Diskussioner: Tips & råd om Polen
Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Vad får jag inte missa i Krakow
Polen
Netanya,
23 apr. 2026
Senaste svar av Ola
för 6 veckor sedan
Hej!
Jag ska åka till Krakow en långhelg och undrar om det är någon som har allmänna tips såsom restauranger, caféer, barer, SPA, sevärdheter etc?
Några av de minnesvärda besök ni gjort helt enkelt och som ni vill dela med er av. 😊
Tack på förhand!!
Bila i Polen och Tyskland
Polen
Bilakatrin,
16 maj 2025
Senaste svar av Bilakatrin
för 1 år sedan
Hej, vi ska bila från Gdynia ner mot Tatrabergen (Zakopane) och undrar om det finns lite roliga/ intressanta stopp att göra på vägen ner ?
På vägen hem tänker vi oss Tysklands östra del upp mot Puttgarten. Tar gärna emot tips på sevärda stopp även på returen.
Tack på förhand!
/Katrin
Parkering Sopot
Polen
Jossehj,
3 juli 2023
Senaste svar av Fco13
för 2 år sedan
Hur ser det ut med parkeringsmöjligheter i Sopot om man reser dit med egen bil? Är det svårt att hitta parkering? Vi reser dit i Juli månad och har ingen parkering kopplat till boendet.
Vad ska man inte missa i Gdansk och Sopot
Polen
Sara1986,
2 juli 2023
Senaste svar av Erik777
för 2 år sedan
Vad är värt att göra I Gdansk och Sopot under två heldagar ?
Gdansk eller Sopot
Polen
Lewend,
27 apr. 2023
Senaste svar av Thomas_petra
för 3 år sedan
Hej
Jag och min kusin skall åka till Gdansk den 28/5.
Nu undrar vi vilken av dessa orter är bäst att bo på ? Tar gärna emot tips på att göra också .
Med vänlig hälsning,
Katarina
Gdansk Tips!
Polen
M4sta86,
12 sep. 2019
Senaste svar av Gdansk_guru
för 6 år sedan
Hej. Åker till Gdansk nästa tors-söndag.
Mottager gärna tips på saker att göra.
Vill gärna ha tips om bra SPA-anläggningar och restauranger?
Tack på förhand.
Tandläkare i Polen
Polen
Mwaldzinska,
18 feb. 2016
Senaste svar av Mwaldzinska
för 6 år sedan
Hej!
Om Ni vill åka till Polen (Gdańsk)för att läka Era tänder, kan jag rekommendera en jättebra tandläkare.
Han pratar flytande engelska men om Ni vill prata svenska, får Ni en egen tolk:)
Om Ni vill veta mer (t.ex. om priser), kontakta mig gärna:) Min hemsida är www.svenskapolska.eu
ha ...
Handla mat
Polen
Shedevil,
29 okt. 2019
Senaste svar av Shedevil
för 6 år sedan
Hej,är det någon som vet om någon mataffär är öppen nära Jaglana i Gdansk nu på fredag 1 nov,vi kommer fram på kvällen runt 21
Att göra i Polen över jul och nyår?
Polen
Dartanjang,
28 sep. 2019
Senaste svar av Jonas73
för 6 år sedan
Hej!
Vi funderar på att åka bort över jul och mellandagarna. Sparar samtidigt till en långresa och vill inte lägga alltför mycket pengar på detta. Funderar på Polen som ju är nära och lite billigare.
Vi är ute efter shopping, spa, god vegetarisk mat, strosa runt i gamla kvarter, ja i den ...
Långweekend warzawa/ krakow/ auschwitz
Polen
Grejs,
19 jan. 2019
Senaste svar av Gunillad
för 7 år sedan
Hej! Hur lätt är det att ta sig från warzawa till auschwitz med tåg? Jag funderar på en långhelg, ankomst warzawa fredag fm och hem därifrån tisdag. Hinner man med ett besök på auschwitz och en dag i krakow på den tiden?
