Hur lång tid behövs för att ta sig sig mellan Suvarnabhumi och Don Muang?

Av Sarali
14 aug. 2012 14:52
Visningar: 9479
Hej,
Vi har bokat flyg till Bangkok i december och ankommer till Suvarnabhumi flygplats kl.15.00. Planen är att direkt flyga vidare till Krabi med Air Asia. Men har förstått att Air Asia kommer börja flyga från Don Muang from med Oktober 2012. Det går ett flyg med Air Asia kl 18.10 men frågan är om man hinner med att ta sig mellan flygplatserna på drygt 3 tim ? Någon som har erfarenhet av hur lång tid man behöver? Eller om det finns något annat lågpris-flygbolag som flyger från Suvarnabhumi till Krabi ? Tacksam för alla bra tips:)
Av Sierra
14 aug. 2012 18:55
Det tar knappt 1 tim mellan flygplatserna.
Ni skall passera immigration och hämta ut ert bagage efter landning Suvarnabhumi och AirAsia´s checkin counter på Don Mueang stänger 45 min före departure.

Är ert flyg till BKK i tid hinner ni.

Det finns inget annat lågprisflyg som trafikerar Krabi från BKK.
Av Sarali
14 aug. 2012 20:54
Tack för ditt svar. Helt suveränt med all information du tar dig tid att delge oss "osäkra":) När jag ändå håller på är det någon som har något bra tips på bra hotell i Bangkok? Vi reser med tre tonåringar och en 7-åring, det innebär att vi måste ha två rum. Vi har tidigare några gånger bott på Narai Hotel men tycker att det är lite slitet och ligger lite fel. Gärna hyfsat fräscht, bra läge, pool och självklart gärna så bra pris som möjligt. Annars är vår plan att åka till Koh Lanta, vi har varit där förr och trivs väldigt bra på Long Beach och Lanta Sand Resort. Visst är det en del svenskar men ändå väldigt lugnt och lite folk på stranden. Är nu 4 år sedan vi var där sist så om någon har några tips på att göra, restauranger mm så är det alltid välkommet. Längtar till december då det är dags att dra igen.
Av Sierra
14 aug. 2012 22:24
När jag är i Bangkok bor jag på Bossotel Inn. Ett mindre gemytligt hotell med bra pris och kanonläge i Silomområdet vid floden. Granne med det kända Shangri-La Hotel. Ca 3 minuter till floden och Center Pier (Suan Phlu Pier) där ni kan ta en tur i värmen med en longtailbåt i Chao Phrayas klonger (kanaler). Bra frukost. Nära till Skytrains Saphan Taksin station, shopping mm.

Läs reviews och boka på denna länk för bästa pris.
http://www.sawadee.com/hotel/bangkok/bossotel

Här är hotellets egen website med bilder mm:
http://www.bossotelinn.com/aboutus.html
Av Mette86
8 nov. 2012 22:47
D&D i Bangkok är ett toppen hotel till bra pris. Vi bor alltid där! =)
Av Hille2
9 nov. 2012 08:45
Nja, inte tycker jag att D&D (om det är D&D Inn på Rambuttri nära Khao San Road du menar?) är något att rekommendera för en barnfamilj. Det ligger ju mitt i smeten och där bor många partande ungdomar som inte går så bra ihop med en god nattsömn...Rätt sunkigt också och ingen frukost (vilket iofs kanske inte spelar nån roll men många vill ha det. Dessutom har de dokumenterat sur personal (kolla Tripadvisor).