Mellanlandning 12h i london Heatrow & USA

Av Nemoy
21 apr. 2016 11:51
Visningar: 179
Hej jag undrar om någon vet om man får tillbaka sin väska under de 12h eller om väskan är kvar på flygplatsen.

Och så önskar jag lite tips och råd som jag behöver tänka på kring första resan till usa! Planerar att åka till seattle i Juli.
Av Hawaii
21 apr. 2016 15:40
12h på flygplatsen - lite svårt att ge definitivt svar eftersom du har utelämnat kritiska uppgifter. Har du gjort allt på samma bokning? D.v.s. hela resan från Sverige till USA via London, då kan kan du inte räkna med att se ditt incheckade baggage förrän vid ankomst USA. Om du å andra sidan har gjort två separata bokningar, vilket nog är mindre troligt, då kan du få väskan tillbaka vid ankomst London (och sedan alltså checka in den igen).
Ang. Seattle - återigen, svårt att ge tips eftersom du inte har gett oss något som helst att gå på. T.ex. hur lång tid du ska vara i USA, har du planer på att besöka andra platser än Seattle, och viktigtast: vad är du intresserad av?
Av Bibby
21 apr. 2016 17:41
Seattle:
- Boeing
- Microsoft
- Vancouver
- Dr Frasier
- Space needle
Av Nemoy
22 apr. 2016 10:05
Vi har tänkt att vara i seattle i 1 vecka och vi har bestämt oss för att försöka få flyg som går via gbg-london-seattle, seattle-london-gbg. och göra en bokning på båda resorna.
Av Birgere
22 apr. 2016 10:25
12h??

Det måste ju betyda att ni ska vara där över natten... då behöver ni ju hotellrum..

Varför inte boka något annat så ni slipper detta?
23 apr. 2016 10:12
Varför en bokning med 12 timmars mellanlandning? Om biljetterna är billigare så glöm inte att räkna in kostnaderna för 12 timmar. Sen är 12 timmar riktigt jobbigt att vänta, skulle nog titta en gång till på bättre flighter.
23 apr. 2016 11:50
Icelandair är det absolut smidigaste till Seattle i min mening. 1-2 timmar att byta flyg på Keflavik, sedan direkt till Seattle. Har ju iofs inte testat 12h-alternativet men har svårt att se varför det skulle vara bättre, om inte priset är rejält mycket billigare.
Av Birgere
23 apr. 2016 12:55
Citerat från Eriksigge:
Icelandair är det absolut smidigaste till Seattle i min mening. 1-2 timmar att byta flyg på Keflavik, sedan direkt till Seattle. Har ju iofs inte testat 12h-alternativet men har svårt att se varför det skulle vara bättre, om inte priset är rejält mycket billigare.
Går det att flyga Göteborg-Keflavik direkt?
Största nackdelen med Iceland Air är ju att dom inte har riktiga interkontinentala flygplan utan enbart narrow body 757or som är det absolut obekvämaste flygplanet du kan åka med på långflygningar.
Av Nemoy
24 apr. 2016 15:15
Vi behöver inte något hotellrum under de 12h vi har mellan lanning eftersom planet kommer in runt 06 på morgonen och plnet går sedan på kvällen samma dag vid 19 ungefär. Vi valde ta den långa mellanlandning eftersom vi vill ha en kort dag i london.
Av Birgere
24 apr. 2016 16:42
Antar stoppet avser hemresan och spontant skulle jag inte göra något sådant.
Landar flyget tidigt på morgonen i London så måste ni ju flyga från Seattle typ mitt på dagen. Vilket betyder att ni kommer att ha svårt o sova och när ni landar i London har ni kanske varit vakna i 15-16h och kommer vara väldigt trötta, att sedan lägga på 12h plus hemresan så är ni uppe i över 30h....
Av Cattta
24 apr. 2016 18:04
De är unga och så kan de sova på flyget...