Ibiza 2012

Av Ratsyx
7 jan. 2012 15:53
Visningar: 1668
Hallå!

Tänkte kolla intresse för att samla ihop ett gäng och dra ner till Ibiza i sommar.
Vi var där i somras och var helt magiskt, pulsen, musiken, ja allt..!

Det är roligare om man är ett större gäng, lära känna varandra kan man göra därnere.

Jag är kille och 25 år om det nu spelar någon roll :).
Om ni är intresserade så hör av er!
9 jan. 2012 23:27
Hej på dig! Hur är läget?
Såg ditt inlägg om Ibiza, låter riktigt grymt! vore nice att uppleva det, har varit i Amsterdam förut och gillar verkligen den typen av fest!! :)
Kramiz
Love!
Av Ratsyx
10 jan. 2012 09:57
Låter ju riktigt nice.
Framförallt musiken är ju en upplevelse för sig, hela veckan var som ett enda rus sist jag var där :)
Har aldrig blivit så fast vid ett resmål faktiskt, går redan nu och ser fram emot att komma tillbaka!
Av Ibiza
11 jan. 2012 19:07
Haha känner igen det där :)

Vi var där i juni förra året och blev så fast i stället vi åkte tillbaka månaden efter!

Jag funderar till och med på att hyra en lägenhet därnere i sommar och flyga ner lite då och då. Finns att hyra "workers appartments" då kostar det ca 3000kr per person och månad (iaf förra året).

Har som sagt inte bokat in något konkret ännu, men en eller flera resor ner till paradiset blir det iaf.

Hör gärna av er om ni själva funderar på att åka ner i sommar eller hyra ett ställe där. Alltid kul att möta upp sköna människor som fastnat för Ibiza :)

(Logga in för att se e-postadress)

Mvh Oscar
Av Ziky7k
10 apr. 2012 18:08
Man har med åren varit lite här och var på de populäraste partyställen runt om i Europa men aldrig på Ibiza! Så det givande att man är sugen på en sista ALL IN galen resa :) Har dock ingen större kunskap om Ibiza mer än att det e grymt party (Slår det hardstyle i Holland tro)? Är det någon som varit här eller vill åka ett gäng så är två killar riktigt intresserade :) Den ena gillar brudar och jag älskar musik :)
Av Samuraj
12 apr. 2012 16:59
Hej jag har varit där och gillar läget helt klart prisvärt att ta ryanair o dra till ibiza...

Jag anmäler mitt intresse...
18 apr. 2012 01:54
Skit kul skulle det va med Ibiza i år!!!!!
Har ni några tips om man ska boka charter eller vanliga flug+hotell?
Hittar inga charter dit i alla fall, och hotell verkar lite dyra :/ någon som har hittat något bra?
Av Ibiza
9 maj 2012 22:30
Samuraj:
Ryanir flyger inte till Ibiza från Sverige denna säsong. Faktiskt så finns det inget flygbolag som har turer direkt från Sverige till Ibiza detta år, man måste mellanlanda någonstans. Iberia och Vueling mellanlandar tex i Barcelona.

Lukipuss:
Charter från Sverige finns tyvärr inte detta år (har inte funnit på flera år faktiskt). Att komma undan "billigt" med boende såhär dags kan vara svårt, det mesta är redan bokat/uthyrt. Man kan säkert fortfarande hitta något som passar ens ekonomi, men då får man nog leta runt lite eller bo lite mindre centralt.

Kolla på www.ibizasweden.se, där finns forum/facebookgrupp där man kan fråga och få svar om det mesta gällande Ibiza.
31 maj 2012 10:53
Tja hörni, jag vet inte hur mycket snack och lite verkstad det är härinne, men jag är intresserad av att uppleva Ibiza och jag har dessvärre hört att det är dyrt (student), men kan tänka att dela hyran på lägenheten eller hotellet eller hosteln eller var man än nu hamnar, kanske tält hahaha...

Skämt å sido, jag söker sjysta partymonstrar som gillar även sol och bad och god paella!!!

Jag är seriös och tillgänglig för resa v. 27- 28.

Hörs och ses på FB först?

