Flyga med SAS till BKK

Av Fiddi
17 aug. 2010 21:43
Visningar: 2786
Hej,

Är det ngn som flugit med SAS till Bangkok?

Hur är komforten, mat etc?

Bör man vara orolig för ev konkurs av SAS?

/H
Av Sture
18 aug. 2010 09:19
Du behöver inte vara rädd för någon konkurs. SAS har fått in pengar från Aktieägarna så att dom rider ut stormen denna gång. Sen börjar resenärerna komma tillbaka också framför allt på dom Interkontinentala rutterna så dom går bra nuförtiden. Just nu är problemet att få tag på tillräckligt med Flygplan för allt går fullt.
Den långlinjekärra som SAS tidigare tagit ur trafik och parkerat i Frankrike är tillbaka i tjänst.

Vad gäller service och komfort har SAS samma upplägg och flygplan till Bangkok som till sina andra intekontinentala destinationer. Den är helt OK. Sen är det upp till dina flygvärdinnor/flygvärdar att få till det där lilla extra.

//"Sture"
19 aug. 2010 16:03
Hej Fiddi!
För mig är SAS lika med Skandinavins Absolut Sämsta. För några år sedan när jag bodde utomlands så var hela flygresan perfekt till dess att vi kom till Köpenhamn, London eller Frankfurt och fortsatte med SAS till Göteborg då åkte hmöret ned i skorna. Alltid tjafs om hand-bagaget och aldrig ett leende. Flög från Göteborg till New York, (i biz-class) och när maten kom upptäckte jag ett svart hårstrå i varmrätten. Flygvärdinnan tittade på mig och frågade om inte maten passade.... Mitt påpekande om hårstrået bemöttes med en axelryckning..
Flyger man idag (vanlig ekonomi-biljett) mellan t.ex. Gbg och Frankfurt med Lufthansa bjuds man på någon form av förfriskning med SAS måste man betala. På Lufthansa får man gott om plats för benen, flyger man SAS gäller det att ha korta ben.
Att flyga med SAS till BKK hade jag aldrig gjort! Det finns så mycket bättre bolag, Finnair, Etihad Airways, Turkish Airlines osv osv. Hellre lägger jag lite extra pengar på biljetten än att flyga med SAS.
Mvh / Lisa
19 aug. 2010 17:16
Jag har flugit med SAS till bl.a Peking. Jätte bra, ALLT!

Däremot korta sträckor Köpenhamn - Göteborg är standarden sämre, men det gäller också Finnair ex. mellan Stockholm - Helsingfors.

Du kan lugnt resa till Bangkok, ibland har de gamla kärror och då är det inte bra, ibland nya "bussar" och då får du det bra. Det omdömet gäller också Finnair.

Ej vetenskapligt utrett!! ...det är bara att åk ... och tänk framåt!!
20 aug. 2010 01:47
Citerat från lisanilsson:
Hej Fiddi!
För mig är SAS lika med Skandinavins Absolut Sämsta. För några år sedan när jag bodde utomlands så var hela flygresan perfekt till dess att vi kom till Köpenhamn, London eller Frankfurt och fortsatte med SAS till Göteborg då åkte hmöret ned i skorna. Alltid tjafs om hand-bagaget och aldrig ett leende. Flög från Göteborg till New York, (i biz-class) och när maten kom upptäckte jag ett svart hårstrå i varmrätten. Flygvärdinnan tittade på mig och frågade om inte maten passade.... Mitt påpekande om hårstrået bemöttes med en axelryckning..
Flyger man idag (vanlig ekonomi-biljett) mellan t.ex. Gbg och Frankfurt med Lufthansa bjuds man på någon form av förfriskning med SAS måste man betala. På Lufthansa får man gott om plats för benen, flyger man SAS gäller det att ha korta ben.
Att flyga med SAS till BKK hade jag aldrig gjort! Det finns så mycket bättre bolag, Finnair, Etihad Airways, Turkish Airlines osv osv. Hellre lägger jag lite extra pengar på biljetten än att flyga med SAS.
Mvh / Lisa
Någon form av förfriskning säger du.....jag flög nyligen med Lufthansa mellan Madrid o London via Tyskland.
Mellan Madrid och Frankfurt bjöds det på varm mat med dryckjom av alla sorter och på den korta 55 minuter långa sträckan Frankfurt- London blev det macka och hela batteriet av vätskor. Allt gratis...

