London med 12-åring

Av Myran10
25 mars 2014 16:17
Visningar: 2816
Jag och min dotter ska åka till London i vår. Är det någon som har bra tips på boenden att dela med sig? Har varit i London flera gånger förut men har lite svårt att bestämma oss var vi vill bo. Viktigast känns att det är ett trevligt boende, hotell eller vandrarhem, gärna som ligger i närhet till shopping/ lite liv och rörelse.
Vill också ha tips på kul saker som en 12-åring kan gilla. Kanske någon som rest med barn som kan tipsa vad ni tycker var höjdpunkten?
Av Amd90
25 mars 2014 17:41
Tänker spontant Harry Potter-studion? http://www.wbstudiotour.co.uk

Har hört att man måste förboka. Jag har inte själv varit dit, men har tänkt styra upp ett besök så snart jag kan :)

Ligger i Watford, men det går tåg dit!
Av Marilcj
25 mars 2014 18:13
Precis Harry Potter uppskattar nog alla yngre så även vi eftersom vi sett filmerna, Madame Tussad, sen ligger ju stället nere vid Piccadilly där de har längsta mannen osv fr Guiness Rekordbok, glömt namnet bara...nån bra musikal kanske.

Vi har bott på Lancaster Hall Hotell några gånger, enkelt fräscht o frukost inkl 95 pund/natt för två i dubbelrum, ligger några bra pubar runt om m livemusik, 15 min promenad till Oxfoord Street ca, tunnelbanor inom några minuters gångväg.
CorusHotel HydePark oxå bra
26 mars 2014 00:18
Jag har varit I London med dottern när hon var 12-år (over 1 maj helgen), och sonen när han var 11 och 13 år (I oktober).
Dottern gillade musikalen Mamma Mia, stora leksaksaffären Hamlays (hade då HelloKitty period), Portobello Rd marknad I Notting Hill, strosa runt I Covent Garden och China town.
Sonen gillade best musikaler We will rock You och Triller, besök I London Dungeon, Naturhistoriska museet , Waterstones bokaffär, guidens berättelser inne I LondonTower.
Båda gillade mata ekorrarna I St James parken.
Andra tips är att ta en kvällspromenad och se Londons vakra byggnader belysta. Promenera I en mysig park t ex Holland park ( vid fint väder).

Har bott på 2 hotell som ligger nära Holborn tunnelbanestationen
Citadines Apart Hotel (studios med ett litet kök)
Club Quarters Lincoln's Inn Fields (gratis snacks nere I receptionen)
Gillade läget nära Covent Garden, Sainsburys mataffär vid Holborn metro
Av Myran10
10 apr. 2014 18:34
Tack för alla svar! Boende bokat inte så långt från British Museum, tror det blir kalas. Ett musicalbesök blir det... Och sen är listan lång på önskemål från dottern. Vi får se vad vi hinner:) har någon varit på Madame Taussads eller London Dungeon på sistone. Är det sevärt för en 12- åring? Jag föreslog Towern för det minns jag som spännande men det sågades helt. Jag har också ett minne av blomstermarknader, en söndag, som var mysigt men kommer inte ihåg var. Tips?
Av Amd90
10 apr. 2014 21:09
Citerat från Myran10:
Tack för alla svar! Boende bokat inte så långt från British Museum, tror det blir kalas. Ett musicalbesök blir det... Och sen är listan lång på önskemål från dottern. Vi får se vad vi hinner:) har någon varit på Madame Taussads eller London Dungeon på sistone. Är det sevärt för en 12- åring? Jag föreslog Towern för det minns jag som spännande men det sågades helt. Jag har också ett minne av blomstermarknader, en söndag, som var mysigt men kommer inte ihåg var. Tips?
Skulle gissa på Columbia Road Flower Market :) Ligger i Shoreditch!
Av Marilcj
10 apr. 2014 21:39
Madame T är nog absolut sevärt för en 12-åring,bra mycket mer modernare kändisar än det var när jag var där första gången på 80-talet, men ta det säkra före det osäkra isådana fall o boka biljetter i förväg, så ni slipper tillbringa timmar i kö.
Av Blesi
6 maj 2014 23:04
Hejsan

Jag var på Madame T med min 12 åring för 2 år sedan och det var uppskattat. Men som tidigare inlägg skrev, det är långa köer, vi gick dit en stund innan de öppnade och vi fick köa ca 30 min. Nu är dottern 14 och i Juni åker vi till London igen, den här gången för att besöka Harry Potter.
Av Marilcj
8 maj 2014 08:18
Min dotter m sambo o hans familj kom hem igår efter en tripp till London där madam T ingick, förköpta biljetter o 1 tim i kö, de hade pratat m ett par som köpt bilj på plats o var där när de öppnade, de fick stå 1 tim i bilj.kö först sen ca 1 tim i insläppet, så åk dit tidigt 😊
Men de var värt de, dottern var väldigt negativ fr början till just Madam T men ångrade sig inte.
De var oxå och åt på en av Jamie Oliwers restauranger, Fifthen, lite dyrare men som hon sa, som en svensk restaurang av lite finare standard, men hade även tittat in på hans skolrestaurag o där var de bra priser