Koh Hai

Av Fiddi
27 okt. 2009 21:27
Visningar: 704
Hej,

Vi (2 vuxna och 2 barn på 4 & 6 år) har planerat att åka till Koh Lipe i ca 5 nätter och sedan till Koh Mook i ca 8 nätter.
Funderar sedan på att avsluta med några nätter på Koh Hai (Ngai) innan vi flyger tillbaka till Bangkok.

Någon som har några tips på bra boende?
Gärna egen bungalow, ac, trevligt badrum och schysst frukost.

Tacksam för alla tips vi kan få!
Av Brjn
28 okt. 2009 11:13
Hej!
Koh Hai Fantazy resort har vi bott på två gånger och vi trivdes väldigt bra där. God frukostbuffé. Dom har även fina bungalows med olika läge.
Strandbiten vid denna resorter är bäst. Även vid lågvatten kan man bada där fast man får gå en bit ut. Det är heller inte så stenigt som det är utanför de andra resortsen.
Britten
5 nov. 2009 19:30
Hej!
Förra året bodde vi på Tapwarin Resort. Bra boende o god mat, men prisnivån var mycket högre på denna delen av stranden, norra. Mitt under vår vistelse höjde dom priserna i restaurangen med 15%!.Vi gick oftast ner till den södra delen o badade för där var det "badbart" även vid lågvatten. Fantasy såg helt ok ut men jag kan inte prisnivån på boendet. Litet restips. När ni är på Koh Mook, passa på o åk över till Koh Kradan. Vi valde denna ön istället för Mook eftersom det är mindre folk på Kradan. Ta stigen över ön till den västra sidan så kommer ni till en liten paradisstrand som heter Sunset Beach. Knappt 15 minuters promenad. Denna strand är helt underbar, framförallt vid solnedgång.
Ha en skön resa!

Seastone
Av Simala
7 nov. 2009 18:17
Hej vi var till ko Muk för fyra år sedan och bodde på farangstranden på Charlie Beach resort helt ok v ivar över till andra sidan ön, där höll man på att bygga upp en ny by efter tsunamin, byn som var kvar var det väldigt skitigt och skräpigt i. Bor ni på farangstranden ska ni besöka de små restaurangerna längre in i djungeln vägen som går till andra sidan ön det låg en på vänster sida otroligt god mat.
Av Walle
9 nov. 2009 11:43
Hej!
Vi var på Koh Hai förra året i februari.
Är lite fundersam över vad andra har skrivit om stranden (botten) vid Fantasy.
Det är en jättefin strand fram till ca 14-15 tiden, för då går det knappt att ta sig ut och bada pga lågvatten.
Det är så dålig botten så det är nästan omöjligt att ta sig ut en bit för att bada!
Barn klarar det inte utan gråt!
Jag vet, vi har en pojke som är 7 år och han hade det svårt!
Finns heller knappt nåt att köpa för att gotta sig på vid stranden, ytterst litet utbud på snacks vid hotellet.

Annars är hotellet bra och god mat men vi kommer inte att åka tillbaka till denna ö pga detta.

/evawalle
Av Zonja
10 nov. 2009 02:43
Jag håller med, skippa Koh Hai.