Flytta till Edinburgh

31 maj 2015 15:30
Visningar: 100
Hej!
Jag är en tjej på 19 år som är väldigt sugen på att bo och plugga i Edinburgh. Jag planerar att komma iväg i januari, dvs. vårterminen 2016, och jag har totalt snöat in på att plugga film. Har hittat lite kurser på Edinburgh University som jag tänker söka till, vilket jag förhoppningsvis kan få hjälp med snart via studievägledning. Bla bla, vad jag vill komma fram till är helt enkelt att jag önskar höra lite erfarenheter från er som har flyttat från Sverige till Edinburgh - hur är det med boende? Några tips på hur man klarar sig som student? Någon som har läst på Edinburgh University och vet om det är svårt att komma in, om det är trivsamt där och hur det fungerar att komma dit som internationell student?
Har även tänkt resa dit nu i juli eller tidigt i augusti 2015 för att känna in staden lite, så vill gärna ha tips på vad man kan hitta på där under sommaren!
Hejsvejs, tack så mycket etc. etc. :)! /Linnea
Av Kudos
12 juni 2015 18:51
Hej!

Jag kan tyvärr inte säga hur det är att bo och leva där, men staden är fantastisk att turista i! Det är en av de vackraste städerna som jag har bott i, och människorna är väldigt trevliga. Det är lätt att ta sig till och från flygplatsen, om du skulle få för dig att vilja åka hem.

Att gå omkring till fots är givetvis det bästa sättet att upptäcka Edinburgh. Om du planerar att bo där bör du ju innan du åker dit i sommar titta på stadsdelar som man kan bo i som du sedan besöker när du åker dit för att kolla hur det ser ut där, hur kommunikationer funkar, serviceutbud, och dylikt.

Stort lycka till!