Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
2011-12-31 23:14

Menorca vs Mallorca ?

Hej! Har varit på Mallorca ett antal gången. Fick ett erbjudande om att åka till Menorca till våren. Kan det vara ett bra alternativ?
  • 2012-01-01 18:46
    Mallorca och Menorca är väldigt olika, tycker jag. Jag har varit på Mallorca många gånger och på Menorca två gånger (en gång med charter och en gång via färja från Mallis).

Jag gillar båda öarna - men på olika sätt. På Menorca föredrar jag att bo i Ciutadella med sin mysiga hamn och vackra gamla hus.
    Gillar man att vandra så finns många leder men det är platt, till skillnad från t.ex. Mallorcas västkust. Menorca är en "lugn" ö och det är bra att kunna några spanska fraser för det uppskattas.
    På våren tror jag att du får räkna med lite kallare och fuktigare på Menorca än Mallorca..

Vad är det du gillar med Mallorca, som du söker som ett alternativ?
  • 2012-01-03 18:36
    Hej Babbo!
    Tack för ditt svar. Utifrån vad du skriver, så verkar det som ön skulle vara något för oss. Håll-i-gånget och sent nattliv har man vuxit ifrån.
    Nuförtiden så är det bara skönt att vara. Sitta på en uteservering och studera folklivet, eller vandra runt och uppleva atmosfären.

Platsen du nämner verkar trevlig, jag har tittat runt lite på nätet. Jag får kolla vilka bolag som har hotell där. Ingen nackdel om det inte är så kuperat, man blir tillräckligt törstig ändå. :-)

Hälsningar Anders
Visningar: 1137  |  Dela med andra:    
1 svar
Barcelona-Menorca
28 veckor sedan av Gunilla58
Hejsan Har tänkt resa till Barcelona i september nästa år, funderar på att göra en kombinationsresa. Några dagar i storstan och sedan ta sig till Menorca för sol och bad för att avsluta med ... från Barcelona till Menorca men från Mallorca ...1
2 svar
Hyra villa
1 år sedan av Trallle
... Andalusien), Torrevieja (Valencia), Mallorca, Menorca, Lloret del Mar (Katalonien) , Calpe (Valencia) Ha det bra! Brigitta: Conil de la frontera på Costa de la Luz, ljusets kust. . Underbara stränder, trevlig liten stad. Nära till Cadiz och ...2
2 svar
... ik mellan Barcelona och Mallorca
3 år sedan av Elizza
Hej, I sommar planerar vid en liten tripp till två stora resmål vi båda lyckats missa hittills av någon anledning - Barcelona och Mallorca. Vi flyger till Barcelona och kommer ... som om deras snabbfärja alltid går via Menorca till Mallorca, ...2
1 svar
Barcelona-Mallorca
4 år sedan av Glenns
Jag har turen/oturen att bli tvungen att köra bil till Mallorca. Nu undrar jag, någon som vet om man ... med på internet (mellan Mallorca och Menorca) och det fungerade bra: http://www.iscomar.com/eng/default.asp1
4 svar
Våren på Mallorca
6 år sedan av Golden
... riktigt trevlig stad. Mirador: Våren på Mallorca är fantastisk. Vattnet kanske inte är ... skön resa!! Ska själv till grannön Menorca i maj. Ska bli spännande med en ny ö då vi redan varit på Mallorca två gånger. Raketost: Hej! Maj månad ...4
Relaterade sökningar

menorca eller mallorca

,

menorca tips

,

färja från mallorca till menorca

,

menorca med barn

,

båt från mallorca till menorca

Erbjudanden från reseföretag

All inclusive

Menorca - vattenpark och All Inclusive

Fritidsresor

Menorca - vattenpark och All Inclusive
Välkommen till Marina Parc, ett All Inclusive-hotell med ostört läge i den lilla byn Playa Arenal d'Castell på Menorca. Det här är lägenhetshotellet för familjen som trivs med vattenlekar och att kasta sig ut för vattenrutschkanor.

Fritidsresor

Seniorresor

Solresor - All Inclusive på Menorca

Solresor

Solresor - All Inclusive på Menorca
Med sina 120 sandstränder är Menorca kanske den bäst bevarade hemligheten i västra Medelhavet. Menorca har aldrig tillåtit någon massexploatering av ön utan först och främst satsat på en turistnäring hand i hand med naturen.

Solresor

All inclusive

Menorca - All Inclusive med Solresor

Solresor

Menorca - All Inclusive med Solresor
Med sina 120 sandstränder är Menorca kanske den bäst bevarade hemligheten i västra Medelhavet. Menorca har aldrig tillåtit någon massexploatering av ön utan satsat på en turistnäring hand i hand med naturen. 8 All inclusive hotell att välja bland.

Solresor

Spa & Hälsa

Menorca - Barnfri romantik på spa-hotell

Fritidsresor

Menorca - Barnfri romantik på spa-hotell
Beläget i den lilla orten Cala Galdana på Menorca hittar du vårt hotell Blue Couples Audax. Som ett av Menorcas bästa spa-hotell erbjuds här ett flertal behandlingar och boende i nyrenoverade, moderna rum.

Fritidsresor