Kuba, Sydamerika eller Afrika kanske?

29 jan. 2015 01:43
Visningar: 148
Hejsan! Jag är en 23-årig nyfiken, spontan o lättsam tjej som tänkt ut o resa nu om några veckor, resemål är fortfarande obestämt o är därför öppen för alla förslag! Har rest en hel del innan med finns fortfarande massor att upptäcka :) Kuba/övriga öar i Karibien/Sydamerika/Afrika (Kenya-Tanzania-osv ner till Sydafrika tex)/Dubai/Nya Zeeland/Fiji kanske? Även andra förslag är intressanta! :) (dock är inte Centralamerika, USA & Asien så aktuella då jag redan upplevt det).

Är ute efter allt möjligt: sol, bad, god mat, utflykter, festa, dyka, kanske jobba som volontär om man hittar något på vägen, uppleva landets kultur o gärna se hur de lever osv. Bara leva livet helt enkelt!

Tänkte resa 2-4 månader. Gillar att resa själv men gillar också att dela resan med någon då det oftast känns säkrare (beroende på vart man åker). Kan tänka mig att möta upp under kortare perioder med :)
4 juni 2015 17:55
Hej!

När är du inne på att åka? Jag är 24 år och pluggar till arkitekt och ska nämligen göra en praktik i Tanzania i 2,5 månader fram till mitten på november och vill resa runt lite i ungefär en månad efter det och åka tillbaka till Sverige strax innan jul! Kanske ta sig ner söderut och åka till Mozambique, Madagaskar, Malawi och avsluta i Sydafrika! Men absolut öppen för förslag!
Jag söker en resekompis men vet inte om du har planerat att åka innan?