Första Thailandsresan, vart och hur ska vi åka??

29 juni 2016 00:03
Visningar: 100
Vi är en familj på två 30åringar och en 3 åring som vill åka till Thailand några veckor i december. Men vart ska vi åka??
Vi flyger gärna reguljärt, har hittat biljetter för 17000 för oss 3 till krabi.
Tips på strand och boende? Drömmen är en vit strand, ganska ödslig och en bungalow på stranden, är detta något som finns i verkligheten eller är allt överexploaterat?
Vi är inga backpackers, men vill ändå att denna resan ska kännas lite bohem och mest gå ut på att njuta av lugnet och livet.
Bomba mig med tips!!

// åsa
Av Monki66
4 juli 2016 21:02
Hej,

Flyger ni till Krabi så kan jag rekommendera Koh Lanta. Smidigt att ta sig dit från flygplatsen, ca 2 tim med taxi. Många fina stränder att bo vid, och i princip alla boenden är vid stranden. Allt är lugnt och skönt och barfotaliv. Vill ni åka vidare så finns det många fina öar i närheten för några nätter.

Paradisstränder finns det många av tex öarna Koh Mook, Koh Ngai, Koh Bulone, Koh LIpe mm men allt beror ju på hur länge ni ska vara och hur långt och hur mkt ni vill åka omkring.

Har ni någon plan ? Ska ni vara på ett ställe eller flera ?

Bistår gärna med tips om ni vill.

/Monica
5 juli 2016 14:42
Klong Dao Beach är den första stranden på Koh Lanta som fick turisterna att komma till ön. Kanske beror det på att den är belägen närmast Saladan, alltså den lilla staden dit båtarna anländer från Krabi och Phi Phi öarna samt taxibilarna från Krabi. Kanske är det för att stranden erbjuder en viss säkerhet för alla barnföräldrar då stranden är väldigt långgrund, har nästan inga strömmar och inga stora vågor. Där bor man på medelklass och dyrare hotell vid stranden.
På Koh Lanta är mycket svenskar så barnet kommer få någon att leka med med stor sannolikhet. Det är dessutom billigare att leva där jämfört med Phuket tex.
Taxin kostar 2000-2500 baht per väg från Krabi flygplats till Koh Lanta. Ca 500-600 kr.

Annars tycker jag 17,000 kr för flyg för alla tre personer är bra pris så kör på detta=)