Mvh

Isabel =)
Av Abbe1
31 maj 2012 18:21
Är också sugen på att dra iväg och festa lite, själv är man student, så något ekonomiskt boende hade varit grymmt.

Rann allt ut i sanden eller?
31 maj 2012 19:37
Hm... Hoppas det inte blivit oaktuellt... Jag väntar på svar från flera härinne... Innan jag kastar in handduken och åker någon annanstans istället =(
Av Ratsyx
31 maj 2012 20:30
Jag är fortfarande på, men kan endast vecka 28. Ni som seriöst är intresserade kan väl dra iväg ett svar.
Av Samuraj
2 juni 2012 09:53
Som sagt.. det finns nästan inga direkt flyg till ibiza i år från sverige.. isf. måste man mellan landa osv..det gör oxå att bara själva transporten drar iväg till löjliga nivåer. Jag reste till ibizz -11 för typ 300 kr enkel...

Det verkar som om att det är ett dröm pris i år. Ett alternativ är ta ryan till stansted o därifrån till ibiz.. men
men men
1. tiderna stämmer dålig så man får sova i stansted. --drar iväg priset
2. dessutom är det fler som gör så och därmed så kostar en enkel från stansted typ 1000 spänn så total summan landar lugnt över 2000 spänn med övernattning typ 3000.

Sedan ska man leva på ibizza
1 dräglig boende utan att bli rånad... tält är isf tveksamt. Ja det förekommer skit där!!! Se upp för knark som folk stoppar i drinkar typ våldtäcktspiller. (gäller inte bara tjejer)
2. Mat... tja 1000/vecka är minimum... plus dricka. Ska du ut o festa varje dag så går en drink på typ 30 spänn..
Så ska du resa till ibiz o festa får du räkna med att resekassan sinar (snabbt).

Ibizz är inget billigt alternativ. Men kan vara rätt så bra om man känner ngn där som hyr ut osv...

Jag ska försöka komma iväg till ibiz frågan är vilket datum passar alla bäst? hur ska man organisera ngt sådant här överhuvudtaget?? via internet? mitt fb är istalku lyccka till
4 juni 2012 00:23
Vi e fyra killar som drar ner 24/7-1/8
Har varit på "the Island" tio gånger, så vi har lite rutin på ön! :)

Känner du att du är en skön människa? Då får du gärna höra av dig till mig... alltid kul att hänga med andra individer eller gäng! Sköna bbq förfester eller efterfester till solen står i cenit.....

Vi bor i ibiza stad och har bil....

maila på (Logga in för att se e-postadress)
4 juni 2012 11:08
Tjenare!

Hm...

Altlså, jag vet det är apdyrt att festa som en dåre på Ibiza och jag är fan student ett åt till när allting kommer omkring.

Men jag jobbar lite och sådär. Dessutom är jag en optimist och vill typ inte banga ngt så roligt som festernas ö...

Jag har dessvärre bara 2 veckors semester, och det är vecka 27-28, men 4 dagars festande i slutet av Juli lockar mig med...

Bäst av allt vore att stämma av omgående (slutet av månaden senast) hur vi går tillväga, men är "DU" även intresserad av att resa iväg v. 27-28 till en annan festresmål istället så lockar det med.

Ni ska veta att jag inte ger upp drömmen bara för att omständigheterna ser annorlunda ut =)

Är "DU" intresserad är jag lätt att hitta på FB, där jag heter samma sak som här, Isabel Stylissima med Orko som pressbild (en liten rosa troll)

Ha en bra veckostart!

Förkylda hälsningar

Isabel =)
Av Zizou
6 juni 2012 04:04
Vi är fyra grabbar, 23-24år, som är sugna på att åka iväg i två veckor, blir v. 27 och 28, antingen till Ibiza eller nån Grekisk ö.

Två av oss är studenter, de andra två icke-studenter, med andra ord har ett hederligt nine-to-five.
Syftet med resan är det vanliga men även kryddat med lite äventyr. Då jag personligen även är en House-nörd så är Ibiza extra lockande för mig.

Skulle vara jävligt kul om man kunde fixa ihop ett stort gäng och hyra nån villa eller liknande.. lära känna varandra kan man göra där nere som sagt..