Kläder krakow
Polen
Missemel,
12 jan. 2019
Senaste svar av Floridasidan
för 7 år sedan
Vet ni någon klädbutik som har billigare kläder? Många affärer i gallerian här i Krakow är stora kedjor och har därför samma priser.. tips?
Parkering i krakow
Polen
Missemel,
8 jan. 2019
för 7 år sedan
Vi tycker att vårt hotells parkering för 60 Zloty låter lite väl dyrt.. någon som kan tipsa om vart man kan parkera billigare? Bor högst upp i gamla stan. Vid stationen ungefär
Buss eller tåg till auschwitz
Polen
Missemel,
24 okt. 2018
Senaste svar av Missemel
för 7 år sedan
Vad säger ni? Tåg eller buss till auschwitz? Vad går fortast?
Vart köper man biljett? Vart går tåget/bussen ifrån? Är det svårt att hitta?
Vart ser man tiderna?
Bra frisör!
Polen
Matildae80,
16 juli 2018
Senaste svar av Matildae80
för 7 år sedan
Hej! Har ni nåt tips på någon bra frisör i Sopot eller Gdansk? /Matilda
Miedzyzdroje
Polen
Jessikah,
10 juli 2018
för 7 år sedan
Hej!
Vi ska åka till Mirdzyzdroje om några veckor ,mitt i semestern. Vi tänkte sola och bada lite vid kusten.
Tips på fina stränder mottages gärna!
Bra shoppingcenter eller shopping i närheten?
Vad mer kan/ bör man upptäcka och göra här runt omkring?
Med vänlig hälsning, Jessika
Auschwitz
Polen
Nyfikenfillur,
11 apr. 2018
Senaste svar av Ixploretheworldcom
för 7 år sedan
Hej. Försöker boka inträdesbiljett till Auschwitz på deras hemsida. Men verkar bara kunna gå att boka med guider. Har mailat dem men de så bara att det går att lösa biljett på plats men dem rekommenderar att göra det på hemsidan, så jag blev inte mycket klokare där. Och är det någon som vet om ...
”No show” wizz air
Polen
Annelie_h,
21 juni 2018
Senaste svar av Hawaii
för 7 år sedan
Hej!
Har en tur och retur resa till Gdansk med wizz air. Funderar på att köpa nya biljetter till utresan två dagar tidigare. Är bra pris på dem och jag har möjlighet till mer semester.
De kostar nämligen mer att boka om sin resa med wizz än att bara köpa nya biljetter.
Men min fråga är om ...
Gdansk i augusti
Polen
Kaawrin,
20 mars 2018
Senaste svar av Trea
för 8 år sedan
Hej,har bokat en resa till Gdansk i augusti.
Är ute efter tips på saker att göra, sevärdheter och bra matställen.
Undrar också vilket som är smidigaste sättet att ta sig från flygplatsen in till centrum.
Tack på förhand.
Karin
Mataffärer
Polen
Matildae80,
13 maj 2018
Senaste svar av Matildae80
för 8 år sedan
Hej! Vi är flera familjer som ska åka till Sopot, några av oss har varit där förut och älskar det. Personligen vill jag planera och kolla över städerna jag ska besöka för att se vad som finns osv. Vi ska hyra lägenheter och kommer att äta frukost ”hemma”. Ser framemot det polska brödet (råg surdeg) ...
Vilken stad i Polen ska man åka
Polen
Livo93,
16 okt. 2017
Senaste svar av Desires
för 8 år sedan
Hejsan
Vi är 6tjejer mellan 18-25år som tänker åka till polen under början av december. Under resan bli de nog fest, mat, spa/massage, shopping och sevärdheter som gäller. Själv gillar jag skyskrapor så finns de någon fint utsikt över staden är de bara att säga till. Vilken stad rekommendera ni ...