Lämna kylan och vardagen för upplevelser i Australien början på nästa år?

11 sep. 2013 18:48
Visningar: 970
Har länge drömt om att resa och jobba utomlands för att testa mig själv! Just nu siktar jag mot Australien i början på nästa år! Jag är otroligt flexibel när det kommer till innehållet av resan jag är endast ute efter erfarenhet, träffa nya underbara människor samt ett minne för livet!
Av Laajsa
12 sep. 2013 20:14
När hade du tänkt att åka? Jag funderar på sent i februari början av Mars om ja fått ihop reskassan! :-)
Av Bella91
13 sep. 2013 18:17
Jag är också jättesugen på att dra till Australien en längre period och bara ha kul samtidigt som man jobbar. Jag tar examen i januari och kan därför inte åka innan dess, men i januari eller februari hade varit najs :)
Av Laajsa
13 sep. 2013 18:20
Vad hade du tänkt dig Bella91? Storstan eller the outback? :) är så tråkigt när man själv vill åka men ens kompisar antingen går i skolan eller har annat som hållet dom kvar. Kan åka själv men alltid roligt.med sällskap! :)
14 sep. 2013 08:40
Aha så kul! Jag sitter i samma situation alla kompisar har börjar plugga och jag tänker inte stanna hemma i vinter-vår! Haha! Men om man är där under en längre period, dvs mer än en månad så kommer jag känna mig rastlös utan jobb! Hade varit kul att åka dit tillsammans med någon/ett gäng för
på så vis kan man känna lite svensk trygghet och slippa känna sig ensam! Jag har ingen aning när jag vill åka dit! Men januari/februari antagligen och har inget att anpassa mig efter! Men har tänkt mycket på att bara resa runt i en månad och leva livet, surfa, dyka, shoppa lite, uppleva kulturen och djuriket, festa osv! Sen efter det försöka skaffa sig ett jobb och mer leva i en vardag på ett och samma ställe! Kanske göra lite små utflykter! Hur låter det för er? Vad är era planer? :))
Av Bella91
14 sep. 2013 10:45
Jag hade tänkt åka till antingen Brisbane eller Melbourne, men spelar väll inte så jättestor roll egentligen, men älskar stränder så gärna nånstans där de finns :) Jag hade också velat åka på utflykter, surfa och ja lite allt möjligt, och testa på festlivet:) dock tror jag att ja kommer försöka få jobb så snabbt som möjligt för hört att de är dyrt att leva där, och min reskassa hade nog inte klarat att turista så länge i början. Sen kan man ju alltid åka runt tänker ja så man hinner med allt man vill göra :) men hade varit jättekul att dra ett gäng, som ni säger så man kan hjälpa varandra med grejer som behövs och så är de alltid roligare att hitta på saker tillsammans :)
14 sep. 2013 23:18
Efter en lång dag jobb så har jag nu ikväll suttit och kikat på internet lite, absolut Sidney och Melbourne som lockar mig mest! Eller östkusten i sig! Man vill ju va där det är lite puls! Och nu när du säger det och efter att ha pratat med andra och sett vad folk skriver så kan det vara säkrast att i första hand lägga krut på att hitta ett jobb! Sen planera utöver det! Men då är frågan, ska man flyga ner med något företag som hjälper en med hela jobbsökningen osv! Eller bara köra sitt eget race och lämna ut massor av CV:n på restauranger och cafeer väl på plats! Lägg gärna till mig på Facebook, Hanne Bassøe Rehnström!
Av Laajsa
16 sep. 2013 19:49
Jag har funderat att åka med blueberry, dom fixar alla krångliga saker, bankkonto, mobilkort, visum osvosv.
känns som en lite större säkerhet då, får hjälp med jobbsökande och så har dom kontor därnere om.man nu skulle behöva hjälp! :) så känner jag iaf.när.man inte har nån bästa kompis eller familj att luta sig mot :) Byron Bay rekommenderar alla! Undrar om de är så lätt o få jobb som det är sagt:) resan blir ju betydligt längre om man får jobb + träffar mer folk och knyter kontakter:)
Av Bella91
17 sep. 2013 15:35
Jag tror ja kör utan organisation då jag hört att de egentligen inte gör så mycket för en. De ger en papper på
T.ex. Visum och för bankkort som man själv ändå fyller i och skickar in. Sen får man typ bo på vandrarhem ett par dar men efter de är man ändå själv (vad ja hört). Sedan fungerar ju sådana saker på
Samma vis som i Sverige, att man drar in på nån bank för att få kort typ :) sedan så har jag också fått uppfattningen att de ska vara relativt lätt att få jobb, lite beroende på om man är i ett område med mycket backpackers så blir de ju svårare då konkurrensen ökar, men ja tror sånt löser sig :) min plan e lite att köra eget race och gå runt och ge CV och sånt till olika ställen och försöka fixa de mesta själv för tror inte de är så svårt, plus att då får man mer pengar över för annat :). Men om ni skulle vilja åka me organisation så skulle ja typ kunna åka med, fast vid sidan om eller nåt haha så man ändå är där tillsammans :)

