Mauritius i September?

Av Filsar
11 jan. 2009 17:48
Visningar: 2158
Hej,

Vi funderar på att spendera vår bröllopsresa på Mauritius i September. Vi har hört att det kan blåsa en del på östkusten denna period, så vi har nog bestämt oss för bo på västra eller norra sidan.

Är det någon som bott på Le Cannonier eller på Le Vicotoria. Vad tyckte ni? Ellar har någon bott på Shandrani? (ligger i söder)
Ska man lägga till All Inclusive?

Vad får vi inte missa när vi är på Mauritius? Hörde att man kunde få chansen att bada med delfiner :)

Jätte tacksam om ni även har andra förslag på hotell. Även på bra resebyråer som annordnar bröllopsresor.

Sarah
Av Axtri
8 mars 2009 19:28
Kolla på sunrecidense.se
Av Legusta
8 mars 2009 23:05
Visst jag har bott på Le Victoria, och gillar man att lata sig med service kommer ni att stormtrivas där tror jag.
http://www.reseguiden.se/forum/resor/409/5

Tips ifrån Mauritius läser du här:
http://www.reseguiden.se/forum/resor/409/3

Mauritius lite större än Öland ligger inom cyklonbältet. Risken för cykloner är störst under monsunperioden december-mars. På Mauritius råder ett subtropiskt klimat med dagstemperaturer mellan 24-30 grader och nattemperatur mellan 12-23 grader. Luftfuktigheten ligger oftast kring 75 %. Ändå skall sägas att klimatet, tack vare den ständigt svalkande brisen från havet framför allt på ostkusten, sällan känns pressande.
10 mars 2009 10:36
Jag bokade min resa hos NätResebyrån och fick mycket god service och ett bra pris. De hade dessutom en bra rabatt för min (numera!!) fru och vi valde ett lite bättre boende än det billigaste.
www.natresebyran.se och jag tror att killen som hjälpte oss hette Anders.

Lycka till! :)
Av Ankri
16 mars 2009 18:43
Vi ska bo i Flic en Flac och har hyrt en lägenhet, på Blocket, i tre veckor . Totalt för resan för två personer kommer att hamna på ca 23 000. Jag personligen tycker inte om all inclusive. Det gynnar inte befolkningen och blir lite trist att vara på samma ställe o äta varenda dag men som sagt det är vad jag tycker :o) Fast detta var ju inte svar på dina frågor :o) Jag är inne överallt och suger åt mig information om Mauritius och det ska bli spännande att åka dit...
14 juni 2009 17:05
Hej Filsar!
Vi är ett par 31 & 35 år som ska åka till Mauritius den 25 sept i 2 v.
Och vi har bokat med Nätresebyrån. Dom är jättetrevliga och fixade det mesta till ett bra pris.
Vi ska bo på Hotel Villas Mon Plaisir ** med halvpension. Ca 500kr/natt/pers.
Gå in på b4.nu och läs mer om hotellet.
Nätresebyrån samarbetar med b4.nu.

Jag har också en dröm att få simma med delfiner så jag hoppas verkligen att få uppleva detta :)

Lycka till!
/ M & D
Av Filsar
13 juli 2009 21:40
hej alla,

Tack för era svar!! Vi har bokat vår bröllopsresa till Mauritius & om 59 dagar åker vi!!!!!!!!!!
Vi ska bo på Le Mauricia -Grand Baie. Vi har även fått namnet till en man som annordnar delfin-turer, där man även får bada med dem!!

Någon som bott på detta hotell förresten?
15 juli 2009 12:20
Citerat från filsar:
hej alla,

Tack för era svar!! Vi har bokat vår bröllopsresa till Mauritius & om 59 dagar åker vi!!!!!!!!!!
Vi ska bo på Le Mauricia -Grand Baie. Vi har även fått namnet till en man som annordnar delfin-turer, där man även får bada med dem!!

Någon som bott på detta hotell förresten?
Hej Sarah!
Vi kommer inte att bo så långt från Grand Baie.
Vi kanske ses :)
Känner mig lite orolig för Svininfluensan. Ska kolla upp ev. vaccination mot detta innan vi åker tror jag.

Om vi inte hörs eller kankse ses där nere så önskar vi er en underbar bröllopsresa!
För det ska vi ha, Leer!

Mvh Maria & Daniel
Av Filsar
17 juli 2009 11:29
Hej Maria,

Visst längtar man nu?!

Ni ska också åka på honeymoon, så då borde ni få All Inclusive för nästan samma peng. Jag som brud, får åka för halva priset & vi betalar bara för 1 person för att få All Inclusive. Kolla om du inte kan få det, för hotellen kostar väldigt mycket. Vi kommer ändå äta ute mycket, men om det ändå inte tillkommer så mycket så är det väldigt bekvämt :).
Vem vet, vi kanske springer på varandra där nere :).

Du måste vaccinera dig mot Hepatit A & du bör ta dukoral (eller hur det nu stavas) innan ni åker. Jag måste också kolla upp svininfluensan, tack för tipset!