Golf och bad Sri Lanka

22 nov. 2014 10:21
Visningar: 303
Hej.
Jag och sambon funderar på en resa till Sri Lanka.
Jag spelar gärna golf på semestern och har sett att det finns några banor i landet.
Någon som vet hur golfen är där eller spelat själv?
Går det att kombinera med sol och bad utan att behöva resa längre sträckor?
Tacksam för tips.
24 nov. 2014 11:46
Hej Fredrik!
Kul att ni funderar på Sri Lanka som resmål. Det är nog inte så många som tänker Sri Lanka som ett land för golffantasten, men faktum är att landet har golfbanor som flera gånger varit med på listan över världens vackraste samt att en av dom blivit vald till Sydasiens bästa. Banornas olika karaktär och charm lockar golfare världen över. Er semester kan dessutom lätt kombineras med din sambos intressen :) eller en familjs intressen för den sakens skull.

Kanske ni ska börja i Colombo för lite golf blandat med sightseeing? Colombo Golf Court är den näst äldsta kungliga golfbanan utanför UK och är som en liten grön oas mitt i Landets huvudstad :) Sedan kan ni åka till Kandy för några dagar på Victoria Resort. Fantastisk vackert belägen golfbana bland bergen, med sjöar och regnskog som omger banan. Detta är en plats att uppleva även för den som inte spelar golf. Kandy ligger dessutom i den kulturella triangeln vilket gör det lätt att ha staden som bas för utflykter. Victoria Resort har även pool, spa, tennis, yoga, cykling och mycket mer….

Beroende när ni åker på året kan ni härifrån ta en tripp till Trinco på landets östkust. (säsong: april-sep), helt oexploaterat och vackert precis vid havet. Stränderna Uppuveli och Nillaveli är några av landets finaste stränder. Här kan golfen lätt kombineras med sol, bad och snrokling/dykning.
Därefter kan ni åka tillbaka till Kandy för att ta den häftiga tågresan till landets kända golfbana i bergsstaden Newara Eliya som ligger belägen mitt bland bergstoppar och teplantage. Utmärkt bas för vandring, golf och avslappning.
Sri Lanka har golf för både nybörjare till erfarna spelare. Det kuperade landskapet gör spelet till en utmaning även för den bäste ;)
Kontakta mig gärna via mail på: (Logga in för att se e-postadress) för mer tips och information.

Efter Newara Eliya kan resan fortsätta ner till sydkusten för lite sol och bad som avslutning..
Lycka till!
Mvh/ Sofia