Orlando - boende och walt disney?

30 nov. 2013 07:02
Visningar: 882
Hej!

Vi är tre 27 åringar som ska resa till Florida över jul och nyår. Vi hade tänkt gå på Disney Land i två dagar och undrar nu vilka parker man ska besöka? Vi är äventyrliga och gillar attraktioner :) Tänker vi rätt när vi tänker Magic Kingdom och Epoc?

Tänkte även höra om någon kan rekommendera ett bra boende till bra pris i Orlando som har nära till Disney land?

Tacksam för svar :) Evelina
Av Daytona
30 nov. 2013 09:25
Jag säger som Nisse2ears brukar säga- kolla in de olika parkerna på Youtube, så får ni en bild av vad som finns på plats.

Ju närmare du bor, desto dyrare- vi bodde på ett enklare men helt ok hotell i somras- avanti, mitt inne i smeten i Orlando och med gratis buss till parkerna. Frukost får man äta på någon av alla restauranger som erbjuder frukost buffe för 5,99 dollar ( typ)
30 nov. 2013 11:02
Hejsan!
nej ni tänker inte rätt :-).
Tre 27 åringar skall inte besöka Magic kingdom om du frågar mig. Ni skall satsa på universals parker om ni är ute efter åkattraktioner.
Ni behöver nog skynda på attboka boende. det är högsäsong under jul och nyår. Hade jag varit er hade jag gått in på ngn hotellweb och sökt omgående.
I Orlando behöver man bil vilket medför att avstånden inte har så stor betydelse.
Skall själv dit samma tid och märkte att urvalet av boende minskade drastiskt ju längre jag väntade.
30 nov. 2013 11:50
Ni tänker väl både rätt och fel, alla parker är värda ett besök (eller flera) och Magic kingdom är en park de flesta vill besöka någon gång i alla fall. Fel är det om det är åkattraktioner ni vill ha, där finns väl en handfull hyfsade i dessa parker tillsammans. Då är det som Nisse524 skriver Universal, främst Island of Adventure som gäller men hallra mest Busch Gardens i Tampa. Även SeaWorld har ett par riktigt grymma "coasters".

Har man bil så spelar, som Nisse524 skriver, avståndet från hotellet liten roll, kan ju däremot vara trevligt om det finns några affärer och matställen nära så man kan ställa bilen lite ibland. Risken är stor att priserna stiger och att ni får svårt att hitta bra boende, boka NU! Boka något avbokningsbart direkt sen kan ni alltid se om ni hittar något bättre. Det är aldrig en bra idé att vänta utan man ska om man kan boka direkt man har bestämt sig för datumen, sen går det alltid att göra det bättre, dock aldrig sämre än den första bokningen.
3 dec. 2013 10:51
Tack för alla svar. Vi har nu bestämt att vi ska göra ett besök på Magic Kingdom, just för känslan. Sen kör vi en dag på Universal adventure Island där vi får leka av oss :D

En annan fråga. Vi ska fira jul på Miami South Beach. Rekommendationer vad man kan göra? Behöver man boka restaurang och så innan?
18 jan. 2014 17:47
Citerat från Nisse524:
Hejsan!
nej ni tänker inte rätt :-).
Tre 27 åringar skall inte besöka Magic kingdom om du frågar mig. Ni skall satsa på universals parker om ni är ute efter åkattraktioner.
Ni behöver nog skynda på attboka boende. det är högsäsong under jul och nyår. Hade jag varit er hade jag gått in på ngn hotellweb och sökt omgående.
I Orlando behöver man bil vilket medför att avstånden inte har så stor betydelse.
Skall själv dit samma tid och märkte att urvalet av boende minskade drastiskt ju längre jag väntade.
Ja det ska man visst det. Jag är 35 år jag vill dit…..
Men Universal är ju skit om man är tjej. Bara attraktioner för killar. Liksom hur många tjejer har sett Transformers, Men in black och mumien. Ja inte jag!!!!! Men jag vill ändå på IOA
18 jan. 2014 17:48
Citerat från Evelinaskold:
Tack för alla svar. Vi har nu bestämt att vi ska göra ett besök på Magic Kingdom, just för känslan. Sen kör vi en dag på Universal adventure Island där vi får leka av oss :D

En annan fråga. Vi ska fira jul på Miami South Beach. Rekommendationer vad man kan göra? Behöver man boka restaurang och så innan?
De har bra uppträdanden på magic kingsom och main street är himla fin gata och slottet med.. Man har en dröm att fota sig framför det så man måste dit helt klart
18 jan. 2014 20:28
Citerat från Spirello:
Citerat från Nisse524:
Hejsan!
nej ni tänker inte rätt :-).
Tre 27 åringar skall inte besöka Magic kingdom om du frågar mig. Ni skall satsa på universals parker om ni är ute efter åkattraktioner.
Ni behöver nog skynda på attboka boende. det är högsäsong under jul och nyår. Hade jag varit er hade jag gått in på ngn hotellweb och sökt omgående.
I Orlando behöver man bil vilket medför att avstånden inte har så stor betydelse.
Skall själv dit samma tid och märkte att urvalet av boende minskade drastiskt ju längre jag väntade.
Ja det ska man visst det. Jag är 35 år jag vill dit…..
Men Universal är ju skit om man är tjej. Bara attraktioner för killar. Liksom hur många tjejer har sett Transformers, Men in black och mumien. Ja inte jag!!!!! Men jag vill ändå på IOA
Nu var det inte
ig jag svarade. Har du trist på lördagskvällen och kände för att trolla lite ?
19 jan. 2014 02:20
Citerat från Spirello:
Citerat från Evelinaskold:
Tack för alla svar. Vi har nu bestämt att vi ska göra ett besök på Magic Kingdom, just för känslan. Sen kör vi en dag på Universal adventure Island där vi får leka av oss :D

En annan fråga. Vi ska fira jul på Miami South Beach. Rekommendationer vad man kan göra? Behöver man boka restaurang och så innan?
De har bra uppträdanden på magic kingsom och main street är himla fin gata och slottet med.. Man har en dröm att fota sig framför det så man måste dit helt klart
Har Du varit där?
19 jan. 2014 02:21
Citerat från Spirello:
Citerat från Nisse524:
Hejsan!
nej ni tänker inte rätt :-).
Tre 27 åringar skall inte besöka Magic kingdom om du frågar mig. Ni skall satsa på universals parker om ni är ute efter åkattraktioner.
Ni behöver nog skynda på attboka boende. det är högsäsong under jul och nyår. Hade jag varit er hade jag gått in på ngn hotellweb och sökt omgående.
I Orlando behöver man bil vilket medför att avstånden inte har så stor betydelse.
Skall själv dit samma tid och märkte att urvalet av boende minskade drastiskt ju längre jag väntade.
Ja det ska man visst det. Jag är 35 år jag vill dit…..
Men Universal är ju skit om man är tjej. Bara attraktioner för killar. Liksom hur många tjejer har sett Transformers, Men in black och mumien. Ja inte jag!!!!! Men jag vill ändå på IOA
Vad bygger Du dessa uttalanden på, har Du varit där överhuvudtaget?