På köpet var det trevlig besättning med vänligt bemötande och näsorna pekade rakt fram...

Ni SAS beundrare måste snart sansa er och tala om varför man ska flyga dyrt och dåligt när det finns alternativ.
20 aug. 2010 07:00
Hei

Jeg har tatt SAS til Bangkok flere ganger og det er helt OK - jeg har skrevet litt om det og postet noen bilder her: http://gardkarlsen.com/blog/?p=134 . Det som jeg synes er irriterende er at filmene ikke er "om demand" og at utvalget av spill er ganske dårlig, Men maten har vært OK og servicen er helt grei den.

Mvh
Gard
http://gardkarlsen.com - reisebrev og bilder
20 aug. 2010 11:30
Skeppohoj!
Du måste nog läsa mitt inlägg igen. Någon form av förfriskning - var positivt menat. SAS-beundrare kommer jag ALDRIG att bli.
Mvh / Lisa
Av Begesk
20 aug. 2010 19:36
Med huvudet i sanden kan "Skeppohoj" nog inte läsa. Varför vara så kategorisk?? ... och vem är beundrare av SAS? ... men allt är inte vitt eller svart!
20 aug. 2010 22:50
Citerat från lisanilsson:
Skeppohoj!
Du måste nog läsa mitt inlägg igen. Någon form av förfriskning - var positivt menat. SAS-beundrare kommer jag ALDRIG att bli.
Mvh / Lisa
Jag kanske uttryckte mig lite osvenskt......jag menade bara att förstärka ditt inlägg om vad man får om man väljer det rätta......
Av Kallej
22 aug. 2010 21:28
Hej!

Jag åkte med SAS både till kina å thailand å har inget att klaga på! hyffsat nya å fräscha plan på dom längre flygningarna, typ inrikes å kortare turer kan d va lite sämmre!

Ha en trevlig resa!
Av Ukunda
9 dec. 2010 09:16
Heja skeppohoj! Jag gillar inte heller Scandinaviens skamfläck i luftrummet. Undvik, undvik ,undvik!
Dyrt snorkigt,dåligt bemötande usel service ,dyrt igen!
Av Joakimn
9 dec. 2010 13:08
Har flugit med detta bolag 3-4 ggr de sista 7 åren.Suck.Det har varit tragiskt.
Konkurenterna haft moderna plan med egen plattskärm o ett stort urval av underhållning/Film/data/spel/musik.
Jag har jag aldrig haft förmånen till liknande moderniteter på SAS.
Service o possitiv känsla av proffsig resa har jag bara haft av Finnair när det gäller skandinaviskt flyg.
Tyvärr, min uppfattning är att dom fasnat på -80talets flygkvalité till kanarieöarna som var deras peakepok. Har i två av dessa tillfällen fått byta plan till något mindre o sunkigare än vad som varit planerat från början.
Betala mer, får mindre..Betyg 3/ 10.. till o med Ryan air går före..
9 dec. 2010 15:07
Fy för sas undrar var alla pengar man pytsar in tar vägen man har tre stjärnor och många gammla plan och fallet verkar fortgå har rest med areflot som har tre stjärner men betydligt nyare plan och Turkish Airlines som har fyra stjärnor har kanonplan fy sas
Av Modano
9 dec. 2010 17:16
Hej, sist jag flög med SAS till bangkok, maj 09 via köpenhamn var standarden ok, visst fick man betala för extra öl,vin etc. Då var priset ungefär lika med Thai m.fl. som då har fri sprit m.m. Så villman slippa mellanlandning så Thai. Men till den stora skillnaden hösten innan då de flög direkt från Arlanda, SAS var ca 1700kr billigare än Thai på samma resdagar.. Då kan man gott betala några extra öl på vägen.
Annars med mellanlandning är Qatar Airways absolut det bästa jag någonsin flygit, fritt allt och " skitbra" service och underhållning på planen..
Magnus