Btw, la till dig på Facebook så är de lite enklare att prata där :)
Av Laajsa
17 sep. 2013 18:04
Ja jag vet inte riktigt än, men med tanke på att de är första gången man reser själv (kanske) så känns de gött att ha någon som kan hjälpa en. Men som sagt, känns som mycket för ingenting. Är riktigt sugen och har bestämt mig som sagt men vet inte vilken väg som.är bäst att gå än! :)
Av Bella91
19 sep. 2013 19:15
Jo de e klart, de e lite läskigt att dra själv. Men ja har ofta en "de löser sig" attityd till saker, och även till detta. Men du kan ju tänka lite mer på saken, och sen är de ju också lättare om vi e några stycken så kan vi hjälpa varandra, så slipper man fixa allting själv :)
20 sep. 2013 10:24
Hello tjejer! Sorry för att jag har varit lite inaktiv...
Men har kollat runt lite och de flesta rekommenderar att åka ner och fixa allt själv! Jag menar allt är
väl antagligen relativt likt med hur vi har det i Sverige! Jag gjorde hela den processen förra året när jag flyttade till Norge och ja visst lite jobbigt är det men inte så jobbigt att man ska behöva betala flera
tusen för det! Men om man åker helt själv är det kanske en trygghet att åka med ett företag som hjälper en!
Sen har jag fått kontakt med min kompis kompisar som båda har jobbat och rest i Australien! Båda tipsar om en busstur som går längs östkusten med ett företag som heter greyhound. 12 000 kr kostar det och så får man hoppa av och på bussen i 3 eller 6 månader! Då får man verkligen se och uppleva allt! "Sen åkte vi östkusen som ALLA andra ! Man åker med greyhound det är en buss som man betalar för upp till cairns ! , då kan man hoppa på o av hur mkt man vill i 3 eller 6 månader. vi stannade på ställen som Byron Bay ( bäst i hela världen) , surfers paradise, brisbane ! därifrån flög vi till Nya Zeeland !! vi gjorde båda öarna ! så jävla bäst ! vi var där i 3 veckor, gjorde allt man vill göra i sitt liv och spenderade 12000 kr ! så GÖR DE !"
Hon rekommenderar att man reser först för att sedan börja jobba! Jobbar man först finns risken för frustration över
att man vill resa, uppleva och se sig omkring! Sen kan man i så fall resa vidare efter jobbet! Jobb får man alltid där säger de flesta!
Av Bella91
23 sep. 2013 14:11
ja men precis, de löser vi :)
Den bussresan låter ju grymt bra!! 12000?? e de så billigt, bara bussen då? I vilket fall låter det väldigt roligt och tåls absolut att tänka på. Vet ni hur långt innan man bör ansöka om visum o.s.v. sedan tänker jag flygbiljetter och så... brukar ju vara billigast om man köper så tidigt som möjligt eller hur tänker ni? :)
24 sep. 2013 22:22
Halloj!

