Flyg Bangkok-Trat; hinner man?

Av Anpe69
3 apr. 2013 21:02
Visningar: 1039
Har c:a 2 timmar efter det att flyget landat i Bangkok innan nästa flyg går till Trat. Hinner man med det flyget på 2 timmar? Ngn som gjort samma resa?
Kan man checka bagaget hela vägen från Köpenhamn till Trat?
Är det ngn som åkt bil från flygplatsen i Bangkok till färjelägret där båtarna går till Koh Chang, Koh Kood? Pris/säkerhet?

Tack för alla goda råd!

mvh
Anders
Av Sierra
3 apr. 2013 22:42
Eftersom Trat inte är en internationell flygplats måste du checka in i landet på Suvarnabhumi.

Du måste alltså, efter landning Bangkok, passera immigration, hämta ut bagaget och därefter gå till Domestic Departures och checka in för flighten till Trat vid Bangkok Airways checkin counter. Du hinner om din inkommande flight är någorlunda i tid.

Jag har ingen koll på din fråga om biltransport.
Av Hille2
4 apr. 2013 08:53
Det går stora fina bussar från flygplatsen till färjelägret i Trad, kostar ca 250-300 bath och tar ca 4 timmar, beroende på trafikläget. Kommer ni vid en tidpunkt då det är möjligt att hinna med en buss direkt så tjänar man inte så mycket tid på att flyga.
Det finns alla varianter på transporter till Koh Chang. Delad minibuss (trångt, kör som dårar), egen minibuss (bättre plats, kör som dårar), egen taxi (ds). Det är aldrig speciellt säkert att åka minibuss/bil i Thailand men många gör det ändå. Själv brukar jag ta bussen (eller tåg när det finns) dit jag ska. Skulle tippa på att egen minibuss/taxi kostar kring 4000 bath (något jag är osäker på, men vet de som har betalat den summan)
Av Sayang
13 apr. 2013 12:03
En mkt bra grundregel som jag använder mig av är att ALLTID flyga
om det går.
Det är värt och betala lite grann extra för att slippa
dödsångesten i trafiken som man haft allt för
många ggr.
Du flyger väl för ca 2000-2500 bht mellan Bkk-Trat skulle jag tro,
värt varenda öre.
9 maj 2013 11:40
Hej,

Reser man själv är flyg det bästa alternativet men är man fler än tre så kanske man kan ta bilvägen. Till hotellet på Koh Chang tar det ca 5-6 timmar från BKK.

Pris, 4000-5000 baht till färjelägret.
Säkerhet, finns bra och dåliga bilar/chaufförer men många tycker att åka bil i Thailand är en skräckupplevelse.

Mvh
Din vän i Bangkok