Kap verde-clubhotel riu funana

Av Kawert
11 sep. 2007 16:34
Visningar: 4875
Hej, jag har bokat en överaskningsresa till min sambo som fyller 30-år. Har någon bott på clubhotel riu funana? Hur e maten, jag gillar egentligen inte all inclusive.
Har någon varit här denna tid och isåfall hur är vädret oftast?

tack sofia
Av Energi
23 sep. 2007 11:31
Vi bodde på Belorizonte som var ett helt ok hotell, men dyrt o äta o dricka. Men vi gick förbi Riu Funana som såg väldigt bra ut. Ni ska vara glada att ni har all inclusive, för priserna är som Sverige samt utbudet är inte det bästa.
När vi var där i Dec så var det mulet hela första veckan ( tyckte synd om dom som bara var där 1 vecka ) för att sedan bli kanonväder andra veckan.
Stranden var helt underbar!!!
Av Des
8 okt. 2007 11:37
Hej!
Vi ska åka dit d 11/11 på bröllopsresa. Vi ska bo där! När ska ni åka?
Mvh Bisse
9 okt. 2007 07:31
Jag var där för knappt ett år sedan och de jag träffade som bodde på Riu Funana var lite missnöjda främst för att alla fick magsjuka av maten. Enligt reseledaren var det inte första gången men det har förhoppningsvis lett till att det förbättras nu. Annars tyckte jag personligen att Riu Funana låg lite långt från staden och liknade mest ett inhägnat turistgetto. För övrigt är ön som en öken och vädret är nästan jämnt soligt, precis som turister vill ha det. Klart rekommendabelt för en semesterresa.
25 nov. 2008 21:00
Hej,

Något sen kommentar, men ändå.. Vi har precis kommit hem från vår bröllopsresa på Kap Verde (Riu Funana). Vi anlände på måndagen på tisdagen blev min fru sjuk, på fredagen vår tvåårige son och till sist blev jag sjuk på lördagen. Det var magsjuka (av maten), och vi såg och hörde många som blev sjuka. Stället i sig var väl fint , klimatet och stranden likaså, men att inte kunna äta utan att bli sjuk tar ju minst sagt bort lite av upplevelsen...