Flyg Hong Kong- Manila med Cebu Pacifc Airlines

Av Kola67
15 dec. 2008 08:53
Visningar: 2023
Jag har ett elände att boka och betala min resa med Cebu Pacific Airlines. Oavsett vilket kreditkort som används så blir bokningen "declined". De kan dessutom bara hålla bokningen i 24 timmar. Man vill ju vara säker på att man har någon plats på flyget vidare till Filippinerna efter man landar i Hong Kong. Jag har ringt CPA ett antal gånger men får ingen hjälp. Det enda svar jag få från CPA är..."känner du ingen på Filippinerna som kan betala resan för dig" Är det någon som har stött på liknande problem...och kanske hittat någon käck lösning?
Av Charina
15 dec. 2008 09:05
Det finns väl andra bolag som än CPA som du kan anlita?
Av Jesperw
15 dec. 2008 16:21
Philipinne Airlines och Cathay Pacific flyger.. PR får du för ca 1480:- T&R i nuläget..

Ring din resebyrå så klarar de biffen..
16 dec. 2008 11:11
Hej
Ska åka samma stäcka i januari, man måste ha ett fillipinskt kort, eller om man köper biljett hos deras kontor i asien. Det är otroligt dålig service, men billigt. Nu är det så att jag känner en i fiilippinerna som har varit och köpt biljetter åt mig och min sambo.
Man kan inte betala med ett svenskt visa kort, så du får nog köpa biljetten i hong kong.

Hoppas det ordnar sig.

/Majsan
16 dec. 2008 15:29
Hej,
Dom flesta flygbolag har börjat eller tänker börja med sk. säkerhets kod pga alla skimmer på kort.
Tyvärr så har bankerna inte hängt med, förutom Ica mastercard som funkar perfekt på CPA.
har ni ett kort med dosa som man kör i kortet i så går det bra, då får man fram säkerhetskoden
och biljetterna är klara. Ica kortet är dessutom bra, inga utags avgifter eller växelkurs avgifter.
Bara springa ner på Ica o ansöka.

MVH Micke panglao.se
Av Strober
18 dec. 2008 06:09
Du använder troligen svenskt VISA-kort då du bokar? Det fungerar enligt rykten ej att boka med! Använd ett Mastercard .
Av Kola67
22 dec. 2008 10:43
Tack för alla svar. Jag har provat både med mastercard, Visa och med och utan kod. Nu har jag lyckats! Jippie. När jag lyckades hade jag Mastercard med kod och gjorde det på en tid då deras Websida förmodligen inte var så busy. Man får försöka om och om igen och har man tur så går det. (8:e försöket).
28 dec. 2008 12:55
Hade samma problem när jag skule boka flyg med Cebu Pacific. Gjorde fem - sex försök med Visa. Kompisen hade ett Mastercard. Köpet godkändes på första försöket. Har därför skaffat mig ett Mastercard också. Betalade 1150 spänn för en tur och retur mellan Hong Kong och Cebu. Andra flygbolag ville ha omkring 4000 kr...
8 jan. 2009 05:17
Hej
Jag tror jag har en lösning på problemet. Man ringer till visa som löser upp en kod till ditt kort och då kan man boka. Man lösa upp den kod för bara 1 timme för att kunna boka.
Vet de som har gjort och det fungerar så kan man boka biljetter på cebus hemsida !

/Maja
Av Erik_p
8 jan. 2009 13:48
Jag har beställt biljetter från Sverige via Cebu Pacific, med både VISA och MAstercard, och kan således bekräfta det flera andra nämnt, nämligen;

- Master Card, utställt i Sverige, funkar smärtfritt
- VISA, utställt i Sverige, fungerar inte via deras hemsida.

Jag ringde dock Cebu Pacific (från Sverige) och fick då läsa upp VISA kortsnumret, och då gick det bra.
Visserligen kostade det telefonsamtalet på 3-4 minuter 40 kronor, men det var det värt.

Master Card är alltså smidigast, för kännedom har GE Money bank ett Master Card utan årsavgift (http://www.gemoneybank.se/templates/EntrencePage____948.aspx).
Och "nej - jag jobbar inte där", men har ett sånt kort själv och tycker det funkar bra.