Har du besökt Mount Roraima, Venezuela och/eller Kaieteur Falls, Guyana?

Av Theelf
16 jan. 2013 22:40
Visningar: 476
Min tur att ställa en fråga till den outsinliga kunskapen bland RG:s medlemmar:

Jag researchar just nu en fotoexpedition till treriksröset mellan Venezuela, Brasilien och Guyana. Målet är att i en och samma resa 1) göra en vandring och bestiga en "tepui" - ett av de platåformade bergen (ex. Mt. Roraima, Mt. Kukinan) - på La Gran Sabana i södra Venezuela/norra Brasilien, och 2) besöka Kaieteur Falls (5 gånger högre än Niagarafallen) i Guyanas djungler.

Min fråga: är det någon därute som har besökt något av dessa resmål? Eller finns det någon annan som också sitter och gör research på samma resa och område? Hör gärna av dig och dela erfarenheter och/eller idéer.

Hälsar,

TheElf
12 mars 2013 14:17
Hej
Kul expedition, lycka till.
Jag var på Isla Margarita och har med mig valuta hem som inte går att växla här. Jag växlade allt jag hade från USD till Bolivares på hotellet till en bra kurs och trodde i min enfald att det gick att växla tillbaka på hemma på Forex, Köpte ju där innan jag reste dit, men de tog bara emot samma summa jag växlat innan resan. (Jag var alltså en idiot).
Du kan få köpa mina Bolivares billigt eftersom jag inte kan bli av med dom på annat sätt.
Jag har 40 000 BsF
MVH Anders
24 dec. 2013 14:30
S ska bara vara en resa för att ta bilder? Snarare något aktivt eller bekvämt? Gran Sabana kan utforska till Angel Falls med jeep eller en vandring. Vandringen till Roraima kräver vissa abm man bör vara lämpligt.