Jobba, sola, bada, festa? Obestämd plats och obestämd tid, schkåål

16 juli 2011 18:50
Visningar: 382
Hej alla!
Jag är en pigg o gla 20åring som söker någon att resa med, eller någon som kan tipsa om jobb utomlands, eller någon som verkligen förstår sig på allt vad gäller lång tids visum? Jag har säsongat en hel del innan och är i stort sätt mer utomlands än hemma, men nu är planen på att stanna borta lite längre. Allt från sex månader till ett år, om jag har turen att hitta ett jobb jag trivs med vill säga :)

Jag har inte bestämt resemål utan tänker låta jobbet bestäma vart jag ska hamna.. Hittills har jag fått ett telefon jobb på gran canaria, men det låter inte speciellt lockande och känner att det skulle vara fint med fast lön.

Jag reser gärna till Thailand, Malaysia, Nya Zeeland, Filipinerna (även Gran Canaria om det är så) haha

Det skulle vara bra om man kunde dela på en lägenhet då det kan bli ganska dyrt i längden.
Har ni planer på att arbeta utomlands, tveka inte att kontakta mig så kan vi prata mer :)
Av Pejoek
17 juli 2011 12:11
Hej Sanna

Jag reste med Agriventure.se till Australien 2004 men du kan åka till många andra länder kolla in hemsidan.

Du reser med en organisation som ordnar med visum, arbete och bostad du ansöker åker på intervju fyller i en visum ansökan sen är det bara att leva ut hela äventyret, bonus är att du kan åka sjäjv för du blir alldrig själv när du åker med en organisation definitivt värt pengarna. Och om du nu mot förmodan skulle ogilla din placering så finns det möjlighet att byta.
Bästa Hälsningar Per i Kalmar
17 juli 2011 13:17
Tack Per! Det ska ja absolut kolla upp :) Låter ju helt perfekt! Men i och med att jag åker med en organisation, finns de inga andra "måsten" då? Om du förstår va ja menar

Tack! /Sanna
Av Pejoek
18 juli 2011 11:08
Hej Sanna

Jo det finns förpliktelser med att åka med en organisation, denna organisation Du får en placering som du måste bo hos och jobba för, men fördelen med organisationen är att man har möjlighet att byta placering om man nu mot förmodan inte skulle trivas detta gäller även värden kan byta ut dig, man har stöd av medlemsorganisationen (Alumni) Oftast så finns det andra placeeringar i regionen så man får lätt nya vänner från alla andra länder som Danmark, Norge, Tyskland, England, USA, Canada, Austalien, Nya Zeland mm. beoende på vilket land man åker till.
värdar och värdfamiljer fom i största utsräckning riktar sig mot jobb inom, Jordbruk, trädgårdsmästeri, fruktodlig, fårsköttrel, mjölkgårdar samt jobb i hemmmet med barn eller en mix av allt.
Agriventure Har tre olika program kategorier Traditional, Work about samt Plus för de med minst två års erferenhet.
Work about har den fördelen liknar en work and travel resa man får en första placering, sen får man en lista med placeringar man har att välja bland.
resperiod 3-14 månader 1-2 länder.
All denna information samt mer finns på hemsidan agriventure.se
AgriVenture programmen drivs av IAEA, International Agricultural Exchange Association, en idéell organisation som grundades 1965. Omkring 30 000 ungdomar har varit utomlands på våra program.

Nästa info möte nu till helgen i nyköping kolla på hemsidan.
Glad sommar Per