Här har ni en till som supergärna vill uppleva Australien och Nya zeeland! Har ingen att åka med då alla mina kompisar har jobb eller plugg planerat nästa år. Jag är spontan av mig och har inte riktigt några planer på var jag ska börja resan, vill helst åka runt och se allting på en gång! Haha. Men är alltså öppen för förslag. Vill gärna stanna och jobba eftersom det lär krisa med pengar efter ett tag. Blev väldigt intresserad av den där Greyhoundbussen ni skrev om! Låter ju hur bra som helst när man vill uppleva så mycket som möjligt :)
Jag hade tänkt åka i januari/februari eftersom mina studier slutar då. Hade vart riktigt kul att dra ihop några stycken så man kan göra allt tillsammans!
Skriv gärna här eller på facebook (Matilda Schelin) om ni är intresserade :)
25 sep. 2013 12:05
Hej! Jag är inne på samma spår som er. Jag åker till Afrika redan nästa vecka och stannar där i knappt två månader, sedan är planen att åka till Thailand och därefter planerar min resekompis att åka till Filippinerna men jag känner mer för Australien och funderar på att dra dit istället. Isåfall åker jag nog dit redan i mitten på december! Eftersom jag har varit ute och rest ett tag så antar jag att jag måste börja jobba på en gång för att få ihop lite pengar, men det vore superroligt att möta upp er någonstans ändå!
Av Bella91
25 sep. 2013 12:19
Vad kul att det är ännu fler som vill hänga på!
Greyhound låter riktigt bra ja, och ett bra sätt att hinna se mycket. Kul att vi vill samma saker ungefär, är riktigt taggad på denna resa!! :)
Av Bella91
25 sep. 2013 12:44
Såg att om man bokar nu till sydney (gjorde bara ett reseförslag) tur och retur kostar de 10.000, om man skulle åka i februari. Låter ju riktigt bra, haha trodde de skulle landa på typ 15000. Jag skulle vilja boka så fort som möjligt, för att spara pengar. Men kanske ha en open-date då man aldrig vet hur sista tentan går för min del, och om man i så fall måste göra en omtenta... vilket förhoppningsvis inte sker, men ändå. Hur har ni tänkt göra?
Av Laajsa
26 sep. 2013 00:37
Jag är i Grekland därav väldigt dryga svar... Den bussen låter skit kul, med kilroy såg ja att de kosta 1200 å dr man inte åkte upp fick man använda som betalning på hostel osv :-) ja satsar nog på början av februari. Har också sett relativt billiga biljetter 9-10 tusen! :-)
26 sep. 2013 10:40
Så himla kul att vi alla är inne på samma spår! Jag kollade också upp lite mer om Greyhound genom Kilroy och det låter ju hur bra som helst! Såg att man kunde köpa busspass för hur många kilometer man vill åka (ex 3000, 4000 osv) och det vanligaste var tydligen 3000 vilket kostade 389 euro om man bokade med dem. Och precis som du sa Laajsa så kunde man byta ut km mot en natt på hostel eller liknande :)
26 sep. 2013 10:45
Citerat från Bella91:
Såg att om man bokar nu till sydney (gjorde bara ett reseförslag) tur och retur kostar de 10.000, om man skulle åka i februari. Låter ju riktigt bra, haha trodde de skulle landa på typ 15000. Jag skulle vilja boka så fort som möjligt, för att spara pengar. Men kanske ha en open-date då man aldrig vet hur sista tentan går för min del, och om man i så fall måste göra en omtenta... vilket förhoppningsvis inte sker, men ändå. Hur har ni tänkt göra?
Vart kollade du flygbiljetterna? :) Det var en kompis till mig som ville följa med på resan, och vi tänkte ev börja i australien och sedan ta oss vidare till indonesien, bali, thailand osv. Så vi lär köpa en enkel biljett till någon stad i australien, och sedan köpa flygbiljetter allt eftersom vi bestämmer att vi vill ta oss vidare. Mina studier slutar vecka 2 har jag för mig, så vi lär också åka i slutet på januari/början på februari :)
26 sep. 2013 11:07
Hellooo! Gud vad kul att så många är engagerade och sugna på samma sak! Blir helt lyrisk av tanken! Den där bussen är helt klart ett måste! Är det någon som vet hur man går tillväga med allt det praktiska väl på plats! Det vill säga bank, bankkort, mobil, vad behöver man för att få lov att arbeta, var skaffar man det?
Mer tips som ni kan kolla upp, många rekommenderar att hyra bil, de kallas för "jucy" ska tydligen också vara grymt prisvärt!
Bra hostelkedjor är yha och nomads sägs det!
Borde man förboka hostel från Sverige innan man kommer ner så att man har någonstans att ta
vägen eller ska man bara ta det som det kommer?
Mycket frågor nu, haha! Ha en bra dag tjejer!
26 sep. 2013 11:09
Vad sägs om att skapa en grupp på Facebook istället för att skriva här?
26 sep. 2013 11:41
Jag är också ganska lost när det gäller bankkort, simkort och sådant man behöver fixa. Om man vill jobba kan man ju skaffa ett Working/Travel-visum, men vet dock inte hur man går tillväga haha. Frågan är om det är bäst att göra allt detta genom ett företag som kan hjälpa en? Eller är det slöseri med pengar om man kan klara det själv?
Att boka hostel iallafall i den första staden man anländer till är nog bäst att fixa i förväg, jag läste en hel del på Kilroys hemsida om tips på hur man finansierar sin resa, och dem skrev att man oftast tjänar mycket på att boka så mycket man kan i förväg, som tex, hostel och det här Greyhound-passet.

