Puerto Rico - Gran Canaria Gågata där allt finns.....

15 feb. 2009 11:56
Visningar: 2126
Åker till Puerto Rico i mars och bor i "Nya Dalen"

Ställde en fråga för någon vecka sedan var denna gågata finns i Puerto Rico.
Är det någon som vet??

Hälsningar
Lena
16 feb. 2009 22:07
Vad är det för gågata du söker? Vad jag kommer ihåg lade jag inte märke till denna.... Där allt finns.... Och jag bodde där i två år.
17 feb. 2009 09:18
Citerat från sandrita:
Vad är det för gågata du söker? Vad jag kommer ihåg lade jag inte märke till denna.... Där allt finns.... Och jag bodde där i två år.
Hej! Tack för ditt svar!

Läste inlägg från 2008-12-13 där någon ordagrant skrev:

- Nästan allt man behöver finns på en "gågata" som är nere i byn.

Jag blev också förvånad eftersom vi visserligen bara varit blygsamma 3 gånger i PR inte sett till någon sådan gata. Eftersom vi snart
ska ner igen kunde det vara kul att hitta denna gata. Men, det verkar ju inte speciellt ljust.....

Men under alla omständigheter blir det jätteskönt att komma ner igen!
17 feb. 2009 22:09
Vet inte om de menar gatan nere vid havet, men den har väl inte allt :) Jag hoppas att du får en underbar resa med eller utan gågatan. Är allt lite avundsjuk på dig, jag befinner mig dock i San Francisco inte så illa det heller. Förresten så jobbade jag på en svensk restaurang i Puerto Rico, Henrys. Tycker helt klar att det är värt ett besök, även om det inte är den bästa maten på ön. Annars måste du besöka El Cenador i nya dalen, riktigt god kanarisk mat. Jag känner en av kockarna, Juan.

/Sandra
Av Rodaria
18 feb. 2009 12:17
Citerat från sandrita:
Annars måste du besöka El Cenador i nya dalen, riktigt god kanarisk mat. Jag känner en av kockarna, Juan.

/Sandra
Hej Sandra! Tack för svaret!
Ja, antingen är det denna gata som menas men som sagt där finns mest krimskrams - tycker jag också, eller så har denna någon blandat ihop platser?

Tack för tipset om El Cenador. Vi har varit på ett par andra restauranger i nya dalen men inte den. Ska bli den här gången!

Vi får den här gången sällskap med mycket goda norska vänner som vi träffat på Kreta varje år sedan 1997 och
de har aldrig varit på Gran Canaria så det blir något mycket annorlunda jämfört med den lilla by på Kreta soms vi brukar träffas i.

Hälsa USA och ha det jättebra!

Lena
18 feb. 2009 20:20
Kan det vara köpcentret i Puerto Rico man menar??
Av Mpc
18 feb. 2009 20:26
ja det tro jag med o i så fal liger den upp på berget