Florida

Av Albin02
25 jan. 2020 00:09
Visningar: 99
Hej!
Åker till Florida för andra gången i april och ska bo hela vistelsen i Fort lauderdale. Senast vi va i Florida åkte vi runt och bodde på olika ställen. Orlando, Clear water och Miami. Denna gång är inte tanken att åka hela tiden men vi vill ju såklart se saker ändå. vad har ni för tips att ge. Vad finns att göra för en barnfamilj med 3 barn 7,14,17 år. Det finns såklart massor men vill ha alla möjliga tips på kul och sevärda platser. Kan tänka oss att köra endel då vi har bil under hela vistelsen men vill ju då bara åka över dagen så några timmars bilfärd bort. Tar gärna emot tips på bra restauranger i Fort lauderdale. har hört att man kan simma med vilda delfiner. Någon som vet var i Florida?
Av Albin02
27 jan. 2020 21:38
Tack för tipsen . Någon mer som har tips ?
29 jan. 2020 16:41
Hinner ni upp till Kennedy Space Center så är det en upplevelse som jag tror kan tilltala hela familjen. Man behöver gott om tid på sig där, mycket att se. Och det kanske är lite långt att åka från Ft Lauderdale över dagen, men rekommenderas om ni får ihop det tidsmässigt!

Det finns även ställen att se manater, nån lagun eller nåt där de håller till? Jag har inte varit där, men fick se en manat på västkusten och det var verkligen häftigt. Delfiner i all ära, men manater är verkligen mäktiga! Det var nog det här stället jag funderade på under vår resa: https://www.visitmanateelagoon.com/