Husbilssemester

3 mars 2020 17:38
Visningar: 136
Hej! Ska snart på resa till usa. Några dagar i SF sedan husbil till LV och sedan vidare till grand canyon o ysemito. Upp till mount Saint Helens och tillbaks till SF. Några sevärdheter som måste se/uppleva? Så en liten konstig fråga...finns det bra kaffe och köpa på walmart. Vill gärna ha nybryggt kaffe i husbilen. Tacksam för svar
11 mars 2020 09:17
Klart det finns kaffe, en mängd olika märken, testade igenom lite olika märken som vi inte sett i Sverige och de var väl helt okej allihop. Hittade ingen favorit som man la på minnet.
11 mars 2020 18:51
Kaffe finns överallt, Walmart, Publix, Dunkin, 7 eleven, Target mm, kan fortsätta att räkna upp ställen. Mycket goda bönor av olika slag! Det behöver ni inte vara oroliga för, trevlig resa!
12 mars 2020 22:47
Jag har hyrt husbil många gånger, din rutt är väldigt konstig, kör kustvägen upp till Astoria å sedan rakt in till St Helen dit jag varit 4 ggr. Sedan kan du köra inlandet till Timberline lodge där The Shining spelades in å vidare söderut till Crater Lake, Lassen Vulcanic NP, Lake Tahoe, Yosemite, LV, South rim å tillbaka till SF om det är därifrån ni flyger.
Jag hoppas ni har 15-20 dagar med husbil annars får ni skippa St Helen å kanske köra på Redwood Hwy,Eureka, Lassen Vulcanic NP osv. Det är verkligen ingen dum tur heller och ni klarar er på 10-15 dagar, men ska man till South rim kan man väl lika gärna lägga på ett par timmar till Page? Kaffe har jag alltid med mig, ICA instant kaffe för vanligt amerikanskt är värdelöst, fast Starbucks är bra. Här kan du se erbjudanden Cruise America har just nu, ska ni hyra som vanligt räkna med minst 150$/dag med milpengar. https://www.cruiseamerica.com/rv-rentals/rental-deals
Av Annaer
13 mars 2020 21:21
Om du inte hittar något kaffe du gillar på Walmart, vilket jag iofs har svårt att se med tanke på hur många olika det finns, så testa någon av de vanliga mataffärerna, ex Ralphs eller Vons. Hittar du inget där heller så kolla Trader Joes eller Whole foods som har lite "finare" sortiment. Kaffe är absolut inte svårt att hitta i USA 👍
Ta en koll på Google maps över er körplan om den är i ordningen du skrev, den är väldigt knepig 🤔
Du skrev också att ni snart ska åka, håll isf koll på snö i sierra nevada och Yosemite, det är många vägar över bergen som är helt avstängda mellan okt-maj/juni och vissa vägar på hög höjd kräver att ni har snökedjor i bilen/husbilen. Tänk också på att det är hög höjd och smal väg med många skarpa kurvor och en husbil tar lite mer plats ån en bil.
Om ni tänker er att stanna i Yosemite så hoppas jag att ni har kollat upp campingplatser, de bokas ca 1 år i förväg.