Någon som kommer vara i Thailand i oktober eller frammåt?

9 juli 2012 12:33
Visningar: 341
Hej alla!
Är en kille ifrån Göteborg som ska flytta ner till Thailand i 6 månader förr jobb:) kommer att jobba på ett dykcenter :) är det någon mer som kommer vara borta länge?
Hör av Er :)

// Jesper
10 juli 2012 03:30
Hejsan! Tänkte plugga i thailand och åka om en månad! Vara borta Ca 7 månader eller mera. Har du redan åkt ner/ Tomas
10 juli 2012 21:45
Tjena! Nope åker i oktober sj? Vart i thailand ska du vara?

// Jesper
11 juli 2012 14:15
Okey ja åker möjligtvis i motten av augusti. Jag drar till phuket och sen vidare överallt! Inget bestämt. Där det finns strand boende internet och sprit o sol duger:))
15 juli 2012 13:18
Bor i Chiang Mai för tillfället, kommer åka ner till Phuket i Augusti och jobba troligtvis. Har för övrigt planerat att stanna här ett tag, 6 månader eller mer.
17 aug. 2012 08:53
Hej Jesper!
Var ska du jobba?
Jag har funderingar att åka ner runt den 12 dec-28 dec och förmodligen med start i Phuket och öarna runt omkring där. Jag tog dykarcert Advanced nu på semestern och vill gärna prova dykning utomlands.
Antar att det kommer vara många svenskar nere runt jul och nyår så ensam kommer jag nog inte bli ändå ;)

Vad spännande med jobb där föresten.. Första gången? :)

// Maria
Av Nywertz
17 aug. 2012 12:15
Tjena!
Jag planerar för tillfället en 6-månaders resa med start i Januari, börjar nog i Thailand och Phuket.
Tänkte bosätta mig på Koh Lanta för att sedan köra mindre utflykter till olika ställen för att se mer liksom..
19 aug. 2012 12:54
Tjena!
Låter nice :D kommer att befinna mig på Koh Lanta mesta dels där ja ska jobba :)
Ska du bara glida runt eller ska du jobba me?
19 aug. 2012 14:10
Citerat från jesper2121:
Tjena!
Låter nice :D kommer att befinna mig på Koh Lanta mesta dels där ja ska jobba :)
Ska du bara glida runt eller ska du jobba me?
Hej Jesper!
Vet ej om svaret var till mig men jag svarar ändå. Jag ska bara glida runt. Funderar på att öluffa runt Ko Lanta finns ju många öar däromkring. Och dyka någon dag. Funderar på att testa tåget fr Bangkok och ner så flyger jag antingen fr Phuket eller Krabi tillbaka till Bangkok ;-)
Har du provat tåget?

/ Maria
Av Nywertz
19 aug. 2012 15:31
Citerat från jesper2121:
Tjena!
Låter nice :D kommer att befinna mig på Koh Lanta mesta dels där ja ska jobba :)
Ska du bara glida runt eller ska du jobba me?
Har inget planerat än, eller ja, tanken var ju att bara glida runt men man är ju öppen för förslag.. hur funkar det med jobb? måste ha visum och prylar va?
Hur får man lättast jobb där nere, nåt du har koll på?
Skulle ju vara nice att jobba lite också :)
Av Annixa
3 sep. 2012 21:38
Är på koh lanta nu och stannar åtminstonne till slutet av november, men förmodligen tills januari nästa år :)
4 sep. 2012 12:41
Kommer va i thai från den 19 nov till den 16 jan :)
4 sep. 2012 14:57
Nice :D kommer till Thailand den 15 oktober och stannar tills den 14 maj :)
Vart ska du vara nånstans?
4 sep. 2012 15:04
Ska går bartenderutbildningen i Phuket första månaden :) sen resa runt! Vart ska du va? :P
4 sep. 2012 18:32
Låter spännande :) jag ska till koh lanta :) ska jobba där som divemaster :) kom förbi där vetja;) typ bara2,5 timma med färja ifrån Phuket :)
4 sep. 2012 18:40
Har faktiskt planer på att åka dit :) får man dykarcertifikat hos er då eller? :)
4 sep. 2012 18:49
Klart du får :) lanta Diver heter dom :) är dom bästa på ön :)
Älskar lanta :D grymmt bra dykställen :D
4 sep. 2012 18:59
Jag och min kompis hade faktiskt tänkt skaffa oss det om vi får pengar över xD ja jag kan tänka mig att det är grymt! :)