Hostel i New York??

Av Jennyw
26 jan. 2007 23:56
Visningar: 308
Hej alla!!

Vet att det redan finns några diskussioner i ämnet, men jag tar mig friheten att skapa en till :-) Jag ska åka till NYC i april och har letat massor på nätet efter billiga boenden. Såklart får man ju vara medveten om att ett hostel är just ett hostel. Men efter att ha kollat recensioner från andra besökare är min reaktion är att det inte verkat finnas nåt hostel som inte har bedbugs, kackerlackor, är skitigt, har oförskämd personal osv... Är det så att det bara är de missnöjda(nästan, inte enbart) som skriver om sina vistelser eller är det verkligen så dålig standard som det verkar?

Jag har hittat några hostels som verkar ok, Swiss 1291, West Side YMCA och Vanderbilt YMCA för att ta några exempel. Är det någon som har bott på dessa ställen och kan berätta lite för mig om dem eller om det finns nåt annat som jag har missat tar jag tacksamt emot tips!

Take care out there :-)
Av Sisun
4 feb. 2007 23:15
Jag har bott på Hotel Pennsylvania i N. Y. MITT MITT i centrum man kan gå till det mesta. Hotellet är bra, säkert med vakt vid hissarna, lite lösa handdukshållare m.m. men annars helt okey.
10 feb. 2007 08:58
De har en egen sida med info och möjlighet att boka. http://www.bigapplehostel.com/
Jag ska bo där i slutet av Mars, 10 dagar. Verkar helt ok. Jag ska skriva en recention när jag har varit där, jag lovar.
Av Zoogs
17 feb. 2007 12:45
Hej!
Jag har bott både på Vanderbildt och West Side YMCA, även om det är ganska längesen. Vanderbildt var då helt okej, bra läge framförallt. Dock våningssängar som inte är så roliga. West Side är mer åt det sunkiga hållet.

Ska dit igen nu i april och denna gång ska vi testa Chelsea lodge hotel. Verkar bra, rent och fräscht och har ett bra läge. Betalar 109 dollar/natt +tax. En bra sida att kolla boende på är www.tripadvisor.com

Lycka till!