Hur tar jag mig runt i malaysia?

15 aug. 2012 14:32
Visningar: 615
Hej alla!

Behöver lite hjälp då jag ska till malaysia 2013. Jag vill se både den västra och östra delen av malaysia, (alltså de två delarna, "öarna"). någon som vet om det finns något speciellt flyg mellan de två "öarna"? Eller hur funkar det?
Jätte tacksam för svar!

Trevlig sensommar! :):)

/Frida
Av Sierra
15 aug. 2012 16:03
AirAsia och Malaysia Airlines trafikerar många orter på den östra sidan från bl a Kuala Lumpur på den västra.

Menar du endast Malackahalvön så trafikerar Firefly Kota Bharu från Penang.
Av Bengtar
15 aug. 2012 16:57
Det mest lämpliga flygbolaget vad gäller Malackahalvöns öar torde vara Berjaya air. Med navet i Kuala Lumpur trafikerar dom Langkawi, Redang, Pangkor, Tioman och Singapore.
Av Helllen
15 aug. 2012 18:21
Borneo, ett måste! Air Asia fungerar perfekt och är samtidigt mkt billigt om du är ute i god tid. Tror de har minst 5 avgångar dagligen mellan K.L och Kota Kinabalu. Du kommer att älska Malaysia, det gjorde jag från första stund!

mvh,
Heléne
15 aug. 2012 18:59
Tack! Jätte tacksam för era super bra svar! nu är jag rustad!
Funderar på att beställa hela resan med allt sånt här från STA-travel. De ska va billiga!
Tack! :):):):)
16 aug. 2012 13:49
Förresten, något ca pris för att ta sig från ena sidan till den andra? Förstår att det självklart beror på vart man åker till/från. men någon som gjort det?
/Frida
Av Sierra
16 aug. 2012 14:02
Om du menar från västra sidan av Malackahalvön till den östra kostar det i mitten av februari med Firefly från Penang till Kota Bharu 174 MYR (~400 SEK) enkel. Flygtid 55 min.
16 aug. 2012 14:14
Ok! Jätte bra Tack!
Närmaste flyplats till Perentian öarna? Antar att man åker båt dit ut men till vilken flygplats ska man till?
Jag passar på att fråga det mesta nu när det finns folk som vet! :D
/Frida
16 aug. 2012 16:08
Livet blir så mycket enklare när man får lite kött på benen! TACK ännu en gång! :D
Nu kan jag nog snart boka den här resan! :):):):)

/Frida