Hoverboard - köp i Kalifornien, USA

30 maj 2016 18:44
Visningar: 85
Någon som köpt eller vet någon som köpt en hoverboard i USA? Pris? Ok att ta hem på flyget?

Vi åker nu i juni och våra tonårspojkar vill köpa hem en varsin hoverboard. Vi flyger med Norwegian.

/MariafrånBahia
31 maj 2016 10:04
Eftersom dessa inte får tas med ombord, varken i incheckat bagage eller i handbagage, är det ingen bra idé.
31 maj 2016 23:02
Citerat från Worldofmarie:
Eftersom dessa inte får tas med ombord, varken i incheckat bagage eller i handbagage, är det ingen bra idé.
Varför får man inte det? Vi hade tänkt att ta med eller köpa där så va bra att frågan kom upp. Vad är skälet till det.
1 juni 2016 00:05
Citerat från Dalton17:
Varför får man inte det? Vi hade tänkt att ta med eller köpa där så va bra att frågan kom upp. Vad är skälet till det.
För att de klassas som farligt gods. De innehåller t.ex. lithiumbatterier. Antar att det finns mer lithium i dessa än i laptops.
Av Birgere
1 juni 2016 00:06
Stora litiumbatterier som har en förmåga att självantända. Ganska ny regel som anammats av dom flesta flygbolag.
1 juni 2016 08:24
Tack för svar, ja tänk vad mycket man lär sig här. Och vad bra att undvika att stå där med något man inte får ta med sig. Den här sidan blir bara bättre och bättre, har jag någon fundering kollar jag alltid här först. Många kunniga personer som delar med sig, Tack!
Av Birgere
1 juni 2016 09:27
Man ska generellt vara aktsam på reglerna när det kommer till litiumbatterier (alltså sådant som telefoner, datorer, verktyg mm drivs av).
Ofta så får man heller inte ha reservbatterier, speciellt i det checkade bagaget.
Det var ju litium batterier som strandsatte alla Dreamliners under ett par månader för något år sedan och jag tror att det efter detta som restriktionerna skärpts angående dessa batterier.