En facebookgrupp låter som en jättebra ide! Jag kan fixa en med en gång och bjuda in alla, vad heter ni där? :)
Av Bella91
26 sep. 2013 12:17
Haha blir ett lååångt svar men ja. Matilda, jag googlade bara billiga flygbiljetter Australien så kom det en sån jämförelsesida, där ja tror flygstolen var rätt billig. Jag slutar plugga 17 jan, så efter de är jag fri!:) gött att vi alla verkar vilja åka samtidigt! Jag tycker working holiday visum är ultimat! Då kan man både resa och jobba i ett år. Har för mig att man ansöker om de på nätet och får samma dag typ? Jag skulle också gärna vilja åka vidare till Bali, båtluffade där i somras, underbart ställe verkligen! Drömmen hade vart att säsonga på Gili :)

Hanne- att fixa grejer borde vara likadant som Sverige. Bankkort på bank, man kan ju bara skaffa nytt simkort och kontantkort borde va enklast :) de löser vi!

Facebook grupp, absolut!:) jag heter Isabella Karlsson, är vän med Hanne om de är svårt att hitta mig :) hörs där!
26 sep. 2013 12:36
Greyhoundbussen låter superbra! Förhoppningsvis så är jag redan i Australien i januari/februari men som sagt, det vore hur kul som helst att möta upp er då! Tänker ni att ni ska resa först och jobba sen? Isåfall hinner jag ju jobba till dess att ni kommer :)
26 sep. 2013 12:37
Okej, ja men det lät ju som ett väldigt bra pris! :) Jag tänkte på det här med vaccinationer med, vad behöver man ta om man ska resa runt i Asien? Har ingen koll alls på detta haha. Känns som om det är oändligt med saker att fixa innan en sån här resa!
Jag har lagt till er, Isabella och Hanne, verkar som att jag måste vara vän med er innan jag kan lägga till er i gruppen...eller om det är jag som har krånglat till det på något sätt, haha.
26 sep. 2013 12:39
Facebookgruppen är jag gärna med i, paula andersson heter jag.
26 sep. 2013 12:42
När jag åkte till asien så tog jag hepatit a+b, japansk encephalit och tyfoid. malariatabletter är väl bra att ha också!
26 sep. 2013 12:45
Paula - jag lägger till dig på facebook, så bjuder jag in dig till gruppen :)
En kompis till mig kommer nog följa med på resan, och som vi tänkt så kommer vi nog resa runt lite först, och sedan jobba om vi känner att det är något ställe vi trivs extra bra på eller om vi vill ha lite extra pengar. Om vi jobbar så blir det i Australien isåfall, och sedan reser vi vidare till Asien!
26 sep. 2013 12:49
Eller Paula, har du lust att lägga till mig istället? Fanns många Paula Andersson :) Jag heter Matilda Schelin på facebook.
26 sep. 2013 13:37
Kan direkt svara på vaccinationsfrågan, går ca på 5000. Har kompisar som precis reste till Asien.
Eller hur visst borde man kunna fixa allt sån själv där nere, jag menar det praktiska med bank och mobil osv! Kan ju inte vara svårare än i Sverige och känns dumt att slänga iväg lite pengar på att någon ska hjälpa en med det!
Jag bara skriver vet inte vem jag svarar haha, men det här med jobb och resa! Jag vill nog åka till Sidney bo på hostel först söka jobb mysa och festa runt! Sen när man får jobb så köra lite där, kanske dela någon lägenhet sen när man känner sig klar och redo åka vidare längs östkusten så gör man det! Men jag vill nog mer få ett liv där en alltid vara på resandefot! Grymt att du fixar Facebook gruppen!
Av Laajsa
29 sep. 2013 21:07
Jag heter Lisa Olsson, lägg gärna till mig också! :-)
30 sep. 2013 12:10
Citerat från Laajsa:
Jag heter Lisa Olsson, lägg gärna till mig också! :-)
Har du lust att lägga till mig istället? Verkar lite svårt att hitta rätt Lisa haha :) Jag heter Matilda Schelin på facebook!
Av Laajsa
30 sep. 2013 14:20
Jag tror jag hittade dig iaf ;-)
15 okt. 2013 23:02
Hejsan!
Såg att ni var ett par tjejer som alla ville uppleva Australien!
Jag har själv funderat på att åka i början på 2014. Och det vore ju så mycket roligare om man är flera personer! Ju fler ju roligare oftast :)
Dessutom om man är ett par stycken kan man ju välja att hyra lägenhet som också brukar vara billigaste alternativet!
Har ni planerat eran resa redan eller kan man kanske hänga på? :)
3 nov. 2013 21:46
Hej tjejer! Jag är också grymt sugen på en resa till Australien. Precis som du Hanne så vill jag också bo in mig lite längre på samma ställe så man liksom kommer in i det vardagliga livet. Men självklart också resa runt en del :) Är så trött på det gråa livet här i Sverige och känner mig mer än redo för att ge mig ut i världen på lite äventyr. Australien har alltid lockat och nu mer än någonsin. Lägg gärna till mig i fb-gruppen, Johanna Gustavsson :) eller maila (Logga in för att se e-postadress)
4 nov. 2013 19:56
Hej tjejer!
Blev supertaggad när jag läste eran tråd! Är sjukt taggad på att åka till Australien men är i samma sits som är, har ingen att åka med! Jag vill gärna vara med i Facebook-gruppen, heter Frida Diana Östberg på Facebook!
5 nov. 2013 15:26
Hej!! Blev så glad när jag läste eran tråd! Tänkte också åka till Australien i början av nästa år någon gång men kompisen jag skulle med ångrade sig!
Känner ni att ni har plats för en till så får ni jättegärna lägga till mig i gruppen! Amanda Strömvall heter jag!
5 nov. 2013 15:51
Hej tjejer!

