KOH LANTA och öar runt om eller KOH CHANG och öar runt om?

Av Cina36
11 nov. 2012 14:01
Visningar: 1144
Nu är det dax igen för vår resa!! Denna gång bara jag ,gubben och de två små på 4,6 år.
Vi har varit 3 år i rad på kohlanta ,kohmook och ao nang ville nu prova något nytt kanske?
Funderar på koh chang, koh kood, koh samet.......vad säger ni? vi vill ha en härig paradis strand! kan vi åka moppe med våra barn där?

// Carina
Av Hille2
11 nov. 2012 20:27
Koh Kood och Koh Samet har mer paradisiska stränder än Koh Chang, å andra sidan finns det inte så mycket att göra där. På Koh Chang finns allt men är så klart lite mer busy. Visst kan ni åka moppe med era barn men själv skulle jag aldrig komma på tanken. Läskigt och farligt nog med alla branta backar och kurvor när man åker songtaew, det händer en hel del olyckor.
Av Cina36
12 nov. 2012 08:38
tack! vi behöver inte ha så mycket att göra men det betyder ganska mycket att det är vacker och manjana manjana! på klong nin så är det lite raggielugn och man kan sitta på stränderna och äta på kvällen. det är mjuk och härlig strand, inte klarbått dock! koh mook inget att göra alls! aonang för mycket rörelse!

eftersom det är första gången som vi bara blir 4 så är det lättare att resa runt så vi kan tänka oss det! vi åker i april och då kanske det inte är lika mycket trafik så man på vissa öar kan fara runt lite på moppe? dock inte koh chang förstod jag på dej!!
Det som tar emot var att vi var med om tsunamivarningen i Apil och det var bland det värsta jag variit med om så jag skulle hellst vilja slippa det!!

jag är öppen för alla förslag men vacker och hells någorlunda billigt!
Av Hille2
12 nov. 2012 09:45
Av öarna runt Koh Chang och på Samet är det väl inga som är så aktuella för moppe då de är små eller att det inte finns så mycket att åka till. Skulle möjligen vara Koh Maak då (inte min favoritö). Ser att ni ska åka i april, som är en bra månad och inte så mycket turister, vattnet kan dock vara lite grumligt på sina håll. Tänk också på att songkran firas 13-15 april vilket innebär att dessa öar blir fulla av firande thailändare så veckan runt dessa datum kan det vara bra att boka i förväg.