan att fixa med visum eller förlänga det där på plats så får ni endast stanna i landet i 30 dagar. Vilket är lagom anser jag . Ni hinner resa runt från söder till norr på en månad , räcker att man är några dagar på varje ställe för att hinna se och uppleva det mesta.
Köp en stor backpackerryggsäck innan bara, ta ej med så mkt kläder, handdukar får man ju där på hotellen osv. Schampoo, myggspray mm köper man billigt där.
cyklop snorkel, flipflop köper ni även där nere.
Tvätta kläder gör man där var 14e dag. kostar inte mycket heller. bara lämna in och hämta dagen efter. Så behöver ej ha med kläder för 30 dagar.
bestäm först vart ni ska flyga till, tex Bangkok , oftast billigast att flyga där och starta sin resa där.
30 maj 2015 14:35
Åh låter något som jag vill göra, när tänkte du åka? :)