Hur ser området innanför The palm ut i DUbai? ""

23 nov. 2017 08:36
Visningar: 147
Grand Midwest Tower Hotel and Apartments är ett boende jag tittar på. det verkar ha fått hyfsat bra omdömen och de ligger nära metro/bus står det . men jag hade egentligen tänkt bo i deira el bur dubai - eftersom de är mer i min budget - men så hittade jag detta. Min fråga är : Finns det ett centrum här "nere på kartan" eller är de mest stora vägar och privata stränder? Hamnar jag för "off" om jag bor på detta hotell? Finns det någon strandpromenad eller shopping gata längs med stranden.. Tips Råd :)

Läste oxå om ett hotell i Deira att de låg nära flodbåten? Går de båtar över till Bur dubai?
Vilken sida bokar man bäst biljetter till Burj Khalifa ? Hört att man måste boka i förväg?
Av Mirreli - Reseguiden.se
23 nov. 2017 11:41
Hej, har varit två gånger i Dubai och avstånden är längre än vad man tror men man tar sig smidigt fram, speciellt om man bor nära metron. Taxi är oftast enkelt att få tag på men jag rekommenderar Uber, kör säkrare. Det finns egentligen inget definierat centrum och de olika delarna av Dubai skiljer sig mycket åt. Det finns många privata stränder men även flera, hittar du enkelt på Google. Ja, det går båtar över floden, mycket trevligt och kostade några kronor. Hotellet du valt har ett bra läge där du tar dig både åt det ena eller andra hållet för att utforska staden. Ha en härlig resa!