När åka till Florida

26 mars 2018 09:06
Visningar: 315
Hej
Planerar vår första resa till Florida och USA.
Ska resa 2v med barn 5 och 8 år
När mellan november och april är bäst att åka och varför?
Av Birgere
26 mars 2018 09:31
Beror på vad ni vill ha ut av resan, men i stort sätt kan ni åka närsomhelst men har ni möjlighet att undvika skolloven så är ju det bra ekonomiskt sett. Vill man bara ha sol o bad så är kanske inte västkusten optimalt dec-feb/mars men på östkusten så är det sällan under 25C i havet.
26 mars 2018 11:14
Jag var i östra Florida från slutet av november till mitten av december och då är priserna generellt lägre än från jul fram till försommaren.
I västra Florida var jag i början av april, vilket också är bra, både ur vädersynpunkt och prissynpunkt.
Det är fortfarande orkansäsong i november, men risken är mycket lägre än augusti-oktober.
Av Lotta29
26 mars 2018 15:53
Vi brukar åka innan jul och stanna till början av januari, ca 3 veckor, men det beror ju på om man vill fira jul hemma. Detta året åker vi inte förrän efter jul, jag tycker vi har haft fint väder oftast och faktiskt hade vi bättre väder på västkusten sist vi var iväg.
Av Birgere
26 mars 2018 16:12
Citerat från Lotta29:
Vi brukar åka innan jul och stanna till början av januari, ca 3 veckor, men det beror ju på om man vill fira jul hemma. Detta året åker vi inte förrän efter jul, jag tycker vi har haft fint väder oftast och faktiskt hade vi bättre väder på västkusten sist vi var iväg.
Vädret spelar ingen större roll var i Florida man befinner sig, visst kan det vara några kyligare dagar men annars är det mer havstemperaturen att tänka på, men väljer man boende med uppvärmda pooler, minst 28C, så får man sol o bad garanterat var man än befinner sig.😀
Av Lotta29
26 mars 2018 18:42
Citerat från Birgere:
Citerat från Lotta29:
Vi brukar åka innan jul och stanna till början av januari, ca 3 veckor, men det beror ju på om man vill fira jul hemma. Detta året åker vi inte förrän efter jul, jag tycker vi har haft fint väder oftast och faktiskt hade vi bättre väder på västkusten sist vi var iväg.
Vädret spelar ingen större roll var i Florida man befinner sig, visst kan det vara några kyligare dagar men annars är det mer havstemperaturen att tänka på, men väljer man boende med uppvärmda pooler, minst 28C, så får man sol o bad garanterat var man än befinner sig.😀
Absolut, det håller jag med om 👍🏼☀️🌴
1 apr. 2018 16:35
Hela året fungerar hur bra som helst. Det är dock lite beroende på vart i Florida du skall och vad du vill göra.
Man kan vara var som helst under stora delar av året, förutom på vintern.

På västkusten är havet inte så värst varmt på vintern, men nere mot Miami och Key West är havet alltid varmt och skönt. Graderna i luften är också lite lägre i Orlando och norrut än Miami och söderut på vintern. Men i det stora hela kvittar det rätt mycket. Hela Florida är underbart även om jag till stor del håller mig mest runt Miami och söderut oavsett tid på året.