Omöjligt att få svar från Flygpoolen

15 okt. 2014 00:13
Visningar: 631
Vi är ett sällskap av 7 personer, som har bokat och betalat vår resa (7 x 8000,- kronor) via Flygpoolen i början av juni 2014. Resan äger rum kring Julen 2014. Bara en månad efter bokning och betalning av resan fick vi beskedet att resan inte var genomförbar i den omfattningen som vi hade bokat, Vi skulle missa vår anslutningsflyg, som hade blivit tidigarelagd. Då vi hade betalt servicepaket. En extra avgift för att Flygpoolen skulle hjälpa oss med ombokningar. Mejlade jag i mitten av Juli och påpekade att vi måste ha ett tidigare flyg från Stockholm för att hinna med på anslutning från Frankfurt. Vi fick ett automatsvar på slutet av augusti fast Flygpolen lovar svar inom 24 timmar. Svaret var att vi håller på att boka om er resa. Det tar några dagar. Nu har det gått 3 månader och vi har fortfarande inte fått något som helst besked om alternativt reseplan. Det går inte ringa till Flygpoolen. Och Flygpoolen ringer inte mig fast jag har bifogat telefonnummer. Jag har givit en tidsfrist och bad Flygpoolen komma med besked om vårt reseplan. Veckorna går och ovissheten kvarstår. Vart skall vi vända oss till? Är det någon som vet?

Ett länge efterlängtad resa, som vi planerat tillsammans med några andra familjer. Hade aldrig kunnat föreställa mig att hamna i händerna på en researrangör, som tar betalt och sedan försvinner. Det kommer bara automatsvar på alla mejl. Det går inte ringa och få en kontaktperson. Vi i vårt resesällskap upplever en mardröm i och med att vi har bokat vår resa via Flygpoolen.
Vi har bokat boende och transporter till och från flygplatsen, samt planerat för utflykter och aktiviteter och vi vet inte om vi får tillbringa Julen på flygplatsen på Arlanda.
Av Hille2
15 okt. 2014 07:15
Så här står det på Flygpoolens resevillkor;

"Ansvar för resans utförande
Flygpoolen förmedlar endast flygbiljetterna och ansvarar inte för eventuella tidtabellsändringar, inställda flyg, förlorat bagage eller andra händelser som har med flygresans utförande att göra. Sådana händelser ansvarar respektive flygbolag ensamt för, varför eventuella anspråk med anledning härav skall framställas direkt till flygbolaget".

Med de villkoren kan de ju bara skita i er. Ta kontakt med flygbolagen.