Jobba i London start nov/dec 2014

Av Sofieff
25 aug. 2014 16:08
Visningar: 289
Hej hörrni! :-)

Jag är jättetaggad på att åka och jobba i London nu i höst och har hittat en program som hjälper en med både jobb och boende och man jobbar då på 5-stjärniga hotell.

Nu är med min fråga om det är fler som vill hänga på? The more the merrier liksom, och det är ju alltid kul om man känner några innan/kan bo tillsammans med/ eller bara några med kan upptäcka denna häftiga stad med!

Skriver med länken med programmet om ni vill kika mer;

http://www.studin.se/jobba-utomlands/jobba-i-london-arbeta-england-london/
25 aug. 2014 19:09
Det är en bra ide, men jag har varit på möte med dom och det var inte riktigt som dom beskrev på hemsidan... 50 timmar i vecka är ganska, VÄLDIGT mycket. plus att jag vet inte hur lönen och hyran ska gå ihop. Men jag vill verkligen komma härifrån, så snart gör jag vad som helst. och allt blir ju mycket roligare med kompisar!
25 aug. 2014 20:44
Hej! Jag är också jättesugen på london, men vill egentligen dra redan så fort som möjligt då jag måste tillbaka till sverige i december. Är det någon som är sugen på att åka dit väldigt snart och skaffa jobb samt boende? Hade varit jättekul om vi drog ihop ett gäng!

Mvh, Linnea!
Av Sofieff
25 aug. 2014 20:58
Jag drar gärna ihop ett gäng som åker tillsammans :-). Kan dock inte åka förrän nov, då jag går på schema sep-okt på mitt nuvarande jobb. Är det nån som vet hur man går tillväga med boende och jobb på egen hand? Känns ju tryggt att nån (typ organisation) fixar allt, men är man flera kanske det går lättare? Man kanske kan fixa en fb-grupp och snacka mer, de som är intresserade?
25 aug. 2014 21:05
jag vet en del, har läst på. för det första; vad vill ni jobba med? boende fixar man på plats, är man fler än 1 kan man hyra en lägenhet och hyran per person blir inte så mycket!
25 aug. 2014 21:12
Personligen kan jag tänka mig jobba med vad som helst. Butik, restaurang, hotell, café - you name it! Jag är dock inte jättesugen på programmet som länkades. Känner hellre för att åka över, skaffa boende och jobb på plats! Hur känner ni andra?

//Linnea :)
25 aug. 2014 21:22
jag känner samma sak som Linnea! det enda jag vill igentligen är att åka med nån/några och söka jobb tillsammans (inte på exakt samma stället såklart) men stötta varann eftersom det kan vara ganska tufft att komma till en ny stad!
Av Sofieff
25 aug. 2014 22:17
Jag skulle nog kunna jobba med lite allt möjligt, cafe, starbucks, butik osv.. bara inte lokalvårdare eller vården haha. Ja, men som ni säger, är man flera är det nog lite 'tryggare' att fixa på egen hand.
25 aug. 2014 23:59
det är såna jobb jag också kan tänka mig att jobba med! eller det är ju dom jobben som finns. men jag vill definitivt söka jobb och boende på egen hand, än en organisation/kurs. även om det är lite mer jobb, så har man mer kontroll och jag tror det blir bäst i längden.
11 sep. 2014 19:05
Hallå där!
Har ni kommit fram till något? Jag är också fet-på!
Jag bor förtillfället i London, som au pair. Men kommer behöva åka hem till Sv igen pga att det inte funkar med familjen. Men jag ska ta mig fan bo i London, så jag är på att fixa jobb och boende på plats!
23 sep. 2014 20:31
hej! jag undrar om det fortfarande är aktuellt med London för någon?