What's it gonna be?
11 juni 2012 22:49
Tja Tja!

Jag har kollat upp Ibiza priser och shiat... Beyond my economy... Dessvärre, såvida man inte delar lägenhetskostnader, fortfarande student trots allt.

Men Adda mig på Facebook om Ni är seriösa så får vi ta det därifrån? Shit vad tiden går fort, skandalöst.

Jag åker gärna till Grekland annars, aldrig varit där, "housenörden" och jag kan ta med oss Ibiza till ngn Grekisk ö i värsta fall hahaha... *rock on*

Isabel Stylissima (FB)
Av Samuraj
13 juni 2012 12:41
ok jag har::: rensat mitt fb. från alla dönickar som jag ändå inte kommer träffa och som skriver vad dom åt till frukost..helt tomt.. nu ska jag anv. mitt fb. som en reseplanerare... så alla som är intresserade på fest typ ibiz grekland spanien u name it... hör av er på fb. istalku
nu apråpå...v. 27-28 är 2 första veckorna i juli?? hm tveksamt om jag kan komma iväg överh.taget. då jag
1. kom hem från korfu i grekland förra veckan...och
2. ska till mallorca imorgon.. Men om vi kommer ngn gng iväg till ibiz då kan jag fixa skitbillig boende då jag känner ngn där.. kostar typ 1000kr per vecka en 3 rums lägenhet.. dessutom maten fixar man själv.skit billigt.och gott typ 100kr /dag. drickat behöver inte bli dyrare om man passar sig....däremot där malta oxå ett bra fest ställe som många inte tänker på. och rätt så billigt!!! det finns andra alternativ som man kan flyga direkt fr. sverige.
13 juni 2012 21:55
HEJ alla glada resglada monstrar!

Jag har skapat VIP grupp för oss som älskar att resa och träffa nya goa människor.

All nödvändig information hittar ni här och jag ser redan fram emot att planera inför vecka 27-28 ditän flygplanet vill... (sooool tack)

Tjingeling så länge så hörs och ses vi på planet snart då!!!!

Chiao...

Isabel

=)
Av House
16 juni 2012 15:24
Tjaba

Vilka datum tänkte alla dra ner?

Tänkte dra ner med en polare någon gång under vecka 27-28-29. Ibiza är dyrt men det skiter vi i ha ha.

Vi är 25 & 26 år.
17 juni 2012 19:25
Tja!

Skapat en grupp på FB "World Class Travellers" där vi ska planera vidare, de som är seriösa.

Tiden går jävligt fort så ju fortare man kommer överrens desto större chans för lyckad resa.

All info jag lämnar här är aktuell för er seriösa.

Trevlig söndag.

Mvh

Isabel/
Av Samuraj
19 juni 2012 07:08
hey alla sitter på mallorca... det är minst lika bra här som ibiza... så..

har redan bokat nästa resa ... åker den 30 juli till mallorca igen... vem hakar på?

minst lika bra som ibiz...
Av Amarula
29 juni 2012 23:32
Norwegian flyger till ibiza och har hyfsade priser i augusti.Åkte med Apollo så sent som 2009 så de hade charter. Vi flög för endast 298 spänn one-way.Underbart ställe Ibiza!! >Citerat från ibiza:
Samuraj:
Ryanir flyger inte till Ibiza från Sverige denna säsong. Faktiskt så finns det inget flygbolag som har turer direkt från Sverige till Ibiza detta år, man måste mellanlanda någonstans. Iberia och Vueling mellanlandar tex i Barcelona.

Lukipuss:
Charter från Sverige finns tyvärr inte detta år (har inte funnit på flera år faktiskt). Att komma undan "billigt" med boende såhär dags kan vara svårt, det mesta är redan bokat/uthyrt. Man kan säkert fortfarande hitta något som passar ens ekonomi, men då får man nog leta runt lite eller bo lite mindre centralt.

Kolla på www.ibizasweden.se, där finns forum/facebookgrupp där man kan fråga och få svar om det mesta gällande Ibiza.
Av Samuraj
28 aug. 2012 18:30
300 spänn oneway ja tja mer övertalning behver jag inte...