Flytta till London januari/februari

16 dec. 2012 21:12
Visningar: 351
Hej

Jag är en tjej som fyller 21 i början av nästa år. Sedan augusti 2011 har jag bott och arbetat i Schweiz men flyttar hem nu i slutet av december. Som den oroliga fågeln jag är känner jag redan lite ångest över att komma hem till kalla och gråa Sverige och eftersom London både ligger nära mitt hjärta OCH Sverige så känns det väldigt lockande.

Jag har dock inga likasinnade i min vänskapskrets och är därför på jakt just efter likasinnade, någon som vill packa ner sitt liv i en resväska och ta steget ut i världen.

Jag är nog en ganska vanlig tjej, gillar att gå på stan och spendera pengar. Ta en öl på puben eller gå ut och dansa till 5 på morgonen. Upptäcka nya saker och fram för allt möta nya människor.

Känner du att det hade passat dig utmärkt, tveka inte att höra av dig. Kille som tjej, alla är välkomna. :)

Mvh
Emilia
18 dec. 2012 21:46
men herregud låter som om du typ beskriver hur jag känner!!! vet inte riktigt hur man besvarar sånt här egentligen, men om du vill ha mitt nr eller mail , så hör av dig . för jag är intresserad ;)
19 dec. 2012 10:51
Hej, gud vad härligt. Jag ligger just nu på samma bana som dig, och vill verkligen flytta från Sverige och prova mina vingar till London, skulle vara jätte kul med resekompis/kompisar. Hör gärna av dig via mail, vid intresse. MVH
26 dec. 2012 22:40
Hej!

Är precis som du helt inriktad på London och vill åka så snart som möjligt(I januari någon gång) eftersom även jag är trött på tråkiga, gråa Sverige!
Hade varit jätteintresserad av att få ihop ett gott gäng för boende, resa och framförallt för att upptäcka London tillsammans med!
Om du är intresserad är det bara att höra av sig om du vill ha min mejl eller liknande!

:)
M.v.h Bea
27 dec. 2012 13:46
Jag är oerhört intresserad! Har gått i dem tankarna i ett år nu men inte blivigt av pga söker någon att resa med och bo med osv nere i London! Allt är enklare om man är 2 eller fler :). Jag är en tjej på 24 år från Skåne! Glad, posetiv och älskar äventyr och ha kul :)! Mitt mål är som sagt att bo där samt söka jobb! Hade varit riktigt roligt om man kunde finna någon som vill samma :)! Hör gärna av er tjejer, jag kan i slutet på januari/feb Mvh Emma
27 dec. 2012 22:32
jag är också intresserad av att flytta till london, :) sen ja kom hem ifrån australien ngra månader sen så har jag redan börjat tröttna på sverige och saknar det engelska språket med :)
28 dec. 2012 16:52
Hej!
Har komit in på en skola i centrala london så flyttar i januari, inte bestämt exakt datum ännu men eftersom skolan börjar den 30e, så senast den 25e.men förmodligen blir det tidigare runt den 15.e.
Tänkte boka ett vandrahem eller liknadnde de första dagarna och sedan leta boende på plats, men vore kul att ses där nere eller kolla boenden tillsammans etc.
Ha de gott :-)
29 dec. 2012 19:20
Hej Emilia! :) Jag bor i London just nu och har bott här i två månader, jag älskar staden men är sugen på att flytta lite centralare då jag bor en bit utanför i ett kollektiv just nu. Jag tror att vi skulle kunna ha kul ihop då jag precis som du gillar att leva loppan och bara ta vara på london och allt vad det har att erbjuda. Hör gärna av dig till mig på (Logga in för att se e-postadress) :) kram!
Av Cassiee
1 jan. 2013 22:24
Är intresserad! Mina tankar är precis som dina, har planer på att dra till London i början på Februari, bosätta mig där och sedan söka jobb, skulle vara mycket roligare ifall man åkte flera! Hör gärna av dig/er!
2 jan. 2013 03:09
Jag åker den 14 Januari :). Biljett bokad och ska bo och jobba 25 min utanför London!
2 feb. 2013 14:20
Hej Emilia!
Du verkar vara en super härlig tjej. Det verkar som vi tänker ganska lika angående vår London vistelse:) Min kompis som pluggar där övertalade mig att resa dit innan jag sätter mig bakom skolbänken igen. Man kan väl säga att hon har lyckats. I slutet på februari/början på mars är det tänkt att jag ska åka efter lite sol alperna ^^ Tänkte höra om du har kommit iväg eller hur det ser ut för dig?

Om du har lust så får du gärna höra av dig till (Logga in för att se e-postadress)

Kram
Therese :)
2 feb. 2013 14:28
Såg nyss att du bodde i malmö som mig haha, om du fortfarande är kvar hemma kanske du vill ta en fika och prata. Om du fortfarande vill till London såklart :)