Malaysia! kom igen alla reseproffs ge oss lite info!!!!!!!!!

16 mars 2009 22:40
Visningar: 598
Ska till Malaysia i juli i år och skulle vilja ha era bästa tips och resemål.......

vi kommer att åka till Kuala Lumpur och kommer vara där i ca 10-12 dagar......
Av Msdr
17 mars 2009 20:58
Hejsan!

Har just varit i Malaysia, vi valde dock att flyga till Singapore då det var billigare just då.
Vi flög mellan Kuala Lumpur och Borneo med Airasia, det var mkt billigt att flyga och Borneo är verkligen att rekommendera om man vill ha häftig natur. En vecka där kan absolut räcka. Kuala Lumpur är ju en trevlig stad för shopping, Petronas twin Towers och lätt att traska runt i, men så värst många dagar behöver man egentligen inte tillbringa där.
Om ni vill ha en väldigt lugn ort och vara i princip ensamma på stranden så åk till Pangkor Island utanför västkusten, dock livligare på helger då malayerna själva åker dit. Kolla dock upp så det inte är monsun där om ni vill åka dit...
Mkt lätt att resa i Malaysia, Airasia flyger jättebilligt mellan stora orter och i övrigt är det mycket lätt, ganska billigt och smidigt att åka buss.

Trevlig resa!
Av Joakimn
18 mars 2009 12:48
Nja jag var 5 veckor på Borneo jan-feb 08 och skulle behöva 10 veckor till för att ha gjort"allt som jag ville".
se min sida/joakimn
Tioman island e fint bör ni kolla upp,var där för 15 år sedan.
På fastlandet finns massor att göra o många fina nationalparker.
Gå på turistmässan o kika ,där finns massor med info ang Malaysia som är update.
lycka till/Joakim
Av Brokke
19 mars 2009 16:40
Åk gärna upp i tv-tornet, superhärlig utsikt!!, besök petronas towers och det köpcentrum som finns där. Det finns även ett stort akvarium i samband med petronas towers, om jag inte minns fel så stod det att det var asien största!?, köpcentra finns det gott om! vi var på ett med 1000 butiker och ett nöjesfält högst upp. Missa inte chinatown, och dess shopping av piratgrejor av alla dess slag!! Var även ut till ett zoo utanför KL, åk gärna till Pangkor island, som även Msdr rekommenderar, ett riktigt paradis, endast 4 timmar med väldigt bekväma bussar
går även flyg dit.
29 mars 2009 20:14
Hej Mats. Låter väldigt länge att stanna i KL i 10-12 dagar. 2-3 borde vara fullt tillräckligt. Föreslår att ni åker ner till Port Klang och Melaka några dagar och sedan till Pangkor Island 3-4 dagar och avslutar med Penang i 3 dagar. Då tror jag att ni fått en härlig resa. Kolla in på min sida www.pinang.biz , där finns lite mer att läsa.