Klart ni kan hänga på! Det är bara en utav oss som har bokat än så länge, vad jag vet. Jag har en kompis som vill hänga med på resan och vi ska planera upp allt imorgon, vart vi vill åka och hur länge vi tänkt stanna osv. Vet därför inte om det blir just Australien i början av resan för min del, men vi får se! Sedan tänkte vi boka så fort som möjligt :) Vi lär åka i februari!

Ni måste bli vän med mig på facebook om jag ska kunna lägga till er i gruppen, Matilda Schelin heter jag där. Så lägg gärna till mig om jag inte hinner före!
Av Kimengd
5 nov. 2013 22:35
Hej! Halkade precis in på den här tråden och blev helt lyrisk - Jag vill också åka med!! Jobbar just nu för att få ihop pengar till en längre resa men efter årsskiftet är jag väldigt flexibel, har inget speciellt som håller mig kvar här hemma! La precis till dig Matilda på facebook, du får jättegärna bjuda in mig i er facebook-grupp! Hej så länge!
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Bella91
6 nov. 2013 09:46
Jag skickade en vänförfrågan till dig Anna och Amanda (Är inte säker på att jag hittade rätt amanda men det lär visa sig haha :) Så när ni accepterat kan jag lägga till er i gruppen :) Kul att vi blivit fler folk!
Av Kimengd
6 nov. 2013 10:06
Hej, du får jättegärna lägga till mig också (Kim Engdahl på facebook). Jag har en svartvit profilbild från min student om det är svårt att hitta!
6 nov. 2013 11:29
Hej!

