Koh Hai el Ngai - tips på boende tack

Av Treo
21 nov. 2007 12:13
Visningar: 2307
Jag åker till Koh Ngai i början av januari. Har förbokat Koh Ngai Villa och undrar om någon bott där. Tyck till och/eller rekommendera något annat ställe. Coco Cottage är tyvärr fullbokat redan..
Av Ivan
21 aug. 2008 10:49
Såg ditt gamla inlägg om Koh Ngai Villa. Har själv bott där.
Skulle vilja veta hur du blev bemött.
Av Treo
21 aug. 2008 14:25
Jag såg Fantasy och tycker nog att det är för stort, tydligen charterresort nu. Nästa gång jag åker till Koh Hai, tillbaka ska jag, så blir det nog CoCo eller någon annan lite mindre resort.
Chateau Hill var bra, men stranden är skrutt.
http://www.krabiguiden.se/kohhai/
Av Skiola
6 nov. 2008 13:29
Hej!
Har bott på CoCo strax innan jul 2007 och det var fantastiskt. Vi bodde i stugan som låg längst mot vattnet och det var underbart att sitta ute på kvällen och titta upp mot stjärnorna och höra vågskvalp. Personalen var jättefin. Vi var 6 vuxna och 4 tonåringar, fast det inte fanns mycket mer att göra än att bada och läsa(vilket var toppen!) hade inte ens tonåringarna tråkigt. Ett tips för andra som undrar
9 nov. 2008 01:38
Vi bodde på Koh hai villa i november förra året och var supernöjda. Vi fick de två stugorna närmast vattnet, helt fantastiskt. Väldigt bra pris, bra mat, och personalen hjälpte till med båtkommunikationen osv. Vi kollade runt på ön lite när vi skulle bo där, och hamnade på Villa då det var så prisvärt och bra. På kvällarna är det fireshow och liten bar som är igång med (tyst) musik osv. Men absolut inget störande, men det var nog till Villa som öns gäster kom för att umgås under kvällen/natten. Superbra ställe, och Koh Hai är ju verkligen paradiset. Åker tillbaka om 12 dagar ;) AAHHHhh!!