Förlovning

20 feb. 2008 09:30
Visningar: 2033
Hej damer och herrar.

Är ny här på forumet.

Nu till sommaren är det dags. Jag har bestämmt mig för att fria till min underbara sambo.
Skulle vilja ha tips på romantiska platser där detta frieriet skall ske :)

Platser och upplevelser i både sverige och europa kan tänkas.
Kanske en liten weekend någon stans med en romantiskt plats eller något.

Låt ideerna komma bara :)

Tacksam för alla svar jag får.
Av Marlene
20 feb. 2008 10:51
Hej Stirrsture!

Min fästman överraskad mig med en resa till Milano där han sedan överraskade mig ännu en gång genom att fria utanför den vackra katedralen. Vi var där onsdag till lördag i december, så en weekend tycker jag är en perfekt idé. Det är något du kan planera utan din sambos vetskap – det kan ju vara svårare att boka in en veckolång semster utan att be din sambo ta ledigt från arbete/studier. En stadsweekend gör även att man inte är lika beroende av vädret som man är på en sol-och-bad-destination, det finns ju alltid mycket att se och göra.

Personligen tycker jag att Milano var en perfekt frieri-stad, men även klassiska Paris eller London är romantiska städer. En annan mysig stad är skotska Glasgow, dit ni dessutom kan ta er med Ryanair för en billig peng. Planerar du att fria när det blivit lite varamare är Nice fint också. För att inte tala om Barcelona! Underbar stad!

Vill du stanna i Sverige finns det vackra slott och herrgårdar där ni kan ta in på lyxweekend. Måste ju självfallet föreslå Sundbyholms Slott i min hemstad Eskilstuna eller Ulvhälls Herrgård i grannstaden Strängnäs – Sörmland är en vacker syn, särskilt om våren/sommaren. De har båda weekendpaket till förmånliga priser. Och Göteborg är ju en verklig pärla! Här kan ni ta in på ex nybyggda Nääs Fabriker eller SAS Radisson (när det var Sheraton var det iaf suveränt och höll bra priser) och strosa längs Avenyn... kanske middag på El Corazon (trevlig restaurang som ligger mig varmt om hjärtat) och en promenad i Slottskogen.

Jag tror att det blir hur romantiskt som helst vart du än friar, alla städer har en utmärkande plats som är the perfect spot för ett frieri.

Lycka till!

//Marlene
21 feb. 2008 10:08
Tusen tack för svaren.

Får sitta och spåna vidare lite =)

Är tacksam för ännu fler ideér ;)