Det här låter superkul! Jag planerar att åka i slutet av februari och skulle vara roligt att ha lite folk runt omkring som gör samma grej som en själv! Och Australien verkar vara ett så otroligt coolt land. Ni får jättegärna lägga till mig i gruppen! Lina Oskarsson heter jag :) (studentmössa på bilden)
Av Aidualc
7 nov. 2013 13:09
Jag hoppar gärna in i facebook gruppen med om det fortfarande är aktuellt :)
Claudia Katowicz på facebook!
Av Llojsan
7 nov. 2013 18:36
Hej på er! :)
Jag har också tänkt att jag ska resa iväg i början av nästa år. Funderar på att börja en månad i Afrika, för att sedan flyga vidare till Australien och slutligen New Zealand! Vill se savannen och dess djur i Afrika, barriärrevet, Sydney, lära mig surfa i Australien och äventyra på New Zealand. Någon som tänker i mina banor?
Vill helst resa så tidigt som möjligt i januari, resa från Afrika till Oz i februari och vara kvar där till mitten av mars, och spendera resten av tiden på NZ innan jag reser hem i maj någon gång :) Är självklart öppen för andra förslag och idéer :D

/Lousie Stolpe
7 nov. 2013 22:54
Hej alla!
24-årig tjej som precis som flera av er planerar att flyga ner till Aussie i jan/feb-2014. Åker till Melbourne med ett hw-visum och öppen biljett hem, då jag ännu inte vet hur länge jag vill stanna i landet. Beror lite på hur man trivs, ekonomin samt när jag känner mig manad att plugga min master. Har rest själv tidigare, vilket var en grymt bra upplevelse men samtidigt är det ju alltid lite pirrigt, så att komma i kontakt med er andra res-glada vore ju super! Surfing, dykning och äventyrande längst hela östkusten samt NZ ligger på önskelistan, annars är jag ganska flexig och hoppar gärna på spontana förslag! Lägg gärna även till mig i Facebook-gruppen! Namn: (Malin Busch) finns nog bara jag med det namnet :) kram på er
9 nov. 2013 22:09
Jag är också jättegärna med i gruppen! Hade varit sjukt kul att åka ner ett gäng! :) Agnes Wahlsten heter jag, är nog inte så svår att hitta :)
Av Norah89
25 nov. 2013 12:58
Hej allhopa!
Jag har visum, pengar m.m fixat o klart. Även kollat biljetter för jan/feb. Har dock inge att resa med än så hänger gärna på era planer om det finns plats:)
Norah Ramstedt på fb
25 nov. 2013 14:29
Hej tjejer!
Är verkligen helt lyrisk efter att ha läst tråden och jag är SÅ på!
Har länge varit insnöad på Australien men har inte haft möjlighet förrens nu! Vill bara ner där så snart som möjligt men så klart är alla kompisar upptagna av plugg och jobb och det hade ju varit sjukt kul att ha någon/några att åka med! Lägg till mig på fb: Siri Linde , ska nog inte vara så svår att hitta!
Ha det bäst :)
25 nov. 2013 15:01
hej! även jag tycker detta låter väldigt roligt. Mina planer är att dra runt februari, väl i Australien tänkte jag försöka skaffa ett jobb men även resa runt och utforka landet, ha roligt helt enkelt. Skulle vara najs att redan från start ha några man kan hänga med där nere, :) lägg gärna till mig på fb också ; Linnéa Åström (bild från times square)

/Linnéa
Av _jenny_
25 jan. 2014 06:53
Hej tjejer!
Någon som tror sig befinna sig i Melbourne i mars? Jag bor och jobbar just nu i Brisbane och min plan är att dra till Melbourne början av mars. Jag kommer åka själv men vill jättegärna ha någon att resa, festa och köra great ocean road med! Efter Melbourne får jag se vart jag känner för att ta vägen. Är väldigt spontan och älskar äventyr! Men NZ vill jag till ganska snart iaf :) Lägg gärna till mig i gruppen! Jenny Dammare heter jag. Cheers!
Av Adaam
27 jan. 2014 00:30
Jag åker till Melbourne på torsdag, 30/1, och kommer fram på lördag, 1/2. Tanken är att stanna där ett tag för att sedan resa vidare längs med kusten! :)
29 jan. 2014 17:20
Hej! sjukt hur många som skrivit på den här tråden, men jag är inne på precis samma spår som er! Fick mitt working holiday visum beviljat idag så nu är det bara biljetten som saknas. Har tänkt åka till Thailand först i ca tre veckor med en kompis och därefter är tanken att jag själv åker vidare till Sydney. Siktar på att vara i Sydney i slutet av mars. Någon av er som också tänkt dra dit vid ungefär den tiden? Hade varit kul att träffas ett gäng för att leta boende tillsammans! Pm:a gärna så kan vi prata mer! Eller om ni vill lägga till mig på facebook, Alicia Sundell heter jag där :)