Lufthansa Boeing 737-300 hur är de olika klasserna ombord?

Av Aimee68
27 maj 2013 20:15
Visningar: 952
Nån som åkt med detta plan och kan berätta hur de olika klasserna är? Vi kommer eventuellt åka till Orlando i april nästa år och smygkikar på olika alternativ. Mannen är väldigt lång och behöver gott om benutrymme. Är ekonomiklassen tillräcklig? Försöker kika på olika tum och pitch och allt vad det heter men hänger inte med riktigt;)
Om nån kan berätta om nåt om det så vore jag jätteglad.
Av Hawaii
27 maj 2013 20:56
Du måste ha missförstått något. Om du skall flyga till Orlando blir det garanterat INTE med Boeing 737-300 som är ett mindre plan, och (av Lufthansa) enbart används på linjer inom Europa.
Av Aimee68
27 maj 2013 21:35
Ähh men så pinsamt. Det var ju mellan Landvetter och Frankfurt;)
Airbus A340-600 från Frankfurt till Orlando...
Undrar om nån vet nåt här då??
27 maj 2013 22:45
Det finns bara två klasser mellan Europa o MCO - ekonomi och business.
Ekonomi funkar men det är ju inte supergott om utrymme om man är stor eller långbent. Kolla seatguru.com vilka exakta platser som är sämst att sitta på - vi lyckades boka ett par riktigt usla platser som inte gick att fälla bak sätena på (p g a vägg bakom) - olidligt!
Av Aimee68
28 maj 2013 05:57
Tack snälla för svar! Tycker det är en djungel med alla olika flyg. Vi är vana att åka direktflyg med charter där allt är så mkt enklare och dessutom på svenska. En fråga till i farten.. Är det alltid tillgång till lounge i Buessnes?
Vi hade det när vi åkte till Thailand och det var värt varenda krona nämligen.
28 maj 2013 12:31
Jag glömde bort First class. Det finns ju så klart tre klasser mellan Europa och Orlando på Lufthansa.

Flyger du business class så har du alltid tillgång till business lounge på flygplatserna, ja.

Att tänka på - kolla upp var den ligger innan ni bokar för att se avstånden. Beroende på hur lång tid ni har på er kan det vara så illa att ni inte hinner nyttja dem på transferflygplatsen. Om ni tänker betala (d v s inte olika typer av uppgraderingar) för biljetten kan jag tycka att 15000 - 20000 kr extra är ett högt pris att betala bara för loungeaccess - däremot flyger man ju så mycket bekvämare.

Det finns andra lounger, som man kan betala för att besöka (kanske inte alltid värda att betala för dock).